جاباما
۱۰۷۲۷۵۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سهم ایران از واکسن کرونای خارجی چقدر است؟

نمکی در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر FATF بر تأمین واکسن گفت: من سیاسی نیستم اما در اوضاع کنونی، تاثیر اف‌ای‌تی‌اف را در نظام سلامت و در رابطه با واکسن جدی نمی‌بینیم.

خبرگزاری تسنیم: سعید نمکی درباره تأمین واکسن کرونا از طریق کوواکس بیان داشت: سهمیه ما در کوواکس از بین نرفت و به دلیل نقل و انتقال پول، این روند کمی طول کشید و خوشبختانه مشکلاتش حل شد و ما ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن در قالب کووکس را در سهمیه خود داریم که از معتبرترین تولیدکنندگان واکسن کرونا در جهان و با تأیید سازمان جهانی بهداشت طبق جدولی که سازمان جهانی بهداشت برای توزیع در همه کشورهای جهان دارد؛ برای ما نیز توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: برآورد کردیم که علاوه بر این تعداد، نیاز به واکسن‌‌های بیشتری داریم و با کشورها و سازندگان مختلف رایزنی کرده‌‌ایم و از بخش خصوصی نیز خواسته‌‌ایم که از منابع معتبر و مورد تأیید، واکسن تهیه کنند و در دو مناقصه، تعدادی از این شرکت‌‌ها برنده شده‌‌اند و در حال مذاکره هستیم و به زودی وارد کشور خواهد شد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: البته این را بارها گفته‌‌ایم که واکسن کرونا محصولی نیست که بشود آن را از هر جایی تأمین کرد؛ واکسن کرونا یک فرآورده بیولوژیک است که سازنده‌‌اش باید حتماً معتبر باشد و این واکسن باید تست‌‌های زیادی پاس کرده باشد وخیلی از این شرکت‌‌هایی که ادعای واکسن‌‌سازی می‌‌کنند برای کووید۱۹ تا این لحظه هیچ تأییدیه‌‌ای دریافت نکرده‌‌اند.

نمکی در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر FATF بر تأمین واکسن گفت: من سیاسی نیستم اما در اوضاع کنونی، تاثیر اف‌ای‌تی‌اف را در نظام سلامت و در رابطه با واکسن جدی نمی‌بینیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج