۱۰۷۴۳۱۷
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

ربط دادن درگذشت یک هوادار به اشتباه شیری

مهدی شیری در فینال لیگ قهرمانان آسیا، دست به یک اشتباه فردی بزرگ زد. اشتباهی که در گذر زمان هم فراموش نمی‌شود.

روزنامه توسعه ایرانی: مهدی شیری در فینال لیگ قهرمانان آسیا، دست به یک اشتباه فردی بزرگ زد. اشتباهی که در گذر زمان هم فراموش نمی‌شود. اشتباهی آنقدر بزرگ که عبور از آن به راحتی برای پرسپولیسی‌ها ممکن نیست. با این حال بیش از حد واکنش نشان دادن به اتفاقی که در زمین فوتبال رخ داده هم چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. بعضی‌ها حتی پا را فراتر از انتقاد گذاشته‌اند و شیری را «مقصر» مرگ یک هوادار پرسپولیس معرفی کرده‌اند. این نگاه‌ها حقیقتا هیچ ارتباطی به فوتبال ندارند و در حقیقت، نوعی نگاه علیه ماهیت این رشته ورزشی هستند.

ربط دادن درگذشت یک هوادار پرسپولیس به اشتباه مهدی شیری در فینال آسیا، بیش از حد ظالمانه به نظر می‌رسد. اساسا از وضعیت این هوادار اطلاع چندانی در دست نیست و احتمالا هیجان یا اضطراب زیاد موجب درگذشت تلخ او شده است. اینکه پرسپولیسی‌ها به سراغ خانواده این هوادار رفته‌اند و یحیی گل‌محمدی مدال نایب‌قهرمانی‌اش را به پسر او تقدیم کرده، فوق‌العاده تحسین‌برانگیز است اما افرادی که تلاش می‌کنند تا پنالتی مهدی شیری را عامل درگذشت این طرفدار پرسپولیس معرفی کنند، بدجوری در اشتباه هستند. فوتبال، مجموعه‌ای از تصمیم‌های درست و اشتباه است و هر کدام از این لحظه‌ها ممکن است برای یک فوتبالیست اتفاق بیفتند.

شاید ندانید اما هر سال افراد زیادی در سراسر دنیا به دلیل فشار بیش از حد ناشی از تماشای دیدار حساس، جان‌شان را از دست می‌دهند. این افراد معمولا دچار بیماری‌های مختلف قلبی هستند و گاهی خودشان هم از این بیماری‌ها خبر ندارند. آنها معمولا نباید در معرض فشار و استرس قرار بگیرند و به همین خاطر نباید دیدارهای حساس فوتبال را به صورت زنده تماشا کنند. این دیگر گناه فوتبالیست‌ها نیست که حساسیت بازی‌ها گاهی ممکن است عواقبی برای برخی از افراد به دنبال بیاورد.

مهدی شیری در آن لحظه خاص از مسابقه، مرتکب یک اشتباه بزرگ شده و به خاطر این حرکت ناشیانه، سزاوار برخوردهای فنی است اما توهین به او در صفحه اینستاگرام یا مقصر دانستن این بازیکن برای مرگ یک هوادار، خارج از همه معادله‌های فوتبالی به نظر می‌رسد. یحیی گل‌محمدی حتما حال مدافع تیمش را به خوبی درک می‌کند.

اینکه پرسپولیسی‌ها به سراغ خانواده این هوادار رفته‌اند و یحیی گل‌محمدی مدال نایب‌قهرمانی‌اش را به پسر او تقدیم کرده، فوق‌العاده تحسین‌برانگیز است اما افرادی که تلاش می‌کنند تا پنالتی مهدی شیری را عامل درگذشت این طرفدار پرسپولیس معرفی کنند، بدجوری در اشتباه هستند

سال‌ها قبل این بازیکن در لباس تیم ملی، به اشتباه دروازه خودی را در جدال با تیم ملی قطر باز کرد و همین اتفاق کافی بود تا یک هوادار تیم ملی از شدت اضطراب جانش را از دست بدهد. آن روز هم خیلی‌ها به یحیی خرده گرفتند اما حقیقت آن است که در فوتبال، چنین اشتباه‌هایی همیشه ممکن است رخ بدهند.

مدافع پرسپولیس به سهم خودش مرتکب یک اشتباه بزرگ شده اما این اشتباه باید در قواعد فوتبال مورد بررسی قرار بگیرد. او نه یک قاتل است و نه زندگی کسی را تهدید کرده. فقط دستش را به اشتباه بالا آورده و در لحظه‌ای که نباید، توپ را لمس کرده است. شاید شیری بزرگ‌ترین مقصر شکست در فینال باشد اما بدون تردید شکستن تمام کاسه و کوزه‌ها بر سر او، چیزی به جز گم کردن رد حقیقت نخواهد بود. افراد زیادی در این شکست مقصر بودند که به نوبه خودشان باید پاسخگو باشند.

احسان پهلوان که با یک حرکت ناشیانه روبه‌روی النصر از زمین مسابقه اخراج شد و ترکیب پرسپولیس در میانه زمین را خالی کرد، یکی از مقصران رقم خوردن این شکست بود. وحید امیری که در بدترین موقعیت ممکن اخطار گرفت و نتوانست تیمش را در فینال همراهی کند هم، یکی دیگر از مقصران رقم خوردن این باخت به شمار می‌رفت. شجاع خلیل‌زاده که به سرعت برق و باد قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و منتظر نماند تا حداقل فینال آسیا سپری شود، یک مقصر بزرگ دیگر بود. مهدی شیری نهایتا یک فوتبالیست کاملا متوسط است.

او برای نقشی که در آن قرار گرفته اصلا آماده نبوده اما فراموش نکنید که پرسپولیس عملا بازیکن دیگری برای این جایگاه نداشته است. مهدی تنها گزینه تیم برای ایستادن در سمت راست خط دفاعی بوده و شاید انتظارها از او بیهوده زیاد شده‌اند. جالب اینکه صحنه هند واضح شیری به راحتی از چشم گروه داوری پنهان ماند. یعنی اگر وی.ای.آر وجود نداشت این صحنه برای قرمزها دردسرساز نمی‌شد. یا به عبارت بهتر اگر در فوتبال ایران هم کمک‌داور ویدئویی وجود داشت، بازیکنان پرسپولیس تجربه بیشتری از خودشان نشان می‌دادند و به مراتب بیشتر از این، مراقب اتفاقات درون محوطه جریمه بودند. این تنها مهدی شیری نیست که با بازیکنی مثل جونیور نگرائو فاصله دارد. فوتبال ایران هم نسبت به فوتبال کره جنوبی و حتی کشورهای غرب آسیا، فاصله گرفته و این فاصله گاهی به بدترین شکل ممکن عیان می‌شود.

ما شکست خوردیم چون به اندازه کافی برای این موقعیت آماده نبودیم. ما شکست خوردیم چون تک تک بازیکن‌های‌مان نمی‌توانستند از پس این چالش بزرگ بربیایند. این فقط گناه مهدی شیری نیست. هرچند که شاید او در کلوزآپ مربوط متهم ردیف اول قرار گرفته باشد اما باور کنید شیری هیچ‌کس را نکشته است. او فقط یک بازیکن معمولی است و درست‌ترین تصمیم در موردش، این است که دیگر در پرسپولیس به میدان نرود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قرمز

      چی روباچی مقایسه میکنی؟؟؟ گل محمدی پاس عقب داد درصورتی که عابدزاده اونطرف بود وتوپ رفت داخل گل یاپهلوان خطاکرد وکارت زرد دوم گرفت اماشیری هرطورمیخوام خودم رو قانع کنم نمیتونم چطور توپ رو لمس کردوپنالتی داد وسرتیم رو کند وتیم رو نابودکرد

    • ستار

      خوب اگه اینجوره شیری از فوتبال دست برداره

    • حامد کریمی

      صد در صد بانی این قضیه هست چند گرفتی جرمش را رفع سو اثر کنی

    • بدون نام

      خوب اشتباه از طرف ان مرحوم بوده چون این اقا یون که خدای تومان حقوق میگیرن اینقدر دل نمیسوزنن که ان مرحوم سوزانده اخه ادم جونش رو فدای علاقه اش نمیکنه

    • سعید سرخ

      اون آخر نظرت رو خوب اومدی که شیری باید از تیم بره

      پاسخ ها

      • امیر

        شیری نمی دونست که داخل محوطه دستش را نباید به توپ بزنه

      • بدون نام

        لنگییها که بلد نیستن جام بگیرند انها فقط بلدن هواداراشونو دق مرگ کنن

    • بدون نام

      امیدوارم دست شیری از کتف قطع بشه , تا همیشه یادش باشه با دل چند میلیون هوادار چه کرد, اگر پولی گرفته امیدوارم روز خوش تو زندگیش نبینه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج