۱۰۷۴۱۳۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

کاوشگر خورشیدی امروز از کنار زهره می‌گذرد

کاوشگر سولار اوربیتر قرار است اطلاعات بی‌سابقه‌ای درباره جو خورشید، باد‌های خورشیدی و میدان‌های مغناطیسی خورشید به محققان ارائه کند.

خبرگزاری فارس: کاوشگر سولار اوربیتر قرار است اطلاعات بی‌سابقه‌ای درباره جو خورشید، بادهای خورشیدی و میدان‌های مغناطیسی خورشید به محققان ارائه کند.

کاوشگر خورشیدی «سولار اربیتر» امروز از فاصله ۴۷۰۰ مایلی زهره گذر می‌کند و قرار است این کاوشگر از قطب‌های خورشید عکاسی کند.

کاوشگر سولار اوربیتر که به طور مشترک با همکاری سازمان فضایی آمریکا (ناسا) و سازمان فضایی اروپا ساخته شده قرار است اطلاعات بی‌سابقه‌ای درباره جو خورشید، بادهای خورشیدی و میدان‌های مغناطیسی خورشید به محققان ارائه کند.

سولاراربیتر با استفاده از نیروی گرانش سیاره زهره خود را به خورشید نزدیک تر می‌کند و همزمان مدار خود را طوری تغییر می‌دهد تا از زاویه‌ای متفاوت این ستاره را رصد کند.

پیش بینی می‌شود کاوشگر مذکور امروز به نزدیک‌ترین فاصله تا خورشید برسد. در این حالت سولار اربیتر ۴۷۰۰ مایل با ابرهای بالای زهره فاصله خواهد داشت.

به گفته سازمان فضایی اروپا مسیر حرکت سولار اربیتر دور خورشید با توجه به زهره انتخاب شده است. این بدان معنا است که به تدریج کاوشگر به سیاره نزدیک می‌شود و از گرانش آن برای تغییر مدار خود استفاده می‌کند.

این کاوشگر خورشیدی قرار است پس از گذر از کنار زهره و عطارد به حداکثر سرعت ۲۴۵ هزار کیلومتر در ساعت برسد و در مدار ۴۲ میلیون مایلی از سطح خورشید(۶۷.۵ میلیون کیلومتر) قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج