جاباما
۱۰۷۲۹۲۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ترامپ طرح بودجه نظامی سالیانه آمریکا را رد کرد

رئیس‌جمهور آمریکا طرح بودجه نظامی سالیانه این کشور را به بهانه اینکه به نفع روسیه و چین است، وتو کرد و آن را به کنگره بازگرداند.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرح بودجه ۷۴۰.۵ میلیارد دلاری سالیانه نظامی این کشور را رد کرد.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ» علی‌رغم اینکه بودجه نظامی سالیانه آمریکا به تصویب مجالس نمایندگان و سنای این کشور رسیده بود، اما ترامپ به تهدید خود برای وتوی آن عمل کرده و این طرح را به کنگره عودت داد.

ترامپ طرح بودجه نظامی سالیانه آمریکا را رد کرد

ترامپ با بندی در این طرح مخالف است که خواستار تغییر نام پایگاه‌های نظامی آمریکا که اسامی ژنرال‌های کنفدراسیون را روی خود دارند، می‌باشد و از طرفی بدون ارائه جزئیات مدعی است که این طرح «هدیه‌ای»‌ به روسیه و چین است.

بر اساس این گزارش، طرح بودجه نظامی آمریکا اکنون به کنگره این کشور بازمی‌گردد تا مجالس سنا و نمایندگان تصمیم بگیرند که وتوی دیگری برای رد وتوی ترامپ اتخاذ کنند یا خیر.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وی در نامه‌ای که به همراه بازگشت طرح به کنگره فرستاد، نوشت: «متاسفانه، این طرح شامل اقدامات امنیت ملی حیاتی نشده، بندهایی دارد که به کهنه‌سربازان و تاریخ ارتش ما احترام نگذاشته و با تلاش‌های دولت من برای اولویت دادن به امنیت ملی و اقدامات سیاست خارجی ما در تناقض است».

این طرح مجوز استفاده از ۷۴۰ میلیارد دلار بودجه دولتی برای مصارف نظامی و همچنین افزایش ۳ درصدی حقوق نیروهای آمریکایی را به دولت این کشور می‌داد که ترامپ با آن مخالفت کرد.

پیش از این، دولت ترامپ که بار دیگر در معرض تعطیلی سراسری قرار گرفته، با امضای ترامپ پای لایحه بودجه موقت از تعطیلی نجات پیدا کرده بود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج