۱۰۷۲۳۴۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تارتار: نبود VAR به فوتبال ما لطمه وارد می‌کند

مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: موضوع مهم ورود VAR به کشور است، چون آدم به شک می‌افتد که چرا مسئولان به فکر این مسئله نیستند.

خبرگزاری تسنیم: مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: موضوع مهم ورود VAR به کشور است، چون آدم به شک می‌افتد که چرا مسئولان به فکر این مسئله نیستند.

مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری پیش از دیدار با سایپا اظهار داشت: این فصل نتایجی رقم می‌خورد که نشان می‌دهد خیلی بین تیم‌ها اختلاف وجود ندارد. شاید از نظر هزینه اختلاف بین تیم‌های لیگ برتری زیاد باشد، اما می‌بینیم که خیلی اختلاف سطح فنی وجود ندارد. البته با اضافه شدن مربیان جوان، این اختلاف به حداقل رسیده است.

وی افزود: مربیان با توجه به داشته‌هایی که در اختیارشان است تاکتیک خود را تعیین می‌کنند. یک سری تیم‌ها خوب دفاع می‌کنند، یک سری خوب پرس و یک سری تیم‌ها برنامه‌های هجومی خوبی دارند. این جای خوشحالی دارد که کارهای تاکتیکی در لیگ ما زیاد شده است و فردا هم با تیم سایپا بازی داریم که هم جوان‌های خوبی دارد که این فصل با تجربه شده‌اند و هم ابراهیم صادقی، پیروز قربانی و کادرفنی این تیم تجربه کسب کرده‌اند و تیم بهتری شده‌اند. سایپا بازیکنان خوبی هم جذب کرده و فصل بهتری را دنبال می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان خاطرنشان کرد: ما با توجه به اینکه هفته گذشته شکست بدی را متحمل شدیم، مصمم هستیم و بچه‌های تیم هم کاملاً واقف هستند که نباید در جدول شرایط بدی پیدا کنیم و با احترام به تیم خوب سایپا هر طور شده باید فردا ۳ امتیاز را به دست بیاوریم.

تارتار درباره اینکه تیمش تاکنون ۳ پنالتی را از دست داده، گفت: این تجربه را در پارس جنوبی هم داشتم و یک نیم فصل پنالتی‌های ما گل نمی‌شد. خیلی روی این مسئله کار کردیم اما قول می‌دهم این موضوع به نیم فصل نرسد و از همین بازی اگر صاحب پنالتی شدیم، تبدیل به گل کنیم. هرچند پنالتی زدن تخصصی است و پنالتی‌زن می‌خواهد که ما هم روی این مسئله کار می‌کنیم. پنالتی‌زن ما هم مشخص است، اما نمی‌توانیم بگوییم، چون برای هر بازی سه پنالتی زن داریم که هر کدام آماده‌تر باشد، پنالتی می‌زند.

وی در واکنش به این مسئله که اشتباهات فردی تیمش به خصوص در خط دفاعی زیاد است و اینها چه علتی دارد، تصریح کرد: ما تیم جوانی هستیم و وقتی به بازیکن جوان میدان می‌دهید، باید تاوان آن را هم پس بدهید. تیمی هستیم که آکادمی خوبی داریم و ۷-۶ بازیکن از آکادمی خودمان در تیم حضور دارند و این آینده باشگاه را تضمین می‌کند. مشکلی هم نیست و باید آنقدر کار کنیم که اشتباهات به حداقل برسد و صاحب تجربه شویم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در خصوص اینکه تقابل با سایپا دربی خودروسازان است که میان مدیران دو کارخانه اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: تاکنون که چیزی به ما نگفته‌اند و مهم این است سه امتیاز بازی را با توجه به شکست هفته قبل کسب کنیم.

تارتار در خصوص اینکه پورخلف داور این دیدار انتخاب شده که گویا پیش از این در پارس جنوبی تنش‌هایی را با این داور داشته است، افزود: تنش نداشتیم. او یک بازی داور پشت دروازه بود که یک پنالتی اعلام کرد که کارشناسان گفتند پنالتی نبوده و به هر حال اشتباه در بخش فنی مربیان و بازیکنان وجود دارد و هم در بخش قضاوت داوران اشتباه به وجود می‌آید. امیدوارم داور هم فردا یک قضاوت بی نقص داشته باشد، آقای پورخلف داور جوان و آینده‌دار است و امیدوارم حقی از تیمی ضایع نشود.

وی در خصوص اعتراض زیاد به عملکرد داوران از سوی نیمکت تیم‌ها اظهار داشت: قبل از بازی با استقلال گفتم که راه مقابله با این همه اعتراض برخورد شدید است. جمع نمی‌بندم، اما متاسفانه در کشور ما حتماً باید زور بالای سرمان باشد. مقررات راهنمایی رانندگی در گذشته را به یاد بیاورید که کسی رعایت نمی‌کرد و بی نظمی زیاد بود، اما از زمانی که جرایم بالا رفت وضعیت بهتر شد، رانندگان قوانین را بیشتر رعایت کردند و فکر می‌کنم تنها راه آن برخورد شدید است. از همه مهم‌تر ورود VAR به کشور است، چون آدم به شک می‌افتد که چرا مسئولان به فکر این مسئله نیستند و آدم واقعاً به شک می‌افتد. اگر همه باشگاه‌ها را الزام کنیم، فکر نمی‌کنم هزینه زیادی هم داشته باشد. اعلام کنند از نیم فصل یا فصل بعد، همه باشگاه‌ها زیرساخت‌ها و امکانات را فراهم کنند و این مشکل از بین برود. کدام نیمکت با این شرایط شلوغ خواهد کرد؟ این مشکل با ورود VAR حل می‌شود و ما در حال عقب ماندن از سایر کشورها هستیم. اشتباهات هم از نبود همین امکانات است.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در خصوص استفاده از VAR در دیدار پرسپولیس و اولسان هیوندای گفت: ببینید که واقعاً VAR تاثیر گذار بود و تیم داوری از اتاق VAR پنالتی‌ها را اعلام کرد و داور مسابقه هم مجدداً بررسی کرد. در کشور ما هم این اتفاقات می‌افتد و اشتباهات داوری در برنامه‌های تلویزیونی مشخص می‌شود.‌ در بازی پرسپولیس هم من معتقدم مهدی شیری با توجه به احساس مسئولیتش این کار را ناخودآگاه انجام داد و وقتی در کشور ما این اتفاقات می‌افتد و نتایج دلخواه به دست می‌آید، در آسیا هم دچار اشتباه شدیم و نبود VAR به فوتبال ما لطمه وارد می‌کند.

تارتار یادآور شد: درباره پرسپولیس هم چون بحث ملی است بگویم، آنها کار بزرگی انجام دادند، در بازی‌های فشرده‌ای که در قطر برگزار شد، دوباره بازگشت به لیگ، بازی‌های پرفشار و بازگشت به قطر با محرومیت بازیکنان تاثیر گذار و جدایی چند مهره کلیدی، کار پرسپولیس را سخت کرد. باید به آنها خدا قوت و خسته نباشید گفت و به کادرفنی، بازیکنان و تمام عوامل باشگاه پرسپولیس خسته نباشید می‌گویم.

سرمربی پیکان درباره حضور همزمان تیمش و سایپا در یک هتل، گفت: با توجه به اینکه بازی در شهر قدس است و هتل‌های دیگر دور هستند، این اتفاق افتاده است. ما قرار بود به هتل استقلال برویم، اما چون این هتل به استادیوم شهر قدس دور بود، این کار را نکردیم. مشکلی نیست و دو تیم بازی جوانمردانه را انجام می‌دهند، مثل خیلی از تیم‌هایی که در تورنمنت‌ها در یک هتل هستند و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج