جاباما
۱۰۷۳۳۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سخنگوی دولت: همه ادیان در ایران احترام دارند

سخنگوی دولت گفت: همه مراکز خیریه و آسایشگاه‌های سالمندان مسیحی از طریق سازمان بهزیستی یارانه و دیگر خدمات خود را دریافت می‌کنند، اما با هماهنگی رئیس‌جمهور کمک‌های بیشتری نیز ارایه می‌شود.

خبرگزاری مهر: سخنگوی دولت گفت: همه مراکز خیریه و آسایشگاه‌های سالمندان مسیحی از طریق سازمان بهزیستی یارانه و دیگر خدمات خود را دریافت می‌کنند، اما با هماهنگی رئیس‌جمهور کمک‌های بیشتری نیز ارایه می‌شود.

علی ربیعی سخنگوی دولت در جریان بازدید از مرکز سالمندان مسیحی «چیلویان» در منطقه ۷ تهران که به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) انجام شد، اظهار داشت: من در این مرکز که کار خیریه و خدمات دهی به ارامنه تهران را به عهده دارد و به روش‌های مختلف از نظر معیشتی به افراد نیازمند کمک می‌کند، حاضر شدم.

وی افزود: کشور ما از جهات مختلف بی‌نظیر است. در شهرهایی چون تبریز، ارومیه و اصفهان، خیابان‌هایی داریم که ساکنان آن هموطنان مسیحی و ارامنه هستند. در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران کلیسا، کنیسه و حتی مرکز عبادت زرتشتیان داریم. شهرها و محله‌های ما سرشار از همزیستی اقوام و مذاهب است و در روزهای سخت در ایران بزرگ، همه در کنار هم قرار گرفته‌ایم و خواهیم گرفت.

ربیعی با اشاره به میلاد حضرت مسیح (ع) خاطرنشان کرد: الگوی در کنار هم بودن در چنین روزها و مناسبت‌هایی بیشتر تجلی پیدا می‌کند، ما در عیدها و جشن‌های مختلف در کنار هم هستیم. در دنیایی که با گزینه‌های جنگ، خشونت و افراطی‌گری مواجه هستیم، جهان به الگوی همزیستی که ما داریم نیاز دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مدارا، همزیستی و احترام به هم از خصوصیات و نقاط قوت جامعه ایرانی است، اضافه کرد: همه ادیان در ایران از شرایط برابر از نظر احترام برخوردارند.

ربیعی خاطر نشان کرد: ما برای کمک گرفتن از ظرفیت اجتماعی تشکل‌های دینی و خیریه‌ها و رفع بخشی از مشکلات معیشتی و اجتماعی، آنها را باید قوی کنیم.

وی با اشاره به مرکز سالمندان چیلویان، گفت: این مرکز، قبلاً مدرسه بوده و امروز به محل و آسایشگاهی برای نگهداری سالمندان تبدیل شده است، باید کمک کنیم که مراکز خاص و بیشتری برای نگهداری از سالمندان ارامنه داشته باشیم.

ربیعی اطهار کرد: از طریق وزارت کشور، شهرداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه کمک خواهیم کرد که نیازمندی‌های مراکز خیریه ارامنه رفع شود، به خصوص مراکز نگهداری افراد سالمند هموطنان مسیحی که عمدتاً از ارامنه هستند.

وی افزود: بیشتر مراکز و سازمان‌های خیریه ارامنه نیز مثل دیگر سازمان‌های خیریه از طریق سازمان بهزیستی یارانه‌ها و خدمات خود را دریافت می‌کنند، ولی مرکزی که اکنون در آن هستیم هنوز نتوانسته کمک هزینه بگیرد. ما باید برای بازسازی این مرکز، اقداماتی انجام دهیم.

سخنگوی دولت گفت: با مسئولان این مجموعه مشورت می‌کنیم و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا پس از صحبت با رئیس‌جمهور کمک و مساعدت بیشتری انجام پذیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج