جاباما
۱۰۷۱۹۶۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

AFC: اولسان برتر از پرسپولیس در تاکتیک تیمی

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به آنالیز دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ پرداخت و عامل اصلی برتری تیم کره‌ای در این بازی را معرفی کرد.

خبرگزاری فارس: کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به آنالیز دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ پرداخت و عامل اصلی برتری تیم کره ای در این بازی را معرفی کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در گزارشی به آنالیز دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ پرداخت و دو عامل اصلی در قهرمانی اولسان هیوندای کره جنوبی مقابل پرسپولیس را بیان کرد.

*انعطاف تاکتیکی اولسان

اولسان با پیروزی ۲ بر یک مقابل پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به اولین تیم تاریخ این رقابت ها تبدیل شد که در ۹ بازی متوالی با بیش از یک گل به پیروزی رسیده است. البته در فینال خط دفاع تیم کره ای برتری میدان را رقم زد. اولسان در ابتدا رو به جلو بازی کرد ولی در این بازی در خیلی از مواقع به دفاع پرداخت. اولسان در این بازی تنها ۴۲.۷ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و موفق شد فشار پرسولیس را خنثی کند.

ثبت ۸۱.۸ درصد تکل موفق نشان می دهد بازیکنان اولسان همه تلاش کردند اما تعداد کمی از آنها مثل دیو بولتویس مدافع هلندی عمل کردند. بازیکن ۳۰ ساله به اولین بازیکن هلندی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا عملکردی خوب داشت. او در ۸۰ درصد نبردها برنده شد و دقت پاسش ۷۳ درصد شد. عملکرد خوب این مدافع هلندی در خط دفاع باعث شد تا پرسپولیس تنها دو شوت بتواند به چارچوب اولسان بزند.

* عملکرد خوب میلاد سرلک در میانه زمین

سرلک اگرچه در میانه زمین با یون بیت گرام برنده جایزه بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا رقابت کرد ولی او در این نبرد برنده شد. این بازیکن ۲۵ ساله ۹۴ درصد پاس درست داشت که حیرت آور بود. او در ۱۰ رقابت تن به تن برنده شد و ۴ توپ را قطع کرد. او در نیمه اول حملات زیاد اولسان را خنثی کرد و در نیمی از جدال های هوایی برنده شد. سرلک در یک سوم میانی بازی می کرد و بارها حملات اولسان را خنثی کرد.

AFC: اولسان برتر از پرسپولیس در تاکتیک تیمی

عملکرد خوب سرلک در نیمه دوم با همزمان شدن مالکیت توپ بیشتر پرسپولیس بیشتر دیده شد. با گذشت زمان او به خط حمله اضافه شد و در به ثمر رسیدن گل پرسپولیس داشت. او با داشتن دقت و 80 درصد پاس سالم مثل همیشه عملکرد خوبی داشت. سرلک 3 بار در خط حمله با هم تیمی هایش در موقعیت های خطرناک پاسکاری کرد. در پایان او موفق نشد که شکست غم انگیز 2018 را از ذهن تیمش پامک کند اما عملکردی خوب این بازیکن سال تیم ملی زیر 19 ایران قابل ستایش بود.

*جونیور نگرائو، آرام هنگام فشار

مهاجم برزیلی در آغاز این رقابت ها در 12 بازی تنها 4 گل به ثمر رسانده بود اما او در سفر به قطر به دنبال چیزهای زیادی بود. این بازیکن با پایان این رقابت ها تعداد گل هایش را به عدد 7 رساند تا با آقای گل رقابت ها یعنی عبدالرزاق حمدالله هم طراز شود. می توان بیشترین موفقیت نگرائو را در آرامش او در هنگام فشار دانست. او با خونسردی کارهای خود را انجام می داد.

او با زدن 5 گل در بازی آخر اولسان تاثیرگذار بودنش را نشان داد. پنالتی های زیاد نشان دهنده موفقیت او در خط حمله است. جونیور به صورت میانگین در در هر بازی 5 بار لمس توپ در محوطه جریمه داشته و در بازی با پرسپولیس با 4 لمس توپ کارش را پایان داد. جای گیری این بازیکن نشان می دهد که نتوانسته در گلزنی موفق باشد اما گرفتن پنالتی های زیادی برای گلزنی او را موفق نشان می دهد. اولین پنالتی اولسان مقابل پرسپولیس روی پاس او به بیت گرام رخ داد.

پنالتی دوم در شرایطی ایجاد شد که این بازیکن 33 ساله با آن فضا آشنایت داشت. او به تیر دوم دروازه پرسپولیس رفت و فضای خوبی برای شوت زنی داشت اگر خطای هند مهدی شیری رخ نمی داد او با خونسردی در زمان و مکان مناسب قرار داشت. این آرامش باعث شد تا او در این بازیکن دو گل به ثمر برساند و اولسان قهرمان آسیا شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج