۱۰۷۳۲۲۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ادعای آشتی تحریم‌کنندگان با قطر تا ۵ ژانویه

یکی از منابع نزدیک به دولت امارات گفت که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تا پنج ژانویه سلسه نشست‌هایی خواهند داشت و بعد از این نشست‌ها در تاریخ مذکور به تنش بیش از سه سال پایان خواهند داد.

خبرگزاری فارس: مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی و سیاستمدار اماراتی گفت که کشورهای تحریم کننده قطر با این کشور تا ۱۱ روز دیگر آشتی خواهند کرد.

«عبدالخالق عبدالله» در حساب توییتی خود نوشت: «شورای وزیران کشورهای همکاری خلیج فارس یکشنبه آینده در بحرین دور هم جمع می‌شوند.»

ادعای آشتی تحریم‌کنندگان با قطر تا ۵ ژانویه

وزیر امور خارجه بحرین امروز پنجشنبه گفت که این کشور روز یکشنبه آینده میزبان نشست مجازی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به عنوان نشست مقدماتی چهل‌ و یکمین دور اجلاس سران کشورهای عضو این شورا خواهد بود.

مشاور سابق بن‌زاید در واکنش به این خبر گفت که «همه نشست‌های این شورا مهم است ولی نشست وزیران خارجه مهمتر است. این نشست، نشست صراحت خواهد بود. بعد از آن کشورهای عربی خلیج فارس با هم دست خواهند داد و پس از آن، نشست سران برای آشتی این کشورها در پنجم ژانویه اتفاق خواهد افتاد».

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی رئیس جمهور آمریکا در سال ۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع بود و ماه گذشته کویت اعلام کرد که تلاش‌های این کشور برای آشتی دادن پنج کشور یاد شده ثمر بخش بوده است.

آمریکا و عربستان سعودی همان روز (۱۴ آذر) از این خبر استقبال کردند ولی بحرین، امارات و مصر با تأخیر قابل ملاحظه‌ای به این خبر و تلاش‌های وزارت خارجه کویت برای مصالحه و حل بحران قطر واکنش نشان دادند.

اعلام ثمربخش بودن مذاکرات و گفت‌وگوها پیرامون آشتی دادن کشورهای محور عربستان سعودی با قطر بعد از آن صورت گرفت که جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ به همراه مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان سعودی، قطر و امارات سفر کرده بود.

بحران قطر در حالی به روزهای آخر خود می‌رسد که کشورهای تحریم کننده این کشور بعد از گذشت سه سال و شش ماه، نتوانسته‌اند ۱۳ شرط خود برای برگشت به روابط قبل از سال ۹۶ را بر دوحه تحمیل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج