۱۰۷۴۳۰۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شایعه حضور ویلموتس در آنتورپ؛ امیدِ بیرو به ۲۰۲۱

انتقال علیرضا بیرانوند به آنتورپ بلژیک اگر همان نیم‌فصل سال گذشته انجام می‌شد شاید بسیاری از مشکلات این گلر ایرانی به‌وجود نمی‌آمد و او می‌توانست در شرایط بسیار بهتری لژیونرشدن را تجربه کند.

روزنامه فرهیختگان: انتقال علیرضا بیرانوند به آنتورپ بلژیک اگر همان نیم‌فصل سال گذشته انجام می‌شد شاید بسیاری از مشکلات این گلر ایرانی به‌وجود نمی‌آمد و او می‌توانست در شرایط بسیار بهتری لژیونرشدن را تجربه کند. دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی قرار بود در ژانویه ۲۰۲۰ راهی بلژیک شود تا حضور در باشگاهی اروپایی را تجربه کند اما در این مسیر با دردسرهایی روبه‌رو شد و البته شیوع کرونا هم مزید بر علت شد تا این انتقال چندین‌بار به تعویق بیفتد. او درنهایت در پایان فصل به این تیم بلژیکی پیوست اما در فصل جدید تنها دوبار شانس حضور در ترکیب اصلی تیمش را پیدا کرده که مسابقه دوم بسیار پرحاشیه بود و سروصدای زیادی به‌پا کرد تا جایی که دوباره او نیمکت‌نشین شد و فرصت بازی بازهم دراختیار ژان بوتز فرانسوی قرار گرفت.

چالش سخت بیرو

در اتفاقی جالب، قرارداد هر سه گلر آنتورپ در انتهای فصل قبل به پایان رسید. مدیران باشگاه به همین دلیل از چندماه قبل به‌سراغ خرید نفرات جدید رفتند. علیرضا بیرانوند اصلی‌ترین گزینه این تیم بود تا خیال‌شان از بابت چارچوب دروازه راحت شود. داوور ماتیاس ۲۱ساله نیز از هایدوک اشپیلت۲ خریداری شد تا ذخیره او باشد. سینان بولات ترکیه‌ای اگرچه عملکرد قابل‌قبولی در این باشگاه داشت قراردادش تمدید نشد تا برخلاف شایعاتی که وجود داشت به‌جای بازگشت به کشورش راهی تیم خنت شود. قرارداد ینس تونکنز و یوس دی‌وینتر نیز تمدید نشد تا مشخص شود آنتورپ روی حضور بیرانوند حساب ویژه‌ای باز کرده است.

با این حال تاخیر در انتقال گلر ملی‌پوش ایرانی سبب شد این تیم به‌سراغ یک دروازه‌بان نسبتا گرانقیمت دیگر هم برود و ژان بوتز فرانسوی را در ازای یک‌میلیون یورو از تیم موسکرون بلژیک به خدمت بگیرد. در همان زمان رسانه‌های بلژیکی از اینکه آنتورپ به‌جای تقویت دیگر خطوط خود و برطرف‌کردن نقاط‌ضعفش در سایر بخش‌ها دو گلر را با قیمت بالا به خدمت گرفته، انتقاد کردند اما با شروع فصل مشخص شد ایوان لکو برای چارچوب دروازه بیشتر روی این دروازه‌بان ۲۵ساله حساب کرده و بیرانوند باید برای رسیدن به ترکیب اصلی تلاش بیشتری داشته باشد.

هرچه از فصل گذشت کار برای بیرو سخت‌تر شد و یک مصدومیت بدموقع نیز سبب شد دوباره شانس رسیدن به ترکیب را از دست بدهد. درنهایت با اشتباه بوتز در دیدار خنک سرانجام این فرصت به بیرانوند رسید تا در ترکیب تیمش قرار بگیرد و او در دیدار حساس در لندن مقابل تاتنهام درون دروازه آنتورپ ایستاد. واکنش‌های خوب او در این بازی سبب شد رسانه‌های بلژیکی از احتمال نیمکت‌نشینی بوتز در بازی‌های بعدی خبر بدهند. این اتفاق رخ داد و شماره یک آنتورپ در یک دیدار مهم دیگر و این‌بار در لیگ مقابل بروژ بار دیگر فیکس شد.

این‌بار اما اوضاع اصلا به سود بیرانوند پیش نرفت و چند اشتباه او سبب شد ایوان لکو، سرمربی کروات در انتهای مسابقه در اقدامی عجیب و آماتورگونه از گلر تیمش انتقاد کند. پس از این اتفاقات مشخص بود بیرانوند به‌سختی می‌تواند به این زودی‌ها فرصت بازی در ترکیب اصلی را به‌دست آورد و دوباره نوبت به بوتز رسید تا در چارچوب دروازه قرار گیرد.

بوتز: نباید نیمکت‌نشین بیرانوند می‌شدم!

گلر فرانسوی روز گذشته در گفت‌وگویی با سایت «نیوزبلاد» بلژیک سکوت خود را شکست و درباره اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر بین او و بیرانوند رخ داده است، گفت: «من در دو دیدار برابر تاتنهام و بروژ نیمکت‌نشین شدم. خب فوتبال همین است و فراز و نشیب زیادی دارد. در عین حال می‌دانستم که به‌زودی دوباره در ترکیب اصلی تیم قرار می‌گیرم و جایگاهم را پس خواهم گرفت.»

این اتفاقات البته باعث نشد او اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهد و برای پس گرفتن جایگاهش تلاشش را بیشتر کرد: «این مشکلات باعث شد قوی‌تر شوم و با روحیه بهتری تمریناتم را دنبال کنم. خب در بازی با خنک روی یک پاس اشتباه کردم و باعث شدم تیمم گل بخورد. در دو بازی اخیر مقابل زولته‌وارگم و واسلندبورن دوباره به روزهای خوبم برگشتم و توانستم دوباره همان عملکرد خوب سابق را تکرار کنم. فکر می‌کنم به‌خاطر همان یک اشتباه نباید نیمکت‌نشین می‌شدم اما خب این نظر سرمربی بود و او اعتقاد داشت من به استراحت نیاز دارم درحالی که نظر من چیز دیگری بود.»

قصه تکراری؛ حمله مجازی

بوتز ازسوی دیگر با حملات اینستاگرامی برخی هواداران ایرانی بیرانوند نیز روبه‌رو شده که معتقد بودند این گلر ملی‌پوش مستحق حضور در ترکیب اصلی آنتورپ است. او درباره این اتفاقات و کامنت‌هایی که در صفحات مجازی‌اش بود، می‌گوید: «خب در‌مقابل چنین کارهایی نمی‌شود واکنش خاصی داشت. آنها حتی برای همسرم ماریون هم پیام‌هایی فرستاده بودند. او بیشتر از من نگران این واکنش‌ها شده بود. البته در فوتبال این رفتارها چندان عجیب نیست و علی نیز در ایران بازیکن محبوب و پرطرفداری است. مسلما آنها دوست دارند قهرمان‌شان همیشه در ترکیب حضور داشته باشد و بازی کند.»

مربی پرحاشیه در راه چین

آنتورپ روز گذشته به مصاف شارلروا رفت و بازهم این بوتز بود که شانس بازی در ترکیب اصلی را به‌دست آورد. با این حال شاید به‌زودی شرایط برای بیرانوند تغییر کند و اوضاع به کام او شود. رسانه‌های بلژیکی از احتمال جدایی ایوان لکو از این تیم و حضورش در فوتبال چین خبر دادند. سایت والفوت بلژیک قبل از بازی دیروز نوشت: «دیدار روز یکشنبه برابر شارلروا شاید آخرین حضور لکو روی نیمکت آنتورپ باشد. او هم‌اکنون پیشنهاد بسیار خوبی از تیم گوانگژو R&F چین دریافت کرده و گفته می‌شود تمایل زیادی به قبول آن دارد.

در این شرایط آنتورپ باید به‌دنبال سرمربی جدید برای تیمش باشد. جدایی این مربی مشکل چندان بزرگی برای این باشگاه نیست و آنها از همین حالا برای یافتن جانشین او دست‌به‌کار شده‌اند. البته از ارک ویلموتس به‌عنوان گزینه نخست این باشگاه نام برده می‌شود اما به‌نظر می‌رسد لوسیانو دی‌اونوفریو، مدیر ورزشی باشگاه به‌دنبال یک مربی است که شخصیت و کاریزمای ویلموتس را داشته باشد اما رزومه و کارنامه‌اش از این مربی بهتر باشد.»

بیرو امیدوار به حضور ویلموتس

ویلموتس از زمان جدایی از تیم‌ملی ایران در سال گذشته همچنان بدون تیم است و حضور او در آنتورپ هم به سود بیرانوند خواهد بود که سابقه کار کردن با سرمربی سابق ساحل‌عاج و بلژیک را دارد و هم به سود فدراسیون فوتبال ایران است تا شاید بتواند در پرونده شکایت این مربی بلژیکی بابت مطالباتش بخشی از دستمزد او را به‌دلیل مشغول شدن در سمتی جدید پرداخت نکند.

سایت «جوتارنجی» کرواسی در گزارشی از احتمال جدایی این مربی کروات از آنتورپ و حضورش در چین نوشته است: «لکو ۴۲ساله شاید برابر شارلروا آخرین حضورش را در آنتورپ تجربه کند و به‌نظر می‌رسد به‌زودی راهی آسیا خواهد شد تا مربیگری در چین را تجربه کند. لکو احتمالا در تیم گوانگژو R&F جانشین جیوانی فن‌برونک‌هورست خواهد شد که فصل پیش تیمش را در رتبه یازدهم جدول قرار داد. این مربی جوان در ابتدای این فصل هدایت آنتورپ را برعهده گرفت و در طول ۲۵مسابقه‌ای که روی نیمکت تیمش نشست ۱۳برد، ۴تساوی و ۸شکست به‌دست آورد. او طی این ۶ماه توانست با برتری برابر بروژ، تیمش را قهرمان جام‌حذفی کند و همچنین از مرحله گروهی لیگ اروپا نیز صعود کرد.

لکو در این تورنمنت موفق شد تاتنهام ژوزه مورینیو را در بلژیک شکست دهد و نتیجه‌ای دور از انتظار کسب کرد. تیم او تا پیش از دیدار با شارلروا در رتبه هفتم جدول قرار داشت و البته تنها یک‌امتیاز با تیم چهارم لیگ فاصله داشت. لکو پیشنهاد مالی بسیار خوبی از تیم چینی دریافت کرده که به‌نظر می‌رسد رد کردن آن بسیار دشوار باشد و به همین دلیل خیلی زود و درحالی که مدت کمی از حضورش در آنتورپ می‌گذرد تصمیم به جدایی از این باشگاه گرفته است. رسانه‌های بلژیکی از احتمال حضور مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم‌ملی بلژیک به‌عنوان جانشین لکو در آنتورپ خبر می‌دهند و این مربی نامدار اصلی‌ترین گزینه برای حضور روی نیمکت این تیم محسوب می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج