۱۰۷۴۷۳۹
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

برای قهرمانی پرسپولیس با چنگ و دندان می‌جنگیم

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: بازی سنگینی قبل از دربی داریم. ترجیح می‌دهم فعلاً فقط به ذوب‌آهن اصفهان فکر کنم.

خبرورزشی: هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: بازی سنگینی قبل از دربی داریم. ترجیح می‌دهم فعلاً فقط به ذوب‌آهن اصفهان فکر کنم.

دیدار نساجی مازندران و پرسپولیس در حالی در زمین آب‌گرفته شهید وطنی قائمشهر با تساوی یک - یک به پایان رسید که علی شجاعی یکی از خوب‌های میدان بود. شماره ۲۳ پرسپولیس از دقیقه ۴۶ به جای احسان پهلوان وارد زمین شده و به عنوان هافبک چپ بازی کرد. در ادامه این مسابقه عجیب وقتی در دقیقه ۶۷ سعید آقایی تعویض شد و از زمین بیرون رفت، علی شجاعی عقب‌تر رفت و به عنوان دفاع چپ هم نمایش خوبی ارائه داد.
شجاعی که فصل گذشته پیراهن شماره ۱۰ تیم نساجی را می‌پوشید به لطف سابقه بازی در این تیم و ورزشگاه شهید وطنی عملکرد بهتری ارائه داد و حتی اگر کمی خوش‌شانس بود می‌توانست گلزن این دیدار هم لقب بگیرد. آخرین صحبت‌های علی شجاعی را می‌توانید در زیر بخوانید.

به نظر می‌رسید تو به نسبت سایر بازیکنان پرسپولیس با زمین چمن ورزشگاه وطنی آشناتر باشی؟

من دو فصل خاطره‌انگیز را با پیراهن تیم خوب و پرطرفدار نساجی پشت‌ سر گذاشتم. همیشه از این تیم خاطرات خوبی در ذهن دارم ولی واقعاً شرایط زمین در این بازی اخیر با قبل فرق داشت!

چطور؟!

اگر دقت می‌کردید متوجه می‌شدید نقاط مختلفی از زمین دچار آب‌گرفتگی شده بود و شرایط خوبی برای برگزاری یک مسابقه فوتبال وجود نداشت. اصلاً نمی‌شد تاکتیک خاصی استفاده کرد و اغلب مجبور می‌شدیم پاس‌های بلند بدهیم. من چون در نساجی بازی کردم می‌دانم اعضای این تیم و مالک و مدیران نساجی هم دوست ندارند در چنین زمینی بازی کنند.

چرا؟

ما فصل گذشته در نساجی دو بازیکن خوب خودمان را به خاطر چمن مصنوعی از دست دادیم. احسان قهاری و مجتبی ممشلی دو بازیکن اصلی نساجی رباط صلیبی پاره کردند و خود نساجی مازندران بیش از همه از این موضوع متضرر شده است. امیدوارم مسئولان استان مازندران فکری به حال این تیم و ورزشگاه محل بازی نساجی کنند.

استقبال قائمشهری‌ها و همبازیان سابقت از تو چطور بود؟

عالی و مثل همیشه فوق‌العاده بودند. گفتم که ممنون محبت‌های این عزیزان بوده و هستم.

فکرش را می‌کردی در این مسابقه بازی کنی؟

به هرحال ما بازیکنان وظیفه داریم همواره خودمان را آماده و مهیای بازی نگه داریم. امیدوار بودم بازی کنم و آقایحیی هم لطف کرد و این فرصت را در اختیارم قرار داد.

عملکرد خوبی هم داشتی. از دقیقه ۴۶ وارد زمین شدی و در ۲ پُست هافبک و دفاع چپ بازی کردی. توضیح می‌دهی؟

دستور کادر فنی بود و من فقط به وظایف خودم عمل کردم. دوست داشتم به تیم خودم کمک کنم و امیدوارم توانسته باشم جواب اعتماد کادر فنی را بدهم.

اگر بدشانس نبودی گل هم می‌زدی؟

مهم این بود که در آن شرایط نبازیم و حتی پرسپولیس می‌توانست برنده از زمین خارج شود. بیشتر دوست داشتم پاس گل بدهم ولی بدشانسی و عملکرد خوب مدافعان و دروازه‌بان نساجی اجازه نداد گل‌های بیشتری بزنیم و برنده شویم.

هر چند زمین بازی مناسب برگزاری یک مسابقه لیگ برتری نبود اما بازیکنان دو تیم با همه وجود بازی می‌کردند. شما هم در نیمه دوم خیلی با روحیه و انگیزه زیاد بازی کردید. درست است؟

به هرحال گل خورده بودیم و باید جبران می‌کردیم. همه ما برای موفقیت پرسپولیس با چنگ و دندان می‌جنگیم و در لیگ برتر هم بازی دوستانه‌ای وجود ندارد. همه تیم‌ها می‌آیند جلوی پرسپولیس خودی نشان دهند.

خودت هم زمانی که در نساجی بازی می‌کردی انگیزه بیشتری جلوی پرسپولیس داشتی؟

این یک مسئله طبیعی است. همه بازیکنان و تیم‌ها می‌خواهند جلوی پرسپولیس یا استقلال خودشان را نشان دهند. با این حال این پرسپولیس یک تیم بزرگ و تسلیم‌ناپذیر است.

در دقیقه ۶۹ بازی با نساجی اگر اشتباه نکنیم حامد لک توپ فرزاد زامهران را با پا دفع کرد و توپ جلوی پای مهاجم نساجی افتاد که دوباره شوت کرد اما سیدجلال خودش را جلوی توپ انداخت تا ضربه‌اش تبدیل به گل دوم میزبان نشود. نکته جالب آنکه پس از این دفع توپ فوق‌العاده، سیدجلال حسینی نه هیجان‌زده شد و نه شلوغش کرد و نه خودش را به زمین انداخت بلکه به سایر بازیکنان پرسپولیس و همبازیانش اشاره کرد به سمت دروازه نساجی بروند و گل بزنند. این یک صحنه ویژه و کاری حرفه‌ای از سوی کاپیتان شما بود. نظری نداری؟

واقعاً همین‌طور است. پرسپولیس بزرگ‌ترهای حرفه‌ای و کاربلدی دارد. آقا سیدجلال حسینی خودش یک کلاس درس برای من جوان و بقیه بازیکنان جوان‌تر تیم است. با حضور کاپیتان و بزرگ‌ترهای با تجربه و حرفه‌ای است که پرسپولیس در زمین به راحتی تسلیم نمی‌شود.

مصاحبه‌ای از قول الگوی فنی‌ات پائولو دیبالا می‌خواندیم که توضیح جالبی درباره شادی پس از گل‌های خود داده و گفته بود از فیلم گلادیاتور الگوبرداری کرده است. نظر تو چیست؟

من هم معتقدم فوتبال یک جنگ تمام‌عیار است. هر تیمی یا بازیکنی که بیشتر بدود و بجنگد موفق می‌شود. پائولو دیبالا شاید یک بازیکن تکنیکی و ظریف به نظر برسد اما اگر بیشتر دقت کنید متوجه می‌شوید در زمین برای هر توپ می‌جنگد و زحمت می‌کشد. من هم دوست دارم همیشه جوری بازی کنم و بجنگم که شرمنده مربیان، همبازیان یا هواداران تیم خودم نشوم.

بازی با نساجی مازندران به پایان رسید و حالا شما باید دیدار معوقه خود با ذوب‌آهن اصفهان را برگزار کنید. فکر می‌کنی ۳ امتیاز این بازی را به دست بیاورید؟

این یک هدف است. ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم و این‌بار در استادیوم آزادی بازی می‌کنیم. این بازی خیلی اهمیت دارد و می‌خواهیم برنده از زمین خارج شویم. هر چند متأسفانه به دلیل پروتکل‌های بهداشتی و شیوع ویروس کرونا از نعمت داشتن تماشاگر خودی در استادیوم آزادی محروم هستیم. بدون تماشاگر شدن مسابقات خیلی به ضرر تیم‌های پرطرفداری مثل پرسپولیس است.

اگر جلوی ذوب‌آهن بازی کنی دوست داری اولین گل لیگ برتری خودت را برای پرسپولیس بزنی؟

من تابع تصمیم آقا یحیی سرمربی تیم هستم. اگر هم فرصت بازی مقابل ذوب‌آهن نصیبم شود بیشتر دوست دارم پاس گل بدهم. پاس گل دادن هم به اندازه گلزنی لذت‌بخش است.

و بالاخره اینکه دربی تهران قرار است روز دوشنبه ۲۲ دی برگزار شود. این مسابقه را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

ما بازی سنگینی همان‌طور که خودتان گفتید قبل از دربی داریم. ترجیح می‌دهم فعلاً فقط به ذوب‌آهن اصفهان فکر کنم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      از وزیر لنگی و خبری تمام لنگ کمک بگیرید

    • س

      لازم نیست بجنگی همین الان شمارا قهرمان کردن شما تیم حکومتی هستی مگه میشه قهرمان نشید

    • بدون نام

      با بودن شجاعی چپ ارتش آسیا بیمه هست نگران نباشید

    • بدون نام

      وزیر دوست داریم

    • عباس

      به اضافه بابا مسعود و فدراسیون و کمیته های انضباطی و داوران

    • بدون نام

      تیم اونه که وقتی میبازه تمام بازیکنای حریفو مصدوم نکنه مثل استقلالی ها که وقتی تو دربی میبازن نمام بازیکنای پرسپولیسو مصدوم میکنن..... توجه کردین ایا؟

    • وحید

      بابا مسعود به اندازه همه شما تلاش میکنه نگران نباشین

      پاسخ ها

      • سعید سرخ

        آره بابا مسعود داره تو زمین برامون بازی میکنه !!!
        پاس گل میده
        گل میزنه و ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج