۱۰۷۲۳۷۵
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

بعید است مذاکره با آمریکا در این دولت انجام شود

عباس عبدی احتمال می‌دهد که در عمل مذاکره انجام شود. البته این تحلیل گر سیاسی اضافه می‌کند: «البته بعید است که مذاکرات جدی در این دولت انجام شود.»

دیده‌بان ایران: عباس عبدی احتمال می دهد که در عمل مذاکره انجام شود. البته این تحلیل گر سیاسی اضافه می کند: «البته بعید است که مذاکرات جدی در این دولت انجام شود.»

عباس عبدی در یادداشتی نوشت؛ رهبر انقلاب هفته گذشته در دیدار با اعضای ستاد مراسم سالگرد شهید سردار قاسم سلیمانی گفت بود «اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم.» یک روز پس از این سخنرانی، رئیس‌جمهوری با استقبال از بخش اول گفته‌های رهبری گفت که برداشتن تحریم‌ها «نباید یک ساعت به تاخیر بیفتد.» صحبت هایی که مناقشه اصولگرایان و حامیان دولت را درباره مذاکره با آمریکا بیش از پیش کرد.

در تازه ترین اظهارات، ابراهیم رئیسی، ریییس قوه قضاییه نیز با اشاره به صحبت های رهبری درباره تحریم ها گفته «حتی یک‎ساعت تأخیر در خنثی سازی تحریم ها هم خلاف عقل است، هم خلاف شرع و مسئولان برنامه ریزی و اجرایی نباید یک‎ لحظه را هم برای بی اثرکردن تحریم ها و قوی شدن ایران از دست بدهند و این راهبرد اساسی نظام باید با جدیت دنبال شود.» او تاکید کرده «مذاکره ۷ ساله با دشمنان به دلیل عهد شکنی آنها، بی اثر بوده و انتظاری که از آن می رفت را برآورده نکرده است.»

اما چگونه می توان بدون مذاکره تحریم ها را رفع کرد و آن ها را خنثی کرد.

عباس عبدی، تحلیل گر سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تناقضات موجود در برخی از اظهارات به فراز می گوید:«این گونه ادبیات سیاسی در ایران رایج است که همه خوبی های عالم را در مقام کلام با هم جمع می توان کرد، اما درمقام عمل معمولا بدترین ها بدست خواهد آمد. بیان های یکسویه و بدون پرسشگری اجازه نمی دهد که تعارضات و کاستی های سخن خود را نشان دهد.»

درحالی که رسانه‌های نزدیک به دولت بخش‌های مربوط به «رفع تحریم‌ها» را از سخنرانی رهبری برجسته کردند، روزنامه وطن‌امروز که از رسانه‌های اصولگرایان است، روز شنبه ۲۹ آذر در گزارشی به این موضوع واکنش نشان داد و اقدام این رسانه‌ها را «غیر حرفه‌ای» خواند و از این رسانه‌ها به عنوان «مزدوران حق‌التحریف» یاد کرد.

اما آیا این سخنان و اظهارات می تواند در عمل هم تاثیرگذار باشد یا مانند سال ۹۲ تنها شاهد نوعی موضع گیری تقابلی در حد حرف و شعار هستیم. عبدی معتقد است که «لزوما قرار نیست این تناقضات عملی شود» و احتمال می دهد که در عمل مذاکره انجام شود. البته این تحلیل گر سیاسی اضافه می کند:«البته بعید است که مذاکرات جدی در این دولت انجام شود.»

چند هفته دیگر جو بایدن به طور رسمی ریاست جمهوری آمریکا را به عهده خواهد گرفت. او گفته که به وعده خود برای بازگشت به برجام متعهد است ولی مذاکره با ایران «بسیار دشوار» خواهد بود. او بر لزوم مذاکره درباره آینده برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی ایران نیز تاکید کرده است و باید دید با این شرایط آیا ایران دوباره به میز مذاکره بازخواهد گشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقا امریکا محتاج بازار ایران هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا جک نگو
        ساقیتو عوض کن

      • پیرمراد:

        به همین خیدل باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج