۱۰۷۱۶۵۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آخرین پرتاب «اسپیس‌ایکس» در سال ۲۰۲۰

شرکت فضایی خصوصی "اسپیس ایکس" در رویدادی که به گفته "ایلان ماسک" مدیر عامل این شرکت، آخرین پرتاب سال ۲۰۲۰ بود، یک ماهواره جاسوسی را با موفقیت برای "دفتر شناسایی ملی آمریکا" به مدار برد.

خبرگزاری ایسنا: شرکت فضایی خصوصی "اسپیس ایکس" در رویدادی که به گفته "ایلان ماسک" مدیر عامل این شرکت، آخرین پرتاب سال ۲۰۲۰ بود، یک ماهواره جاسوسی را با موفقیت برای "دفتر شناسایی ملی آمریکا" به مدار برد.

شرکت "اسپیس ایکس" ماموریت "NROL-۱۰۸" را با موفقیت در روز شنبه ۱۹ دسامبر به پایان رساند. این رویداد به صورت مستقیم پخش شد و شامل یک ماهواره جاسوسی بود که در دومین ماموریت "اسپیس ایکس" برای "دفتر شناسایی ملی ایالات متحده"(NRO) به مدار نزدیک زمین فرستاده شد.

این پرتاب از مجموعه پرتابی ۳۹A در مرکز فضایی کندی واقع در فلوریدا در ساعت ۹:۰۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی و با تقویت کننده مرحله اول موشک "فالکون ۹"(Falcon ۹) انجام شد که بر اساس وبسایت اسپیس ایکس، قبلاً در پرتاب مأموریت های نوزدهم و بیستم برای تأمین تجهیزات ایستگاه فضایی بین المللی، مأموریت "استارلینک" و مأموریت "SAOCOM ۱B" استفاده شده بود.

این شرکت همچنین با موفقیت مرحله اول موشک "فالکون ۹" را در "منطقه فرود ۱"(Landing Zone ۱) در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا فرود آورد.

با این حال، این مأموریت در سومین تلاش "اسپیس ایکس" بالاخره پرتاب شد، چرا که در روز پنجشنبه ۱۷ دسامبر لغو شد و برای پرتاب در روز جمعه ۱۸ دسامبر برنامه ریزی شد. روز جمعه هم به دلیل خوانش های نامنظم حسگر در مرحله دوم موشک دوباره یک روز به تعویق افتاد تا زمان بیشتری برای رفع ایرادات فراهم شود.

طبق گفته "ایلان ماسک" مدیر عامل اسپیس ایکس، این پرتاب آخرین پرتاب این شرکت در سال ۲۰۲۰ بوده است.

"دفتر ملی شناسایی"(NRO) مسئول مهندسی و عملیات ماهواره های شناسایی دولت فدرال ایالات متحده است. به این ترتیب، اطلاعات ماهواره ای را برای چندین سازمان دولتی از جمله آژانس امنیت ملی و آژانس اطلاعات دفاعی فراهم می کند.

این موسسه یکی از پنج آژانس اطلاعاتی بزرگ ایالات متحده به حساب می آید و طبق گزارشی در سال ۱۹۹۶، بیشترین بودجه را در بین آنها دارد.

"دفتر ملی شناسایی" عضوی از جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا و یکی از آژانس‌های زیرمجموعه وزارت دفاع آمریکا است. از دفتر ملی شناسایی، در کنار سیا، آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، آژانس اطلاعات دفاعی و آژانس ملی اطلاعات مکانی به عنوان یکی از ۵ سازمان اطلاعات بزرگ آمریکا یاد می‌شود.

دفتر ملی شناسایی، توسعه و مدیریت سیستم‌های شناسایی فضایی و انجام فعالیت‌های اطلاعاتی مربوط به امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را بر عهده دارد. این آژانس همکاری نزدیکی با دیگر سازمان‌های اطلاعاتی و فضایی از جمله آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا (NSA)، آژانس ملی اطلاعات مکانی (NGA)، سیا (CIA)، آژانس اطلاعات دفاعی (DIA)، فرماندهی راهبردی ایالات متحده آمریکا و آزمایشگاه تحقیقات دریایی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج