جاباما
۱۰۷۲۵۰۲
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

شریعتمداری: دولت حواس‌ها را پَرت می‌کند!

در این گیر و دار نباید موضوع اصلی را به فراموشی سپرده و از آن غفلت کرد. اگر علت اصلی مشکلات پدید آمده بررسی نشود و نقش مشکل‌آفرینان در معرکه دود و صدا به فراموشی سپرده شود، بیم آن می‌رود که ناکارآمدان مشکل‌ساز بر ناکارآمدی خود و خسارت‌آفرینی برای ملت پرده بکشند و بار دیگر و شاید بارهای دیگر بلایی که بر سر ملت آورده‌اند، به تکرار بنشیند!

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: ۱- به این دو گزاره توجه کنید!

الف- زمستانی سرد بود. شهید مدرس در حالی که مطابق معمول پیراهنی از جنس کرباس به تن داشت، از پله‌های مجلس بالا می‌رفت، یکی از مسئولان وقت با مشاهده ایشان گفت؛ جناب مدرس در این زمستان سرد که سرما تا مغز استخوان نفوذ می‌کند شما با این پیراهن کرباسی و یقه باز سرما نخورید؟ شهید مدرس که به حاضر جوابی شهرت داشت گفت؛ شما نگران یقه باز پیراهن من نباشید، حواستان به دروازه‌های ایران باشد که باز نماند و راه بر دشمنان ملت بسته باشد.

ب- نارنجک‌های دود‌زا و بمب‌های صوتی اگرچه نام بمب و نارنجک دارند ولی کارکرد این دو سلاح جنگی را ندارند و اساساً با هدف ویرانگری و تخریب ساخته نشده‌اند. کار ویژه‌ای که برای آنها تعریف شده است، انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی و سرگرم کردن آنان به مسائل فرعی و حاشیه‌ای است. پرتاب کنندگان نارنجک‌های دود‌زا و منفجر کنندگان بمب‌های صوتی، در پوشش «دود» و «صدا»، نگاه این و آن را به نقطه‌ای فرعی جلب می‌کنند و در همان حال به نقطه حساس و مورد نظر خویش دست‌اندازی می‌کنند!

۲- نگاهی به مشکلات پیش‌روی بیندازید و آنها را به ترتیب اهمیت دسته‌بندی کنید. با یک نگاه گذرا نیز به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که، انتشار مرگبار ویروس کرونا، گرانی افسار‌گسیخته کالا و خدمات و اجناس مورد نیاز مردم، بیکاری جوانان‌، تعطیلی برخی از کارخانه‌ها و مراکز تولید، سقوط پی‌در‌پی ارزش پول ملی، افزایش چند صد درصدی قیمت مسکن و اجاره ‌بها، فساد اقتصادی، جولان دلال‌ها در عرصه معیشت مردم‌، پرخوری نزدیک به انفجار مرفهان بی‌درد، حقوق‌های نجومی در کنار نان بخور نمیر صاحبان اصلی انقلاب و... از اصلی‌ترین مشکلاتی هستند که بسیاری از مردم و مخصوصاً توده‌های محروم و مستضعف (بخوانید ولی‌نعمت‌ها) با آن رو‌به‌رو هستند. آیا غیر از این است؟!

۳- حالا یک بار دیگر به فهرست مشکلاتی که ردیف کرده‌اید نگاه کنید! مسائلی نظیر، رفراندوم! بازنگری قانون اساسی! و... که این روزها مدعیان اصلاحات به میان کشیده‌اند، در کجای فهرستی که از مشکلات پیش‌روی تهیه کرده‌اید جای دارد؟! ... اگر پیش کشیدن این مسائل از نوع نارنجک‌های دود‌زا و بمب‌های صوتی نیست، پس چیست؟! و اگر نارنجک دودزا و بمب صوتی است که هست قرار است در پوشش این دود‌ها و صدا‌ها، افکار عمومی از کدام مسئله اساسی منحرف شود؟!

۴- در این گیر و دار نباید موضوع اصلی را به فراموشی سپرده و از آن غفلت کرد. اگر علت اصلی مشکلات پدید آمده بررسی نشود و نقش مشکل‌آفرینان در معرکه دود و صدا به فراموشی سپرده شود، بیم آن می‌رود که ناکارآمدان مشکل‌ساز بر ناکارآمدی خود و خسارت‌آفرینی برای ملت پرده بکشند و بار دیگر و شاید بارهای دیگر بلایی که بر سر ملت آورده‌اند، به تکرار بنشیند! از این روی باید مراقب بود که در این‌ های و هوی ساختگی چشم‌ها از مطالبات اصلی برداشته نشود و مشکل‌آفرینان از پاسخ طفره نروند!

حسین شریعتمداری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سوفیا

      این هنوز زندست؟

    • بدون نام

      این آدم چه کاری تا الان انجام داده ما متوجه نشدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج