۱۰۷۴۶۷۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کنایه قهرمان المپیک به محرومیت سیستان

دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک که مشغول کمک به مناطق محروم سیستان و بلوچستان و خوزستان است، از محرومیت مردم این دو استان گلایه کرد.

خبرگزاری ایسنا: دارنده مدال های طلا و نقره المپیک که مشغول کمک به مناطق محروم سیستان و بلوچستان و خوزستان است، از محرومیت مردم این دو استان گلایه کرد.

کمیل قاسمی دارنده مدال های طلا و نقره کشتی آزاد المپیک با حضور در برنامه فرمول یک در پاسخ به این سوال که پس از دوپینگ رقبایش در المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال طلای خود را دریافت کرده یا خیر، گفت: هنوز مدالم نیامده و آن را دریافت نکرده ام. با مدال های من و محمدپور در وزنه برداری رنکینگ ایران در آن مسابقات تغییر کرد و فکر می کنم از هفدهم به دوازدهم رسید.

سنگین وزن سابق تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که چرا پس از چند سال بحث دوپینگ در المپیک لندن فاش شد، خاطرنشان کرد: کشورهای روسیه و مشترک المنافع درگیر دوپینگ شدند. به نظر من دو دلیل می تواند داشته باشد، یا اینکه این ها ۷ یا ۸ سال از علم دوپینگ جهان جلوتر بودند و یا نفوذ روس ها در ورزش دنیا و مراوداتشان با وادا باعث شد این موضوع مخفی و بعد از چند سال افشا شود.

وی افزود: دست های پشت پرده همیشه در ورزش بوده و روسیه هم همیشه در رشته های مختلف صاحب قدرت و نفود بوده است.

قاسمی تفاوت شیرینی دریافت مدال المپیک در جریان مسابقات یا پس از چند سال گفت: قطعا در جو مسابقات روی سکو رفتن حس خیلی بهتری دارد. وصف روی سکو رفتن تمام خستگی چند سال زحمت را از یاد می برد. اگر طلای من همان موقع مسجل شده بود در روند زندگیم تاثیر زیادی داشت. به هر حال طلای المپیک برای ورزشکار و کشورش ثبت می شود و ارزش بالایی دارد.

دارنده مدال های طلا و نقره المپیک خاطرنشان کرد: حریف من نامدار بود .در ۴ المپیک شرکت کرده بود و ۲ طلا و یک نقره المپیک را داشت و با وجودیکه دوپینگ کرده بود با خوش شانسی مقابل من به برتری رسید.

وی درباره نحوه دریافت پاداش طلای المپیک از سوی مسئولان ورزش گفت: الان دیگر سکه نمی دهند و بعد از دو سال هم بخواهند پاداش بدهند پول نقد را بر اساس همان پاداش سال ۲۰۱۲ پرداخت می کنند.

ورزشکارانی که در المپیک مدال دارند در هر دوره به تعداد انگشتان دست هم نیستتد اما جوایزی که در نظر می گیرند متاسفانه با این تورم بالا ناچیز است. رشته هابی مثل کشتی، وزنه برداری و تکواندو پولساز نیستند. در کشورهای دیگر دولت حامیان مای برای ورزشکاران می گیرد تا به آن ها کمک شود. در المپیک ۲۰۱۶ کلا ۸ ورزشکار ایران مدال گرفتند. ۳۰۰ سکه برای نفر اول، ۲۰۰ سکه نفر دوم و ۱۵۰ سکه برای نفر سوم تعیین کردند که واقعا برای یک ورزشکار که سال ها زحمت کشیده جایزه با ارزشی نیست‌.

دارنده مدال نقره جهان افزود: برای برنز المپیک ۶۰۰ هزار تومان ماهیانه حقوق می گیرم که آن هم چند ماه یکبار پرداخت می شود. این برخوردها باعث بی انگیزه شدن ورزشکاران شده و به همین دلیل خانواده ها رغبت نمی کنند بچه هایشان را به رشته های انفرادی بفرستند.

وی درباره فعالیت در موسسه خیریه امام علی (ع) گفت: در حال حاضر با آقای رسول خادم مشغول امور خیریه هستم و در هفته یکی دو روز به شهرستان های محروم سفر می کنیم. قسمت زیادی از تمرکز ما بر روی استان های سیستان و بلوچستان و خوزستان است. بخش های زیادی از کشور ما در محرومیت بسر می برند اما سیستان و بلوچستان خیلی محروم است.

مثلا به بحث وجود تمساح در دریاچه چیتگر خیلی توجه که آن هم معلوم نیست واقعیت داشته باشد اما در بخشی از سیستان و بلوچستان ایرانی مردم بخاطر اینکه آب لوله کشی ندارند و مجبورند به رودخانه آنجا بروند و تمام کارهایشان را انجام دهند. این موضوع تاکنون آسیب های جدی به آن ها وارد کرده چرا که رودخانه آن منطقه محل زندگی تعداد زیادی از تمساح های ایرانی است که بسیاری از اوقات به مردمی که قصد استفاده از آب رودخانه برای نظافت را دارند حمله ور می شوند.

قاسمی ادامه داد: به عنوان مثال دختری به نام حوا دست خودش را از دست داد یا امیرحمزه هم به همین سرنوشت دچار شد. متاسفانه سدی را که نزدیک روستا زدند، ۱۰ الی ۱۲ روستا هستند که یکسری از آن ها لوله کشی شده اما آب ندارند. تمساح ها محل زندگیشان آنجاست است و نمیشود گفت آن ها مقصرند بلکه مقصر عاملان این وضعیت هستند. امیدوارم یک راهکار اساسی برای محرومیت مناطق مختلف کشور وطیفه هر دولت و حکومتی است که امکانات زیربنایی را برای همه مردم فراهم کند. از خیالی مز مسائل انتقاد داریم اما ما ورزشکاران اعتبارمان را از مردم گرفتیم و هر افتخاری کسب کردیم برای شاد کردن آنها بوده است از همه مردم عزیزمان قدردانی می کنیم.

سعید محمدپور قهرمان وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ نیز با حضور در این برنامه، در بخشی از صحبت هایش، گفت: یک میلیون و هفتصد هزار تومان بابت طلای المپیک برای من تعیین کردند اما دو سال است پیگیری می کنم وزیر ورزش می گوید هنوز سارمان برنامه و بودجه، پول آن را تامین نکرده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج