۱۰۷۲۱۳۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بازداشت چند مظنون در حمله راکتی به بغداد

نخست وزیر عراق دوشنبه شب از بازداشت چند مظنون در ارتباط با حمله موشکی شب گذشته به منطقه سبز در مرکز بغداد خبر داد که سفارت آمریکا و تعدادی از ساختمان های مهم حکومتی عراق در آنجا قرار دارد.

ایرنا: نخست وزیر عراق دوشنبه شب از بازداشت چند مظنون در ارتباط با حمله موشکی شب گذشته به منطقه سبز در مرکز بغداد خبر داد که سفارت آمریکا و تعدادی از ساختمان های مهم حکومتی عراق در آنجا قرار دارد.

به نقل از رسانه های عراقی، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی دوشنبه شب خود گفت: "حمله راکتی روز گذشته منطقه سبز یک اقدام تروریستی بزدلانه بود".

وی افزود: "راکت ها به عراقی ها آسیب زد. ما هرگونه تعدی به مراکز دیپلماتیک را نمی پذیریم و گروهی مظنون در ارتباط با حمله یاد شده بازداشت شده اند".

بازداشت چند مظنون در حمله راکتی به بغداد

الکاظمی همچنین از "بازداشت برخی مسئولان یگان های امنیتی و زندانی کردن آنها بعد از حمله راکتی اخیر" خبر داد.

از سوی دیگر، عثمان الغانمی وزیر کشور عراق نیز گفت که ما با مشت آهنین به هرکسی که در تلاش برای سوء استفاده از بحران باشد، پاسخ خواهیم داد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق دوشنبه شب از اتخاذ یک سری اقدام های امنیتی برای توقف حملات راکتی به مراکز دیپلماتیک در این کشور خبر داد.

منطقه الکراده در نزدیک منطقه سبز بغداد یکشنبه شب شاهد حمله راکتی به سمت سفارت آمریکا واقع در این منطقه و واکنش سامانه های موشکی مستقر در این سفارت بود.

شلیک راکت ها و واکنش سامانه های موشکی سفارت آمریکا به آن باعث ترس شدیدی در بین مردم منطقه شد.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق پس از این به حمله راکتی در بیانیه ای اعلام کرد: یک گروه قانون شکن یکشنبه شب چند راکت به سمت منطقه سبز در بغداد شلیک کرد که مشخص شد که از منطقه پادگان الرشید شلیک شده و در داخل یک مجمع مسکونی اصابت کرده است.

این بیانیه افزود: در اثر اصابت این راکت ها، خسارت مالی به این ساختمان ها و تعدادی خودروی غیرنظامی وارد شد اما به کسی آسیبی نرسید.

سفارت آمریکا در بغداد نیز یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که خسارت جزئی به مجتمع سفارت وارد آمده اما کسی آسیب ندیده است.

به گفته عراقی ها، سفارت آمریکا همانند سفارتخانه های سایر کشورهای جهان در بغداد کارکرد عادی و دیپلماتیک ندارد بلکه آمریکا با استقرار سامانه های موشکی و نیروهای نظامی خود، این سفارت را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده که امنیت شهروندان بغداد و عراق را تهدید می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج