۱۰۷۴۵۵۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

میلان؛ بازگشت روز‌های خوب

حالا میلان بعد از چند فصل دوری از بالای جدول سری A، به تنهایی در صدر نشسته است و نکته جذاب برای طرفدارانش این که فاصله‌ای ۱۰ امتیازی با یوونتوس پیدا کرده‌اند

حسین خلیلی در خبرآنلاین نوشت: حالا میلان بعد از چند فصل دوری از بالای جدول سری A، به تنهایی در صدر نشسته ‌است و نکته جذاب برای طرفدارانش این که فاصله‌ای ۱۰ امتیازی با یوونتوس پیدا کرده‌اند. برای پی بردن به دلایل موفقیت این روزهای میلان، باید سری به تغییراتی زد که طی دو سال گذشته در این تیم رخ داده است.

یک یونانی خوش‌فکر

میلان طی یک دهه اخیر و بعد از خارج شدن مالکیت این باشگاه از دست سیلویو برلوسکنی، تغییرات متعددی را مشاهده کرد. اما نقطه عطف این تغییرات در دسامبر سال ۲۰۱۸ رقم خورد. بعد از آن‌که شرکت چینی لی یون هانگ نتوانست به تعهدات مالی خود در زمان مقرر عمل کند، شرکت آمریکایی الیوت مدیریت میلان را بر عهده گرفت. در آن زمان، میزان بدهی‌های میلان رقمی حدود ۱۶۴ میلیون یورو بود. اولین اقدام شرکت الیوت، استخدام یک مدیر اجرایی بود. آنها برای این کار سراغ ایوان گازیدیس یونانی‌ رفتند که ۹ سال گذشته مدیر اجرایی باشگاه آرسنال بود. خود گازیدیس می‌گوید در حالی وارد میلان شد که این باشگاه شرایط بسیار بدی داشت. اولین اقدام مثبت او، استفاده از اسطوره‌ این باشگاه در سمت مدیر فنی بود. او پائولو مالدینی را برای این کار انتخاب کرد که یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها بین طرفداران و یکی از اسطوره‌های میلان است. او در این مدت دو مربی برای میلان استخدام کرد که انتخاب دومش یعنی استفانو پیولی این روزها به یکی از بهترین مربیان سری A تبدیل شده است. در اولین سال حضور گازیدیس در این پست، میلان توانست فصل را در رده پنجم تمام کند که این بهترین عملکرد این تیم طی ۶ فصل اخیر به حساب می‌آمد. یکی دیگر از جنبه‌های مثبت مدیریت گازیدیس، در دوران کرونا خودش را نشان داد. شیوع این ویروس در جهان و به دنبال آن برگزاری بازی‌ها بدون تماشاچی به یکی از دغدغه‌های مدیران فوتبالی در سال گذشته تبدیل شد. اما گازیدیس سعی کرد از این مساله نیز بهترین استفاده را ببرد. در روزهایی که ورزشگاه سن سیرو بسته بود، او با گروه‌های هنری قراردادی امضا کرد تا چند کنسرت موسیقی به صورت مجازی در آنجا برگزار شود.

میلان؛ بازگشت روز‌های خوب

یک تیم منجسم

در کنار تیم مدیریتی عالی، تیم فنی میلان نیز طی این مدت کارنامه خوبی از خودش به جا گذاشته است. در پایان فصل گذشته، شایعاتی در مورد پایان همکاری با پیولی و استخدام رالف رانگنیک، مدیر فنی تیم لایپزیش شنیده می‌شد. در همان زمان، مالدینی از جمله افرادی بود که با این مساله مخالفت کرد و پیولی در سمتش ابقا شد. نتیجه‌ای که میلان تا اینجای فصل به دست آورده، نشان داده که تصمیم مدیران میلان برای نگه داشتن پیولی تا چه اندازه خوب بوده است. میلان تا اینجای فصل تنها تیم در بین پنج لیگ معتبر اروپایی است که هنوز شکست نخورده است. دلیل این مساله را می‌توان ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه دانست. الساندرو رومانیولی، فرانکه کسیه و سیمون کیائر، مهره‌های اصلی تیم پیولی در خط دفاع و هافبک هستند. اما بدون شک مهمترین ستاره میلان طی یک سال گذشته، زلاتان ابراهیموویچ است که ایوان گازیدیس نقش بسیار مهمی در جذب دوباره او داشت. ستاره سوئدی میلان تا اینجای فصل و در 39 سالگی، در 10 بازی که انجام داده 11گل به ثمر رسانده است. وجود این بازیکنان موجب شده تا بازیکنانی جوانی همچون رافائل لیائو پرتغالی و ینس پتر هائوگه نروژی هم بازی‌های درخشانی از خودشان نشان دهند و حالا آث‌میلان یک‌بار دیگر صدرنشین سری A و امید اول قهرمانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج