۱۰۷۱۸۰۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

کسب جام با کمک VAR و ناآمادگی پرسپولیس

اولسان‌هیوندای در دومین فینال آسیایی خود نیز موفق شد به برتری رسیده و با عبور از سد پرسپولیس ایران، بر بام فوتبال قاره قرار گیرد.

روزنامه فرهیختگان: اولسان‌هیوندای در دومین فینال آسیایی خود نیز موفق شد به برتری رسیده و با عبور از سد پرسپولیس ایران، بر بام فوتبال قاره قرار گیرد. این تیم کره‌ای که عملکردی فوق‌العاده در این تورنمنت داشت در پایان با ۹برد پیاپی، بدون شکست و روند گلزنی عالی جام را به پایان برد. تنها تساوی این تیم در دیدار نخست و پیش از وقفه مسابقات به‌دلیل کرونا رقم خورد و پس از آن اولسان در هر ۹بازی خود حداقل دوگل زد و یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های تاریخ این رقابت‌ها را به‌نام خود ثبت کرد.

بازهم هیوندای

رسانه‌های کره‌ای قهرمانی نماینده این کشور در لیگ قهرمانان را به‌صورت گسترده بازتاب دادند و از اینکه پس از چند فصل دوباره تیمی از کره قهرمان این مسابقات شده ابراز خوشحالی کرده‌اند. روزنامه «چوسان» کره‌جنوبی درباره این مسابقه نوشت: «اولسان‌هیوندای پس از ۸سال انتظار موفق شد دومین قهرمانی خود را در آسیا جشن بگیرد و حالا دوبار فتح لیگ قهرمانان را در کارنامه دارد. آخرین قهرمانی تیم‌های کره‌ای نیز به ۴سال پیش برمی‌گردد که دیگر تیم خانواده هیوندای و رقیب اولسان یعنی جئونبوک موفق شد فاتح این تورنمنت شود.

اولسان روز شنبه در ورزشگاه الجنوب قطر توانست با برتری ۲ بر یک برابر پرسپولیس ایران جام قهرمانی را تصاحب کند و جایزه ۴میلیون دلاری این مسابقات را نیز به‌دست آورد. ازسوی دیگر آنها مجوز حضور در مسابقات جام‌جهانی باشگاه‌ها که قرار است در ماه فوریه سال آینده میلادی در قطر برگزار شود را به‌دست آوردند. اولسان درحالی به این موفقیت رسید که در رقابت‌های داخلی دو نایب‌قهرمانی در لیگ و همچنین جام‌حذفی را به‌دست آورده بود و آخرین قهرمانی آنها به سال ۲۰۱۷ و فتح جام‌حذفی کره‌جنوبی برمی‌گردد.»

این روزنامه در ادامه با اشاره به شرایط مسابقه و عملکرد دو تیم آورده است: «اولسان با نمایش خوب جونیور نگرائو شروع خوبی در این مسابقه داشت و فرصت‌های متعددی روی دروازه حریف ایجاد کرد. برنامه این تیم از همان ابتدا فشار روی بازیکنان حریف و انجام پرسینگ از زمین پرسپولیس بود. بازیکنان اولسان از هر منطقه‌ای که توپ را از دست می‌دادند از همان‌جا تلاش خود را برای بازپس‌گیری توپ آغاز می‌کردند و با این استراتژی شرایط سختی را در نیمه اول برای تیم ایرانی رقم زدند.

پرسپولیسی‌ها هم با توجه به اینکه نزدیک به سه هفته از آخرین بازی آنها در لیگ ایران می‌گذشت و به‌دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور نتوانسته بودند دو بازی آخر خود را برگزار کنند. به همین علت مشخص بود که از شرایط مسابقه کمی دور هستند و اولسان تسلط بهتری در این نیمه داشت. اشتباه پارک جو هوو گل اول بازی را برای پرسپولیس به‌دنبال داشت اما خیلی زود اولسان با کمک VAR به یک ضربه پنالتی رسید تا این نیمه با تساوی یک-یک به پایان برسد.

در اوایل نیمه دوم بازهم تصمیمVAR به سود اولسان بود و ضربه پنالتی دوم نگرائو هفتمین گل او در این تورنمنت را به‌همراه داشت. اولسان درنهایت با همین نتیجه بازی را برد و قهرمان آسیا شد. آنها درطول این تورنمنت ۱۰بازی برگزار کردند که حاصل آن ۹برد و تنها یک تساوی بود. این تیم در سال ۲۰۱۲ نیز موفق شده بود بدون شکست و با ۱۰برد و ۲تساوی نخستین قهرمانی خود را در آسیا جشن بگیرد و این‌بار هم رکورد خوبی از خود به‌جای گذاشت. این تیم همچنین در این دوره خط‌حمله بسیار قدرتمندی دراختیار داشت و با زدن حداقل ۲گل در ۹مسابقه اخیر خود عملکردی عالی در این زمینه ثبت کرد.

کیم دو هون، سرمربی این تیم در سال ۲۰۱۶ هدایت این تیم را برعهده گرفت و در این مدت ۴نایب‌قهرمانی به‌همراه تیمش کسب کرد. او حالا در آخرین دیدار خود روی نیمکت این تیم توانست طلسم ناکامی‌های این تیم را خاتمه داده و مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی آسیا را فتح کند.»

دو قهرمانی برابر پرسپولیس

سرمربی تیم اولسان همان‌گونه که قبل از دیدار نهایی رسانه‌های کره‌ای نوشته بودند در پایان این مسابقه جدایی‌اش از این تیم را اعلام کرد و قهرمانی تیم نیز تغییری در تصمیم او ایجاد نکرد. سایت «YNA» این کشور درباره او نوشت: «کیم دو هون، سرمربی اولسان پس از قهرمانی تیمش در آسیا اعلام کرد این آخرین حضورش روی نیمکت تیم بوده و تصمیم دارد مدتی استراحت کند. با اینکه این خبر پیش از برگزاری دیدار نهایی لیگ قهرمانان منتشر شده بود اما این احتمال وجود داشت که او درصورت قهرمانی تصمیمش را تغییر داده و در این باشگاه ماندنی شود اما درنهایت چنین اتفاقی رخ نداد و او همان‌طور که قبلا گفته بود از این تیم جدا شد.

او موفق شد تیمش را درکنار باشگاه‌های جئونبوک، الاتحاد عربستان، اوراواردز ژاپن و گوانگژو چین به‌عنوان تیم‌هایی که دوبار قهرمان این مسابقات شده‌اند قرار دهد. تیم‌های کره‌ای حالا با ۱۲قهرمانی در تاریخ مسابقات باشگاهی آسیا رکورد خود را بهتر کرده و با ژاپن که با ۷قهرمانی در رتبه دوم قرار دارد فاصله خود را بیشتر کردند. همچنین اولسان‌هیوندای این شانس را خواهد داشت تا در جام‌جهانی باشگاه‌ها با تیم‌هایی چون بایرن‌مونیخ و الاهلی مصر برای قهرمانی رقابت کند. لی گئون‌هو نیز که در نیمه دوم این مسابقه در ترکیب اولسان به میدان رفت تنها بازمانده تیمی است که در سال ۲۰۱۲ قهرمان این مسابقات شدند و برای دومین‌بار جام قهرمانی را به‌همراه این تیم بالای سر برد. البته یکی دیگر از بازیکنان این تیم نیز سابقه قهرمانی در آسیا را در کارنامه داشت و حالا به رکورد دو قهرمانی در این مسابقات رسیده است.

سئونگ‌هیون جئونگ دو سال پیش به‌همراه کاشیماآنتلرز موفق شد برابر همین تیم پرسپولیس به برتری رسیده و قهرمانی آسیا را با پیراهن این تیم ژاپنی جشن بگیرد و حالا این‌بار با اولسان این افتخار را تجربه کرد. جونیور نگرائو، آقای‌گل لیگ کره در این مسابقات نیز نقش مهمی در قهرمانی تیمش داشت و با ۷گل زده به‌همراه عبدالرزاق حمدالله در صدر جدول بهترین گلزنان تورنمنت قرار گرفت اما درنهایت عنوان آقای‌گلی به‌دلیل اینکه مهاجم مراکشی النصر درطول دقایق کمتری به این تعداد گل رسیده بود، به او رسید.»

نقش مهم بیتگرام

اولسان درطول این تورنمنت ستاره‌های تاثیرگذاری در ترکیب خود داشت که کمک زیادی به موفقیت این تیم در آسیا کردند اما درنهایت عنوان بهترین و اثرگذارترین بازیکن جام به یون بیتگرام، هافبک بازیساز این تیم در میانه میدان رسید که یکی از بهترین‌های تیمش درطول مسابقات بود. سایت «سه‌دیلی» درباره عملکرد این هافبک ۳۰ساله نوشته است: «هافبک ملی‌پوش تیم اولسان یکی از بهترین تورنمنت‌های دوران فوتبال خود را پشت‌سر گذاشت. یون بیتگرام در پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عنوان MVP را به‌دست آورد و نقشی غیرقابل انکار در قهرمانی تیمش در این مسابقات داشت.

گل نخست اولسان در این مسابقه پس از خطای پنالتی که روی او اتفاق افتاد، به‌دست آمد و در ادامه هم در میانه میدان به‌خوبی تیمش را مدیریت کرد. اولسان با کمک او پس از ۸سال قهرمان آسیا شد و بیتگرام در این مسابقات با ۴گل و سه پاس‌گل تاثیر زیادی در تیمش داشت. او پس از کسب این جایزه گفت: «باید از سرمربی تیم تشکر کنم که از ابتدای مسابقات اعتقاد زیادی به من داشت و با استفاده از من در اکثر مسابقات باعث شد اعتمادبه‌نفس خوبی داشته باشم. در این موفقیت همه تیم سهیم هستند و با کار گروهی و عملکردی عالی توانستیم به قهرمانی برسیم.

خوشبختانه توانستیم رکورد خوب خود را در طول تورنمنت حفظ کنیم و بدون شکست به این جام برسیم.» حالا بیتگرام و هم‌تیمی‌هایش باید خود را برای حضور در مسابقات جام‌جهانی باشگاه‌ها آماده کنند و اگر در بازی نخست خود به برتری برسند احتمالا باید با بایرن‌مونیخ، قهرمان اروپا دیدار کنند که مسابقه بسیار جذابی برای هواداران این تیم خواهد بود. البته اولسان برای آن رقابت‌ها باید هرچه زودتر سرمربی جدید خود را انتخاب کند چراکه کیم دوهون پس از ۴سال حضور در این باشگاه پس از برتری برابر پرسپولیس از سمت خود کنار رفت و اعلام کرد کارش در این باشگاه به پایان رسیده است.»

تشکر رقیب قرمزها از اولسان

حمایت برخی هواداران ایرانی از تیم اولسان همچنان یکی از موضوعات مورد توجه رسانه‌های این کشور است و سایت«MK» این کشور در گزارشی از این اتفاق عجیب و غیرمعمول نوشت: «هواداران تیم استقلال که رقیب سنتی پرسپولیس در لیگ ایران هستند برای تیم اولسان‌هیوندای آرزوی برد در دیدار برابر این تیم را کرده بودند و حالا با قهرمانی این تیم، در کامنت‌های خود به این باشگاه تبریک می‌گویند و آرزوی موفقیت تیم در جام‌جهانی باشگاه‌ها را دارند.

در اینستاگرام باشگاه ایونتی برای حمایت از این تیم برای کاربران ایرانی ایجاد شده بود و حتی گفته می‌شود تعداد کامنت‌هایی که در حمایت از این باشگاه بوده از هواداران کره‌ای بیشتر است. پس از قطعی‌شدن قهرمانی اولسان این پیام‌های تبریک همچنان ادامه دارد و آنها به زبان فارسی از تیم کره‌ای تشکر می‌کنند و قهرمانی این تیم را تبریک می‌گویند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هواداران تیم رقیب فقط از باخت سرورشون خوشحال میشن و به تیمای اجنبی پناه میبرن چون هیچ برنامه ای برای رسیدن به خوشحالی با تیم خودشون ندارند! اینها اصالت رو با حقارت اشتباه گرفته اند!

    • سرخه سرخ

      احسنت یه این تیم کیسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج