۱۰۷۴۸۷۹
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

نماینده اصولگرا: فضای مجازی خوب است اگر...

کاظم موسوی، نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: اساسا فضای مجازی، فضا و میدان خوبی است، مشروط بر آنکه بتوانیم خواسته خودمان و اتفاقات جامعه را به مردم و مخاطبان خودمان اطلاع‌رسانی کنیم. البته شبکه‌های اجتماعی مانند یک شمشیر دولبه‌ای هستند که اگر به سلامت در آنها رفتار کرده و از آنها استفاده مشروع در جهت حل مشکلات مردم و کشور داشته‌ باشیم، اتفاق خوبی خواهند بود ولی اگر آن روی سکه را نگاه کنیم و از این طریق برای آبرو بردن افراد و اشاعه فرهنگ غیرمشروع و غیرعرف استفاده کنیم، حتما مذموم و ناصحیح است

انتخاب: کاظم موسوی، نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: من کمی در شبکه‌های اجتماعی فعال هستم. من اعتقاد دارم که جلوی علم را نمی‌توان گرفت و ما باید خودمان را با علم روز دنیا بسازیم و اصطلاحا با آن لینک بشویم. اما درک درست از این علم هم بسیار مهم است. آیا این علم برای مردم و بازار قرار است به کار گرفته شود؟ اگر چنین است که اتفاق خوبی خواهد بود ولی اگر بنا باشد در خدمت آبرو بردن مومنان و شوک دادن به جامعه باشد، حرام است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در پاسخ به این پرسش که آیا با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و یوتیوب و تلگرام و ... موافق هستید، گفت: اساسا فضای مجازی، فضا و میدان خوبی است، مشروط بر آنکه بتوانیم خواسته خودمان و اتفاقات جامعه را به مردم و مخاطبان خودمان اطلاع‌رسانی کنیم. البته شبکه‌های اجتماعی مانند یک شمشیر دولبه‌ای هستند که اگر به سلامت در آنها رفتار کرده و از آنها استفاده مشروع در جهت حل مشکلات مردم و کشور داشته‌ باشیم، اتفاق خوبی خواهند بود ولی اگر آن روی سکه را نگاه کنیم و از این طریق برای آبرو بردن افراد و اشاعه فرهنگ غیرمشروع و غیرعرف استفاده کنیم، حتما مذموم و ناصحیح است.

نماینده اصولگرا: فضای مجازی خوب است اگر...

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درمورد بازنگری در فیلترینگ گفت: من در پاسخ به این پرسش اعتقاد دارم که ما نیازمند تامل بیشتر و کار کارشناسی و بررسی‌های دقیق‌تری هستیم. چراکه برخی در این مساله می‌گویند که فیلترینگ نباشد و برخی صلاح را بر ادامه فیلترینگ می‌دانند ولذا اختلاف نظراتی درباره این مساله وجود دارد و در نهایت باید دید که تصمیم‌گیران اصلی این امر، کدام را صلاح می‌دهند. من فکر می‌کنم که اگر ما نسبت به مسائل مختلف کشور، نگاه مسالمت‌آمیز داشته باشیم، می‌توانیم زودتر به نتیجه برسیم.

این نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما نیازمند فرهنگسازی در بحث فضای مجازی هستیم، تصریح کرد: البته من قصد توهین به کسی را ندارم ولی قبل از هرچیز ما باید از طر یق فرهنگسازی یاد بگیریم که چگونه از فضای مجازی استفاده کنیم و موارد استفاده از این مساله چیست و در نهایت چه اهدافی از این موضوع داریم تا خدایی ناکرده مرتکب خطا یا اشتباهی نشویم. ما امروز در عصر ارتباطات قرار داریم و امیدوارم بتوانیم در مسیر قرار بگیریم که بتوانیم استفاده بهینه‌ای از فضای مجازی داشته باشیم، وگرنه مشکلاتی در ادامه رخ خواهد داد.

این نمایند اصولگرا در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید مسئولان اطلاعاتی و امنیتی درباره فیلترینگ یا رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی تصمیم‌گیری کرده و نظر بدهند، گفت: من به شخصه نمی‌توانم یک جواب صریح آری یا خیر بدهم که فیلترینگ ادامه پیدا کند یا خیر.

موسوی در پاسخ به این پرسش که آیا شما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال هستید، گفت: من کمی در شبکه‌های اجتماعی فعال هستم. من اعتقاد دارم که جلوی علم را نمی‌توان گرفت و ما باید خودمان را با علم روز دنیا بسازیم و اصطلاحا با آن لینک بشویم. اما درک درست از این علم هم بسیار مهم است. آیا این علم برای مردم و بازار قرار است به کار گرفته شود؟ اگر چنین است که اتفاق خوبی خواهد بود ولی اگر بنا باشد در خدمت آبرو بردن مومنان و شوک دادن به جامعه باشد، حرام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گفته شبکه های اجتماعی خوبن به شرطی که در اختیار ما باشن تا حرفها مون رو بزنیم برنامه هامون رو ارائه کنیم. یعنی اولا ما جوابگو در این شبکه ها نباشیم و یکطرفه باشه . ثانیا دیگران نظرات و برنامه هاشون رو ارائه ندن فقط خودمون. خب حاجی فرقش با صدا و سیما و روزنامه های شما چی میشه ؟

    • بدون نام

      بایددرمدارس به جد،درس استفاده صحیح ازفضای مجازی وخطرات وترفندهای تبلیغاتی شبکه های اجتماعی،تدریس شود!چطورمکان شمامشخص می شودوچگونه،شبکه های اجتماعی می توانندشمارابه کشوربدبین،کنند!ترفندهابایدبه جوانان جهت آگهی،درس داده شود!

    • بدون نام

      نماینده ای که نمیتونه نطر بده فیلتر ینگ خوبه یا بده چجوری رفته مجلس

    • بدون نام

      اگر دولت فضولی نکند

    • بدون نام

      فضای مجازی خوب است اگر در خدمت حضرات اصولگرا باشد؛ ولاغیر!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج