جاباما
۱۰۷۴۹۴۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

گروکشیِ جمهوری‌خواهان برای قبولِ بسته حمایتی

رهبر جمهوری‌خواهان سنا با رای‌گیری بسته حمایتی ۲هزار دلاری به خانواده‌های آمریکایی مخالفت کرد و گفت باید به مساله تقلب در انتخابات هم رسیدگی شود.

ایرنا: رهبر جمهوری‌خواهان سنا با رای‌گیری بسته حمایتی ۲هزار دلاری به خانواده‌های آمریکایی مخالفت کرد و گفت باید به مساله تقلب در انتخابات هم رسیدگی شود.

پس از چندماه بحث و گفت‌وگو، هفته گذشته مجلس نمایندگان، سنا و نمایندگان دولت ترامپ به توافق رسیدند که در قالب بودجه دفاعی آمریکا، بسته حمایتی به ازای هر نفر ۶۰۰ دلار را تصویب کنند.

اما این مصوبه که حمایت دو حزبی کنگره را به همراه داشت، با مخالفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مواجه شد و پیش از وتو، خواستار اصلاح بخش‌هایی از آن شد.

گروکشیِ جمهوری‌خواهان برای قبولِ بسته حمایتی

وی پیشنهاد داد تا به ازای هر بزرگسال، ۲ هزار دلار و به ازای هر بچه مبلغ ۶۰۰ دلار پرداخت شود.

همچنین کنگره به ادعای وی درباره تقلب انتخاباتی رسیدگی کند و قانون ۲۳۰ را درباره شبکه‌های اجتماعی اصلاح کند.

پیشنهاد افزایش میزان بسته حمایتی به سرعت مورد استقبال دموکرات‌ها قرار گرفت، از این رو شامگاه دوشنبه این اصلاحیه با ۲۷۵ رای موافق در برابر ۱۳۴ رای مخالف به تصویب رسید و به این ترتیب، آرای آن از دوسوم مورد نیاز برای وتوی تصمیم رئیس جمهوری بیشتر شد.

این مصوبه مجلس نمایندگان، روز سه‌شنبه در دستور کار سنا قرار گرفت و سناتور چاک شومر از نیویورک که رهبر اقلیت دموکرات را در این مجلس به عهده دارد، خواستار رای‌گیری درباره آن شد اما میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنا با آن مخالفت کرد.

وی یادآور شد که رئیس جمهوری ترامپ علاوه بر بررسی‌های بسته حمایتی، خواستار اقدام کنگره در مورد لغو حمایت از مسئولیت شرکت‌های فناوری و اصلاحات مربوط به انتخابات شده است.

این سناتور جمهوری‌خواه تاکید کرد: این سه موضوع مهمی است که رئیس جمهوری آنها را به هم پیوند داده است. از این رو، در این هفته، سنا فرآیندی را آغاز می‌کند تا این سه اولویت را مورد توجه قرار دهد.

پیش از این برخی از جمهوری‌خواهان حمایت خود را برای تصویب افزایش بسته حمایتی اعلام کرده بودند اما حداقل ۱۲ رای جمهوری‌خواه لازم است تا وتوی رئیس جمهوری شکسته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج