۱۰۷۲۲۱۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ابهامات پرسپولیس؛ ۵ سؤال، بعد از اولسان

بعد از ۳ سال استفاده از بشار رسن در قلب زمین، پرسپولیس حالا باید بازی بدون این هافبک توانا را یاد بگیرد و این یک موقعیت متفاوت است.

روزنامه همشهری: بعد از ۳ سال استفاده از بشار رسن در قلب زمین، پرسپولیس حالا باید بازی بدون این هافبک توانا را یاد بگیرد و این یک موقعیت متفاوت است. در درجه اول یک پست کلیدی آزاد شده و باید دید برنده جدایی بشار رسن کیست. به‌احتمال فراوان پرسپولیس با همان سیستم ۲-۴-۴خطی بازی می‌کند و این یعنی استفاده از ۲ هافبک دفاعی، ۲ هافبک تهاجمی و ۲ مهاجم. به فرض که ۲ مهاجم وحید امیری و مهدی عبدی باشند، فضای پشت آنها نیاز به ۲ هافبک تهاجمی خواهد داشت. یکی از این دو نفر مثل قبل احسان پهلوان است و نفر بعدی باید از بین سیامک نعمتی و امید عالیشاه انتخاب شود. به این ترتیب شانس عالیشاه برای حضور در ترکیب اصلی افزایش پیدا خواهد کرد و قطعا از این به بعد به او بیشتر بازی می‌رسد.

مهدی شیری فیکس می‌ماند؟

فاجعه ۴ونیم میلیون دلاری خلق‌شده توسط مهدی شیری، چیزی نیست که به این راحتی‌ها فراموش شود. حتی اگر پادرمیانی بزرگان پرسپولیس و پیشکسوتان و ملاطفت هواداران او را از این توفان عبور داده باشد، آن هند پنالتی فاحش در فینال آسیا پاک‌شدنی نیست. شیری حتی قبل از چنین اشتباه بزرگی هم خیلی بازیکن مقبولی نبود. پرسپولیس بدون او و در حضور سیامک نعمتی به فینال رسید. بنابراین یکی از پرسش‌های پرسپولیس بعد از فینال این است که دفاع راست این تیم در اختیار شیری می‌ماند یا نه؟ هیج بعید نیست از این به بعد نعمتی دوباره در همین پست مورد استفاده قرار بگیرد. در این صورت خط میانی هم برای پهلوان و عالیشاه باقی خواهد ماند.

نوراللهی نیمکت‌نشین می‌شود؟

با حضور میلاد سرلک که جزو خریدهای خوب پرسپولیس بوده، حالا این تیم صاحب ۳ هافبک دفاعی است. این ترافیک باعث شد در فینال لیگ قهرمانان یک دقیقه هم به کمال کامیابی‌نیا بازی نرسد. با این حال نمایش‌های احمد نوراللهی هم دیری است که منتقدان جدی پیدا کرده. او در لیگ و آسیا جزو باثبات‌ترین بازیکنان تیم بوده، اما بعید نیست نیمکت‌نشینی‌های احمد ازسرگرفته شود. این بازیکن کیفیت سابق را ندارد و از سوی رقیبی همچون کمال کامیابی‌نیا هم تهدید می‌شود.

دفاع وسط رزرو کیست؟

پرسپولیس ۱۹روز استراحت کرد تا صحیح و سالم به فینال آسیا برسد. این استراحت، خواسته یا ناخواسته ۳ بازی قرمزها را به تعویق انداخت و حالا در لیگی که همینطوری هم فشرده بود، قرمزها هر ۴ روز یک‌بار باید بازی کنند. بسیار بعید است که زوج جلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان به‌طور کامل، آماده و بدون محرومیت و مصدومیت در تمامی مسابقات حاضر شوند، بنابراین دیر یا زود از رزرو پست دفاع وسط رونمایی خواهد شد. این یک محک جدی برای اندیشه‌های یحیی گل‌محمدی است و او باید هنر خودش را در معرفی یک مدافع مقبول از بین گزینه‌های موجود نشان بدهد.

اولین گل آرمان رمضانی کی زده می‌شود؟

از زمان حضور در پرسپولیس، آرمان رمضانی تقریبا در تمام مسابقات به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته و یک بازی هم فیکس بوده است. با این حال او هنوز گل نزده و راستش شرایط این بازیکن هم طوری نیست که خیلی گلزن به‌نظر برسد. با این تفاسیر و با توجه به باقی ماندن چند‌ماه از محرومیت عیسی آل‌کثیر، خط حمله پرسپولیس تشنه معرفی یک پدیده جدید است. آیا بالاخره بعد از یک سال آریا برزگر را می‌بینیم؟ آیا از مهدی مهدی‌خانی رونمایی خواهد شد؟ آیا محمد عمری، مهاجم امیدها که یک‌ماه است با بزرگسالان تمرین می‌کند گره‌گشا‌ خواهد شد؟ خط حمله پرسپولیس سورپرایز لازم دارد، وگرنه این تیم به مشکل خواهد خورد.

خدمت پرسپولیس به رقبا

بسیاری از هواداران تیم‌های رقیب از شکست آسیایی پرسپولیس در فینال خشنود شدند که خب قابل ملامت نیست و با معیارهای هواداری در فوتبال باشگاهی جور درمی‌آید. با این حال یک نکته مهم را نباید نادیده گرفت؛ اینکه پرسپولیس با نتایج خوبش در این سال‌ها، خدمتی بزرگ به همین تیم‌های رقیب کرده است. در حقیقت قد برافراشتن پرسپولیس در طول سال‌های اخیر، به دوران طولانی رکود باشگاهی در ایران خاتمه داد و باعث شد فوتبال کشورمان تا حدی اعاده حیثیت کند.

طی یک بازه زمانی ۴ ساله، پرسپولیس ۲ بار به فینال و یک مرتبه به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده و این مسئله قطعا تأثیر زیادی روی حفظ سهمیه‌های کشورمان در لیگ قهرمانان داشته است. بدون احتساب نتایج پرسپولیس و با عملکردی که سایر نمایندگان ایران مثل استقلال، تراکتور، سپاهان و شهرخودرو داشتند، بسیار بعید بود که ایران صاحب ۲به اضافه ۲سهمیه باقی بماند.

در مسابقات همین فصل لیگ قهرمانان، تیمی مثل شهرخودرو بدون امتیاز قعرنشین جدول شد. با این حال عملکرد خوب پرسپولیس، ضامن بقای امتیازات لیگ ایران شده است؛ به‌طوری که فصل آینده نمایندگان مشروط ایران در پلی‌آف، به جای ۲ بازی تنها یک مسابقه انجام می‌دهند. استقلال و فولاد با برتری برابر العین و الوحده امارات به‌طور مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان می‌شوند و این نمی‌تواند بی‌ارتباط با نتایج خوب قرمزها باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج