جاباما
۱۰۷۳۵۶۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

چرا وقت بارش برف دنیا آرام‌تر به نظر می‌رسد؟

به گفته محققان عموم مردم به هنگام بارش برف آرامش و سکوتی ویژه را احساس می‌کنند که علت اصلی آن پدیده‌ای فیزیکی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از یورو نیوز، عموم مردم به هنگام بارش برف آرامش و سکوتی ویژه را احساس می‌کنند. نتایج تحقیقات دانشمندان می‌دهد که این تنها در ذهن افراد اتفاق نمی‌افتد، بلکه حاصل پدیده‌ای فیزیکی است و دلیلی علمی پشت سر خود دارد.

در حقیقت دانه‌های متخلخل برف صدا را جذب می‌کنند و به همین خاطر وقتی مناظر پوشیده از برف می‌شوند، سر و صدای محیطی تا میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

بنا بر پژوهش دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا، دانه‌های برف که شکل کریستال‌های شش وجهی دارند در ساختار خود دارای فضا‌های خالی هستند و می‌توانند صدا را در درون خود جذب کنند.

نرخ جذب صدا معمولا در مقیاس صفر تا یک تعریف می‌شود. برای مثال نرخ جذب ۰.۵ باعث می‌شود پنجاه درصد صدا محو شود. این میزان برای بارش برف چیزی بین ۰.۵ تا ۰.۹ است، به این معنی که باعث جذب تقریبا اکثر صدای محیط می‌شود.

جذب صدای محیط البته برای هر بارش برفی یکسان نیست و حداقل چندین سانتی‌متر باید برف ببارد تا سکوت به طور محسوسی حکم‌فرما شود. دانه‌های برف با ذوب شدن تغییر شکل می‌دهند و در نتیجه با کاهش فضای بین کریستال‌ها، قابلیت جذب صدا از بین می‌رود. این در حالی است که اگر در فرآیند ذوب برف به یخ تبدیل شود، صدای محیطی تقویت می‌شود، چرا که یخ بیش از آن‌که امواج صوتی را جذب کند آن‌ها را منعکس می‌کند.

علاوه بر دلیل علمی سکوت برف، عواملی محیطی نیز در ایجاد سکوت نقش دارند. از جمله این‌که زمان بارش برف شهروندان تمایل به خانه ماندن دارند و رفت و آمد و سر و صدای خودرو‌ها در خیابان‌ها کمتر است.

بنابر گزارش انجمن حفاظت از پرندگان آمریکا (اودبان)، به هنگام برف میزان تحرک پرندگان نیز به پایین‌ترین سطح می‌رسد و درنتیجه آسمان از سر و صدای این دسته از حیوانات خالی می‌شود. امری که به سکوت بیشتر فضا کمک می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج