۱۰۷۴۶۲۰
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

فروش روغن به شرط خرید ۱۰۰هزار تومانی!

طي ماه‌هاي اخير و در شرايط ملتهب بازار کشور، کمبود يا به عبارت بهتر نبود «روغن خوراکي» خبرساز شده است، و حالا که حدود دوماه از غيب‌شدن روغن از قفسه سوپرمارکت‌ها مي‌گذرد وعده‌هاي مسئولان و صبر مردم منجر به برگشت بازار به شرايط عادي نشده است.

آرمان ملی: طي ماه‌هاي اخير و در شرايط ملتهب بازار کشور، کمبود يا به عبارت بهتر نبود «روغن خوراکي» خبرساز شده است، و حالا که حدود دوماه از غيب‌شدن روغن از قفسه سوپرمارکت‌ها مي‌گذرد وعده‌هاي مسئولان و صبر مردم منجر به برگشت بازار به شرايط عادي نشده است.

نکته‌ تاسف‌بار در اين شرايط سوءاستفاده برخي شرکت‌هاي توليدکننده روغن خوراکي و همچنين بعضي از فروشگاه‌هاي بزرگ در روند عرضه‌ روغن است. برخي شهروندان از شرط به قول آنها «ظالمانه» اين فروشگاه‌ها مبني بر فروش روغن به شرط ثبت فاکتور خريد ۱۰۰ هزار توماني مي‌گويند!

اجبار شهروندان به خريدهاي غيرضروري از فروشگاه‌هاي توزيع‌کننده روغن در شرايطي است که شهسوار قائدي، رياست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دشتستان، مي‌گويد اين فروشگاه‌ها هيچ سهميه توزيع روغن خوراکي به نرخ دولتي ندارند. رئيس اداره صمت دشتستان در اين باره، گفت: «هيچ فروشگاهي مجاز به فروش اجباري کالا و خدمات خاصي به مشتريان نيست و اين طبق قانون تخلف محسوب مي‌شود.»

در شرايطي که مطابق با قانون حمايت از مصرف‌کنندگان «فروش اجباري يک يا چند نوع کالا يا خدمت به همراه کالا يا خدمت ديگر ممنوع است.»، شهسوار قائدي مي‌گويد برخي شرکت‌هاي توليدکننده مواد غذايي نيز شرط فروش روغن را خريد تن ماهي، رب يا ماکاروني کرده‌اند.

اين در حالي است که روز يکشنبه هفتم دي ماه، برخي نمايندگان مجلس طي تذکرهايي جداگانه از رئيس جمهوري و وزير صمت خواستار تأمين و توزيع هرچه سريع‌تر نيازهاي اساسي مردم از جمله روغن خوراکي شدند. آيت‌ا... صفايي بوشهري- نماينده ولي فقيه در استان بوشهر- نيز در فرازي از پيام آدينه هفته گذشته جمعه ۵ دي ۱۳۹۹ خود عنوان کرد: «از تمامي مسئولان تقاضا دارم که کالاهاي اساسي مردم و نيازهاي ضروري آنان مانند روغن، کپسول گاز و نفت به‌موقع در اختيار آن مردم عزيز قرار دهند.»

امام جمعه بوشهر در هفته‌هاي گذشته نيز در خصوص تامين کالاهاي موردنياز مردم تاکيداتي داشته است، و از مسئولان کشوري و استاني خواسته بود تا به درخواست‌هاي مردم و نيازهاي آنان توجه لازم را نمايند تا گرفتاري و نيازهاي مردمي شنيده و برطرف شود. بنا بر مشاهدات ميداني از فروشگاه‌هاي عرضه مواد غذايي در حال حاضر قيمت هر ليتر روغن خوراکي به نرخ آزاد به‌ازاي هر ليتر ۳۰ هزار تومان است. اين در شرايطي است که همين ميزان در چند ماه گذشته در حدود ۱۰ هزار تومان براي روغن‌هاي بدون پالم بوده است.

بر اساس اين گزارش، در ماه‌هاي گذشته بارها شاهد وعده‌هاي مسئولان اجرايي براي تأمين روغن مورد نياز مردم و تذکرات نمايندگان مجلس نسبت به نحوه‌ي توزيع روغن همراه با فروش اجباري کالا بوده‌ايم اما تا به امروز قدم موثري در برخورد با اين تخلفات برداشته نشده است. به نظر مي‌رسد در وضعيت کنوني که سفره مردم روز‌به‌روز خالي‌تر از قبل مي‌شود، اين رفتارها و چنين بي‌تفاوتي عليه معيشت مردم که توسط برخي توزيع‌کنندگان مواد غذايي صورت مي‌گيرد نياز به عملي فراتر از يادآوري قوانين توسط مسئولان دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      فروشگاههای کوروش روغن دارند ولی به شرط خرید حداقل 100هزارتومان

      پاسخ ها

      • پارسا

        دروغ نگو

    • مهدی

      مردم بیچاره امروز تون خیلی بدتر از دیروز تون واقعا چی کم داشتید که امروز باید به این روز بیفتید

    • بدون نام

      این است روزگار ما!!!؛؛؛؛؛؛؟؟؟؟؟

    • بنده ی خداهستم

      روحانی بااومدنش 8سال ..جونی همروگرفت والان همه پیروشکسته وافسرده شدن .روغن چیزکوچیکه دربرابراین همه گرونی زیادوبیش ازحد

    • بدون نام

      همین تهران .چرادشتستان

    • بدون نام

      همین تهران .چرادشتستان

    • بدون نام بدون نام

      فقط خدا حقمون ازشون بگیره پیرمون کردن هر روز هی گرونی یه روز بگید ارزون شدن

    • بدون نام

      روغن ضرر داره مردم میتون آب رو جایگزین کنند.

    • بدون نام

      روغن و بردن به جای روغن بنفشه استفاده کنن برای همین گیر نمی یاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج