جاباما
۱۰۷۱۱۴۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

قلعه نویی و بازگشت به خانه ی قدیمی

حضور سرخپوشان پایتخت در فینال لیگ قهرمانان آسیا باعث شد مهمترین دیدار هفته ی هفتم به تعویق بیافتد تا جذاب ترین مسابقه ی هفته در زمان دیگری برگزار شود

ورزش سه: حضور سرخپوشان پایتخت در فینال لیگ قهرمانان آسیا باعث شد مهمترین دیدار هفته ی هفتم به تعویق بیافتد تا جذاب ترین مسابقه ی هفته در زمان دیگری برگزار شود
نتایج هفته ی هفتم لیگ بیستم سبب شد تا شاگردان امیر قلعه نویی که موفق به شکست دادن شهرخودرو شدند باتوجه به توقف استقلال، شکست فولاد و همچنین تعویق دیدار پرسپولیس با سپاهان، خود را به صدر جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر برسانند.
قلعه نویی و بازگشت به خانه ی قدیمی
۱. قلعه نویی؛ از همه جا رانده، همگی در پی ژنرال پرافتخار!
لیگ نوزدهم هرچه بلا داشت بر سر مربی کهنه کار فوتبال ایران آورد. از موضوع همکاری نکردن سپاهان با انتخاب قلعه نویی به عنوان جانشین ویلموتس در تیم ملی گرفته تا رانده شدن از جمع زردپوشان اصفهانی، بیماری سخت و دور نگه داشته شدن از استقلال. قلعه نویی اما بی سر و صدا راهی سیرجان شد و حالا استقلال فکری، سپاهان با نویدکیا، فولاد با نکونام و حتی تراکتور در پی او و جایگاهش هستند.
هرچند بعید است این سرخوشی تا پایان فصل پایدار باشد اما نشستن در پله ی اول تا همین جا هم عجیب و طعنه آمیز است.
۲. بهترین آب و هوا در سیرجان!
باتوجه به نتایج دیدارهای هفته هفتم، گل گهر با هت تریک گادوین منشا خود را به رتبه ی اول رساند. سیرجانی ها تا بدین جای فصل با ۱۲ گل بهترین خط حمله لیگ را نیز از آن خود کرده اند که سه چهارم این تعداد را آقای گل فعلی مسابقات به ثمر رسانده است. این روزها هوا در سیرجان بهاری است!
۳. استقلال فکری؛ غیرقابل پیش بینی اما امیدوار کننده
هرچند کسب ۱۲ امتیاز از ۷ مسابقه نمی تواند آمار خوبی برای هواداران استقلال باشد اما آنها می توانند باتوجه به حضور دلگرم کننده رشید مظاهری و بسته نگه داشته شدن دروازه آبی پوشان در هفته های متوالی به روزهای بهتر ازین هم بیاندیشند.
نکته امیدوار کننده بعدی درباره استقلال در لیگ بیستم نقطه قوت شخص سرمربی این تیم است. کسی که در بین آبی های پایتخت نماد غیرت و تعصب محسوب می شد و حالا بازیکنان کمتر سختکوشش را خیلی زود و بشدت جریمه می کند تا نظم تیمی به استقلال بهم ریخته درین سال ها برگردد. فکری اگر بتواند بیرون از زمین را به خوبی مدیریت کند، این مساله باعث خواهد در بازی های بزرگ و هفته های حساس پیش رو هیچ حاشیه ای نتواند به استقلال و نتایجش لطمه بزند.
۴. رحمتی سرمربی؛ عامل جذابیت لیگ بیستم!
شهرخودرو می خواهد طبق عادت دو سه فصل گذشته با استفاده از همه ی نفرات گام به گام به سمت دروازه رقبا یورش ببرد اما مهره های کافی بدین منظور در اختیار رحمتی نیست. آنها اگر می خواهند نتیجه گرایانه نگاه کنند باید حملات چریکی را به تاکتیک های هجومی ترجیح دهند یا دلخوش به ضدحملات باشند اما نگاه رحمتی انگار اینگونه نیست.
او با اینکه تیمش خیلی وقت ها مثل دقیقه ۵۰ تا ۶۰ بازی مقابل گل گهر نمی تواند توپ را از یک سوم دفاعی خارج کند اما از انجام بازی مستقیم روی گردان است. چیزی که دیدارهای شهرخودرو در لیگ بیستم را پرگل کرده و باعث رونق گلزنی در آن شده است.
آنها البته هروقت در این فصل از حریف عقب افتادند، قافیه را نیز باخته اند چون مهره ای که در شرایط سخت بتواند روند کاری تیم را یک تنه تغییر دهد در اختیار ندارند. مگر آنکه مالک تیم بخواهد چشم انداز سه ساله اش را نادیده بگیرد و خود این وظیفه را برعهده گیرد!
۵. مسعود شجاعی؛ عاشق برف تبریز
تراکتورسازی در دیداری طولانی و پرتوقف پیکان را از پیش رو برداشت در حالی که برف و برق می رفت تا برگزاری آن را به روز دیگری موکول کند.
مربیان تازه کار و تازه وارد همیشه با این سوال مواجه اند که آیا برف شهری که در آن مشغول به کار هستند را خواهند دید یا خیر اما انگار این قضیه برای کاپیتان سابق تیم ملی صدق نمی کند و مسعود شجاعی عاشق برف بازی در تبریز است.
۶. فولاد آسیایی؛ نکوروش!
در حضور مهره های تکنیکی و پابه توپ، تیم خوزستانی خزنده و محتاط فوتبال می کند. به همین دلیل هم هست که رویارویی با تیم های بزرگ برای فولاد مناسب تر و با احتمال نتیجه گیری بالاتری است.
این مساله هرچند نتایج فولاد با نکونام را در لیگ برتر تحت تاثیر قرار داده اما شاید در بازی های آسیایی که تیم های پرآوازه تری در آن هستند این روحیه به نفعشان تمام شود.
۷. الکلاسیکوی وطنی باقیست، این هفته تمام نشده!
حضور سرخپوشان پایتخت در فینال لیگ قهرمانان آسیا باعث شد مهمترین دیدار هفته ی هفتم به تعویق بیافتد تا جذاب ترین مسابقه ی هفته در زمان دیگری برگزار شود. بنابراین جدال همیشه جذاب و جنجالی پرسپولیس-سپاهان که قرار بود در این هفته برگزار شود هنوز باقی است. رقابتی که تمام نشدنی بنظر می رسد، بخصوص که این اولین رویارویی دو تیم مقابل هم پس از ثبت نتیجه ی ۳ هیچ انضباطی فصل گذشته در اصفهان خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افتخارم ایران

      اونقدر بی عرضه،بودن که نتونستن امانتی ما را نگهدارن فوری از دستش دادن و دوم شدن کیسه بدبخت روزگار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج