جاباما
۱۰۷۴۳۲۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جست‌وجویی در آنچه علیپور رقم می‌زند

فوتبال ایران به شدت محتاج تجربه‌های بین‌المللی است، نیازی ضروری برای پرواز‌های بلندتر. این نیاز را مربیان تیم ملی در دهه اخیر به خوبی درک می‌کردند که همیشه بازیکنانی با تجربه بازی در اروپا را به گزینه‌های داخلی ترجیح می‌دادند.

روزنامه ایران ورزشی: فوتبال ایران به شدت محتاج تجربه‌های بین‌المللی است، نیازی ضروری برای پروازهای بلندتر. این نیاز را مربیان تیم ملی در دهه اخیر به خوبی درک می‌کردند که همیشه بازیکنانی با تجربه بازی در اروپا را به گزینه‌های داخلی ترجیح می‌دادند.

در مواردی شاید به درستی انتقاد می‌شد که چرا فلان بازیکن لیگ ایران با کیفیتی ممتاز به بازیکن دیگری که در گوشه‌ای از اروپا بازی می‌کند و شاید در موقعیت ممتازی هم نیست، ترجیح داده می‌شود اما پاسخ روشن می‌شد؛ اینکه تجربه‌های بین‌المللی و تنه به تنه شدن در رقابت‌های سخت‌تر بازیکنان باکیفیت‌تری را می‌سازد.

علی علیپور یکی از مثال‌های اخیر است، بازیکنی درخشان در پرسپولیس که پی تجربه‌های بزرگتری رفت تا درخشش را در رقابتی سخت‌تر تجربه کند. علیپور با پیراهن ماریتیموی پرتغال روزهای خوش و سخت را سپری می‌کند تا احتمالاً رویاهای بزرگتری را در زندگی حرفه‌ای خود جست‌وجو کند و چه چیزی ماجراجویانه‌تر از این در زندگی یک بازیکن حرفه‌ای پیدا می‌کنید.

چنین جنگی را با خود، مهدی طارمی هم شروع کرد، علیرضا بیرانوند نیز به تجربه کردنش تن داد، جملگی در موقعیت‌هایی که می‌توانستند در فوتبال ایران به ستاره بودن ادامه دهند. تجربه‌های سخت‌تر می‌تواند بازیکنان بزرگتری بسازد و از این منظر فوتبال ایران بهره‌های بزرگی خواهد برد.

مسیری که علیپور در نوجوانی‌اش در نساجی قائمشهر تا پرسپولیس طی کرد، مسیری سخت و پرماجرا بود. او از ۲۰ سالگی سخت جنگید تا در پرسپولیس بدرخشد، کاری که از دست هر بازیکنی برنمی‌آید. علیپور سال ۲۰۱۷ به انتخاب AFC از آینده‌دارترین بازیکنان آسیا معرفی شد و البته ۳ سال از آن انتخاب گذشته و علیپور با انتخاب ماریتیمو قدم بزرگی برداشته تا به رویاهای بزرگتری دست پیدا کند.

برای بازیکنی مثل علیپور هنوز فرصت‌های بزرگی برای درخشیدن باقی مانده است. علیپور -۲۵ ساله- اگر بتواند بازی در اروپا را با نمایش‌های خوبش ادامه دهد، فرصت‌های بزرگتری برای خود در اروپا می‌سازد و البته رقابتش در تیم ملی بی‌شک به موقعیت پرفشارتری در مقابل سایر مهاجمان خواهد رسید، همان چیزی که می‌تواند مایه خوشحالی سرمربی تیم ملی باشد.

رقابت در خط حمله تیم ملی دشوار است و علیپور می‌داند به رغم دعوت نشدنش در یک اردوی ملی با نظر اسکوچیچ، خیلی زود می‌تواند هر بار نگاه او را تغییر دهد و فرصتی تازه برای خود بسازد. این البته در هر مقطع به موقعیت علیپور در ماریتیمو مربوط است و آن موقعیت را علیپور با کوشش ارتقا می‌دهد. کاری که از علیپور توقع داریم، با مهارتی که از او در دوران پرسپولیس می‌شناسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج