۱۰۷۳۶۱۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تفسیر انحصاری امام(ره) ممنوع

اصولگرایان بار‌ها و بارها، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

روزنامه اعتماد: اصولگرايان بارها و بارها، موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

گاهي به‌دليل آنچه «بايكوت» رسانه‌اي سيدعلي خميني مي‌خواندند و گاهي از سكوت اين موسسه برابر آنچه «تحريف» سخنان بنيانگذار جمهوري اسلامي معرفي مي‌كردند، به انتقاد از سيدحسن خميني و موسسه تحت‌نظرش مي‌پردازند؛ از اين‌ رو انگار مقابله رسانه‌اي مطبوعات و رسانه‌هاي مورد علاقه اصولگرايان و پايگاه خبري جماران، نزديك به موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) اتفاقي است كه هر از گاه روي مي‌دهد. موسسه‌اي كه روز گذشته سرپرست جديد آن انتخاب شد.

سيدحسن خميني، يادگار بنيانگذار جمهوري اسلامي در جريان اين مراسم كه در حسينيه جماران برگزار شد با اشاره به تغييرات مديريتي اين موسسه گفت: «موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(س) در آينده به ‌صورت شورايي پيش خواهد رفت.

البته آقاي كمساري سرپرست آن خواهند بود، ولي هيات ‌مديره‌اي همراه خواهند بود كه موسسه را كمك كنند. موسسه طول عمر خود با تمام توان ايستاده كه امام(ره) وجه‌المصالحه هيچ تفكر و جناحي نشود و اتفاقا بخش مهمي از اتهامات به‌ خاطر اين است كه اين مجموعه استقلال خود را حفظ كرده و با موج‌هاي گذرا همراه نشده است.»

يادگار امام(ره) در بخش ديگري از اظهارات خود با بيان اينكه «بسياري افراد، جان‌شان را در راه امام دادند و ما هم اگر لازم باشد، بايد آبروي‌مان را بدهيم» به طور تلويحي به انتقادها از خود و موسسه تحت‌نظرش واكنش نشان داد. او همچنين يادآور شد: «ما نه خودمان و نه هيچ نهادي را متولي انحصاري قرائت و تفسير شخصيت و انديشه امام(ره) نمي‌دانيم و هيچ ‌وقت جلوي نقل خاطرات از امام(ره) را نگرفته‌ايم؛ اگر چه جايي سندي خلاف آن داشته باشيم، منتشر مي‌كنيم.» او با بيان اينكه «ايستادن بر مواضع بسيار سخت است»، گفت: «ما بايد بر عقيده‌اي كه داريم، ثابت‌قدم بمانيم و ارزش مومن هم اين است كه در فراز و فرودها ايستادگي كند.»

در متن حكم كمساري، سرپرست جديد موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) درباره وظيفه او در اين نهاد آمده است: «مسووليت ايشان در درجه نخست، اصلاح اساسنامه و ساختار مجموعه و ايجاد تناسب آن با شرايط جديد فرهنگي است و در مرحله بعد، انتظار آن است كه با همت مضاعف و تكيه بر نيروي جواني، مسير گذشته را هموارتر و با توان بيشتر بپيمايند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج