۱۰۷۳۸۱۰
۲۲ نظر
۵۰۰۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نادران دولت روحانی را تهدید کرد

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس با بیان اینکه تعامل با دولت برای تصویب بودجه همراه با اصلاحات اساسی لازم است، هشدار داد: اگر دولت بر نظر خود اصرار کند لایحه را اصلاح و به شورای نگهبان ارسال می‌کنیم.

خبرآنلاین: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس با بیان اینکه تعامل با دولت برای تصویب بودجه همراه با اصلاحات اساسی لازم است، هشدار داد: اگر دولت بر نظر خود اصرار کند لایحه را اصلاح و به شورای نگهبان ارسال می‌کنیم.

موضوع لایحه بودجه ۱۴۰۰ و اختلاف میان دولت و مجلس بر سر اصلاحش یکی مباحثی است که این روزها جدال میان قوه مجریه و مقننه را پررنگتر کرده است؛ بعد از آنکه روحانی اعلام کرد لایحه را در حد توان و تا حدی که شاکله آن بهم نخورد اصلاح خواهد کرد، بهارستانی‌ها تلاش کردند این اظهارات رئیس جمهور را بدون پاسخ نگذارند و این پاسخ‌ها کار را به جایی رساند که الیاس نادران نماینده تهران و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم دولت را به ارجاع لایحه به شورای نگهبان تهدید کرد.

نادران با بیان این که گروهی از نمایندگان از جمله خود بنده معتقدیم که حداکثر تلاش برای تعامل با دولت برای تصویب بودجه با اصلاحات اساسی لازم است به خانه ملت گفت: که چنانچه دولت با اصلاحات کارشناسی مجلس همراهی نکند و روی مواضع خود ایستادگی کند، اصلاحات لازم را انجام و لایحه را برای شورای نگهبان ارسال می کنیم.

الیاس نادران در حاشیه نشست امروز شنبه ۶ دی ماه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: کلیات لایحه بودجه در کمیسیون در حال بررسی است؛ بررسی به این معنا که نمایندگان دولت و مدیران ارشد حضور پیدا کردند و ابعاد مختلف بودجه، الزامات بودجه، آثار بودجه در حوزه پولی، تورم، رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری و توزیع بین بخش‌های خصوصی برای نمایندگان توضیح می‌دهند تا نمایندگان بتوانند تصمیم‌گیری درستی داشته باشند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس یازدهم افزود: در جلسات بعد تلفیق به جز وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه از سایر وزرا، رئیس بانک مرکزی و سایر نماینده‌ها دعوت خواهیم کرد، همچنین مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و سایر نهادهای نظارتی و پژوهشی که در خصوص بودجه نظری داشته باشند نیز دعوت خواهند شد.

تعجیلی برای رأی گیری کلیات لایحه بودجه نداریم

نادران با تاکید بر اینکه تعجیلی برای رأی گیری کلیات لایحه بودجه نداریم، تصریح کرد: ما در ابتدا بررسی‌ها را در حد اقناع برای اعضای کمیسیون انجام خواهیم داد و از نظرات نماینده دولت، کمیسیون و بخش‌های مختلف طبق آیین نامه داخلی استفاده خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجلس دو سه بحث اساسی در این زمینه وجود دارد؛ نخست اینکه نماینده‌ای نیست که به صورت تام از لایحه بودجه دولت دفاع کند یا لایحه را عملیاتی بداند یا بگوید که این لایحه آثار منفی اقتصادی ندارد. دومین بحث در ارتباط با نظر جمعی از نمایندگان مبنی بر رد لایحه بودجه ۱۴۰۰ و تصویب بودجه چند دوزادهم است.

حداکثر تلاش برای تعامل با دولت برای تصویب بودجه با اصلاحات اساسی لازم است

وی افزود: گروهی دیگر از نمایندگان از جمله خود بنده معتقدیم که حداکثر تلاش برای تعامل با دولت برای تصویب بودجه با اصلاحات اساسی لازم است به نوعی که رویکردهای مجلس در اصلاح بودجه را اعمال کنیم مثلا بودجه را دو سقفی ببندیم، دو زمانی کنیم و نامه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به ریاست جمهوری برای برداشت از صندوق توسعه ملی را اعمال کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس یازدهم اضافه کرد: در حوزه مالیات، اوراق و در حوزه‌های برداشت از نفت نظرات اساسی عمیقی وجود دارد که قابل اعمال است. انضباط مالی دولت، توزیع عادلانه منابع برای مصارف مختلف حقوق، دستمرد، بازنشسته‌ها، سایر هزینه‌های بین دستگاه‌ها و رعایت عدالت در پرداخت‌ها هم مورد نظر قرار خواهد گرفت.

دولت با اصلاحات کارشناسی مجلس همراهی کند

نادران ادامه داد: ما با مجموعه اصلاحات در طرف مصارف و در طرف منابع می‌توانیم یک بودجه قابل دفاعی را به صحن علنی ارایه دهیم و با همکاری نمایندگان در صحن به کلیات رأی دهیم و وارد جزئیات اساسی شویم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: در حقیقت ما دنبال این هستیم که دولت با اصلاحات کارشناسی مجلس همراهی کند اما اگر دولت بر روی مواضع خود ایستادگی کند، اصلاحات لازم را انجام و لایحه را برای شورای نگهبان می‌فرستیم و اگر تصویب نشد به ناچار اصلاحات را کنار می‌گذاریم و بودجه چند دوازدهم به دولت می‌دهیم تا امور دولت برای چند ماه اول سال اداره شود و با رایزنی با دولت درباره بودجه تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا نظرات مجلس درباره اصلاح ساختار در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعمال خواهد شد، گفت: بعضی از اصلاحات فوق العاده مهم مانند بحث نفت، خوراک پتروشیمی، انضباط مالی در پرداخت حقوق‌ها، رعایت عدالت در توزیع عادلانه بودجه‌های عمرانی بین استان های مختلف را حتما در بودجه ۱۴۰۰ اعمال می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      بودجه مملکت شده گوشت قربونی ! هر کس میخواد یه تیکه بزرگ برداره .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      دیگه تهدیدهاتون نخ نماشده!
      بفکر اون 10درصدی هم که مثلا بشما رای دادندهم نیستید،چه برسه مردم ایران!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۲۴میلیون گندزدید ساکت باشید!
        قرارباشه ۸۰درصدافتضاح کنیدهمون
        بهترکه رای ندید رای دادن‌حداکثریتون
        نون روازسفره هاتون جمع کرد!

      • بدون نام

        چقدر سوختن بعضی ها با این ۲۴ میلیون رای بعداز ۸سال هنوز خنک نشدین؟

      • @

        این دولت هر گندی که بود زد حالا با این بودجه میخاد کشور رو نابود کنه و رئیس جمهور بعدی که میاد سرکار اونم گرفتار کنه

      • جاشو عبدو

        ۱۸:۰۸ شما ۱۰٪ی ها که سفره را هم جمع کردید و دیگر امیدی برای نان نگذاشتید، مجلسی که در این مدت کوله بار خودش را با وام های سنگین کم بهره، دنا پلاس، دوحقوق در ماه، ۲۳۱ میلیون حق مسکن و هزاران امتیاز دیگر ، این مجلس که دفاع کردن نداره، هرکی رای داده الان خجالت میکشه بگه رای دادم تو یا خبر نداری یا منافع میبری که داری دفاع میکنی

    • بدون نام

      یک لایحه ای تسویب نشد که ملت نفعی ازآن ببرند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدام لایحه تاحالا مجلس انقلابی برای پیشرفت کشورویامنفعت برای مردم بود امدندفقط قوانین انتخابات ریاست جمهور ویا ساعت کشورچکاری بیکارهستندچون هیچ کاری ازذستشان برنمیاید

      • محمد

        تصویب

      • بدون نام

        تصویب

    • بدون نام

      نادران به هیکلش خندید مگه نادران کدخدای ایران هست

    • 88888

      شماازهرچماغی برسر ولت استفاده می‌کنید این کار اهم بکنید

    • عبدالرضا رضای

      با سلام خدمت نمایندگان محترم،،،،،چرا اینقدر جناحی وخطی برخورد میکنید شما نیامده اید که برای مردم کار بکنید،اکثر شماها احساسی حرف میزنید تورا به خدا فقط برای مردم کار بکنید تا زمانیکه جنگ زرگری بوجود اورده اید هیچوقت نمیتوانید برای مردم کار بکنید ولا دولت محترم در برابر این همه تحریم کروناتا الان خوب کار کرده همه مشکلات را گردن دولت نیندازیید،منصف باشید حرف حق بزنید ،درست است که مدام وهر روز تورم زیاد داریم اما ما مردم میدانیم که کشورمان در تحریم شدید است اما شماهافقط خطی وجناحی برخورد میکنید اسیاب به نوبت،،،نوبت خودتان هم میرسد ایا ان وقت اعتراضی میکنید به نظر بنده خیر میباشد،،،،،،

    • بدون نام

      اینها اصلا به فکر مردم نیستند همش جناحی خصومت کار میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناحی خصومت!!!!!

    • محمدرضاگلبازگازران

      حالا که به پایان دولت جناب اقای روحانی داریم میرسیم؛هرکسی مدعی العموم شده وبه خودجرعت میدهد که ریس جمهور منتخب این مردم را تهدید کند هرچند هم کمکاری داشته باشد بازم کاردرستی نیست بااین حرفها سبب تلاطم مضاعف درجامعه شوند

    • قریب

      شما فقط بجنگید وبی خیال مردم !!! تا بحال که مردم را برای مناسبتها ورای دادن میخواستید الان که بدون رای هم به اهدافتان می‌رسید !!!

    • امیر/امیر

      آنچه مسلم است این گروه تنها دغدغه‌ای که ندارند معیشت مردم وامنیت ملی است به هر بهایی شده می خواهند حرف خودشان را به کرسی بنشانند که ما خوبیم ودولت بد ،ولی اکثریت مردم نظرشان غیر از این است .

    • بدون نام

      بدبختی مردم یکی و دو تا نیست هرکس بفکر جیب خودش است جنگ جناحی همچنان طغیان میکند تا دولت را از هر جهت زمینگیر کنند برای خود کلاه شرعی برای یغما درست کنند

    • بدون نام

      فعلا که این مجلس آمده برا عقده گشایی

    • بدون نام

      باید مجلس و عدلیه دولت را وادار به کار وتلاش کند ...تا کشور از این شرایط حساس دور شود...تا فشار زندگی و فقر وبیکاری وتورم و احتکار...در جامعه کم شود...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج