۱۰۷۲۴۰۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

ایران آماده بازسازی بخشِ آب و برق آذربایجان

وزیر نیرو از اعلام آمادگی ایران برای بازسازی بخش آب و برق مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: تصمیم بر این است که از طریق آذربایجان برق ایران با روسیه سنکرون شود.

خبرگزاری تسنیم: رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه دیدار با شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمینه ‌های همکاری متنوعی در حوزه آب و برق بین دو کشور وجود دارد؛ ما دو کشوری هستیم که یکی از پرسابقه‌ترین پروژه‌های بهره‌برداری از رودهای مرزی را در دنیا دارا هستیم و از سال آینده عمر بهره‌برداری از سد مشترک بر روی ارس بین ایران و آذربایجان به ۵۰ سال می‌رسد که امیدواریم مراسم شایسته‌ای براساس معاهدات برگزار شود.

وی افزود: علاوه بر آن سدهای خداآفرین و قیز قلعه‌سی و نیروگاه‌ برق آبی پروژه‌ها در حال اجرا و تکمیل هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: بر اساس موافقت‌نامه دو کشور برای احداث سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی و نیروگاه برق آبی که در سال ۱۳۹۵به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده امیدواریم طبق توافقنامه در خصوص هزینه احداث و تکمیل پروژه‌ها به توافق برسیم.

وی ادامه داد: در زمینه برق و انرژی مذاکرات خوبی با آقای شهبازوف، وزیر انرژی آذربایجان داشتیم، تمدید قرارداد مبادله انرژی موردتوافق قرار گرفت؛ همچنین توسعه ارتباطات الکتریکی در دستور کار است.

وزیر نیرو با بیان اینکه "تصمیم بر این است که از طریق آذربایجان برق ایران با روسیه سنکرون شود"، گفت: در این رابطه مشاور معتبر ایرانی انتخاب شده و هر سه کشور به توافق رسیده‌اند و در زمینه هزینه اجرا نیز مشترکا تعهد شده است.

اردکانیان از اعلام آمادگی ایران برای بازسازی بخش آب و برق مناطق آزاد شده آذربایجان خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم در این زمینه مشارکت فعال داشته باشیم و شرکت‌های متعدد ایرانی جهت توسعه همکاری حضور خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج