۱۰۷۵۰۰۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

لیگ والیبال؛ آغاز دوباره با چهره‌های جدید

لیگ برتر والیبال پس از دو هفته تعطیلی از صبح امروز با آغاز رقابت‌های نیم فصل دوم از سر گرفته می‌شود.

روزنامه ایران ورزشی: لیگ برتر والیبال پس از دو هفته تعطیلی از صبح امروز با آغاز رقابت‌های نیم فصل دوم از سر گرفته می‌شود. رقابت‌هایی که قرار بود در دور برگشت با شیوه‌ای متفاوت برگزار شود اما یک بار دیگر با تصمیم گرفته شده دچار تغییر شد تا همان شیوه متمرکز برای ادامه این لیگ انتخاب شود.

لیگ والیبال که به عنوان اولین لیگ پس از شیوع کرونا رقابت‌های خود را آغاز کرد، خیلی زود با تست‌هایی که یکی پس از دیگری مثبت اعلام می‌شد، به حالت تعلیق درآمد و یک ماهی تعطیل بود. در این مدت فدراسیون با همفکری تیم‌ها و برگزاری چندین جلسه، تصمیم گرفت تا رقابت‌های دور رفت را به شیوه متمرکز و در تهران به پایان برساند و از دور برگشت، رقابت‌ها به شکل لیگ ملت‌ها برگزار شود.

به این ترتیب که ۱۴ تیم حاضر در این مسابقات هر هفته در چهار شهر مختلف جمع شوند و رقابت‌های خود را برگزار کنند. به این ترتیب میزبانی به اکثر تیم‌ها می‌رسید. مدلی که البته هرچه زمان جلوتر رفت، نشدنی‌تر به نظر رسید و در نهایت هم طبق تصمیم فدراسیون قرار شد تا همان شیوه متمرکز و برگزاری تمام رقابت‌ها در تهران اجرا شود.

به این ترتیب دور برگشت لیگ والیبال از امروز و با همان شیوه دور رفت برگزار خواهد شد و تیم‌ها در هر دور، سه بازی برگزار خواهند کرد.

طبق برنامه در هفته اول رقابت‌های متمرکز دور برگشت، تیم‌ها در روزهای دهم، دوازدهم و چهاردهم دی ماه سه بازی اول دور برگشت خود را انجام خواهند داد. تعداد بازی‌های هر روز هم مانند دور رفت شش مسابقه خواهد بود و در هر روز دو تیم استراحت خواهند داشت. دو تیمی که می‌توانستند بازی هفتم را برگزار کنند اما برنامه فشرده دو سالن میزبان این رقابت‌ها (سالن فدراسیون و خانه والیبال تهران) اجازه برگزاری این رقابت را نمی‌دهد. در دور برگشت هم مانند دور رفت هر کدام از این دو سالن در ساعت‌های ۱۱، ۱۵ و ۱۷ میزبان سه مسابقه خواهند بود.

چهره جدید تیم‌ها

در هفته‌های پایانی دور رفت و در زمان استراحت بین دو نیم فصل، تعدادی از تیم‌ها با تغییراتی مواجه شدند که برخی قابل توجه بود. تیم‌هایی نظیر خاتم اردکان، سایپا و پیکان سرمربیان خود را تغییر دادند و بازیکنان نسبتاً زیادی هم جابه‌جا شدند.

از رفتن آرش کمالوند از خاتم به سپاهان گرفته تا کوچ تعداد قابل توجهی از بازیکنان سایپا به پیکان و سپاهان و چند تیم دیگر. رفتن مرتضی شریفی از شهرداری ارومیه و جذب قاسم کارخانه به جای او هم از دیگر نقل و انتقالات مهم نیم فصل اول بود. فرهاد قائمی هم از قطر برگشت و یک بار دیگر شاگرد بهروز عطایی در هراز شد و از طرف دیگر حمزه زرینی از هراز به شهداب پیوست. حالا باید دید تیم‌های لیگ برتری در دور برگشت و با تغییرات ایجاد شده روی نیمکت و درون زمین، چه عملکردی از خود به‌جا خواهند گذاشت و آیا تغییرات قابل توجهی از چینش نهایی تیم‌ها در جدول رده‌بندی ایجاد خواهد شد یا خیر؟

ترافیک در صدر

در نیم فصل اول هرچه به جلوتر رفتیم، رقابت صدر جدولی‌ها نزدیک و نزدیک‌تر شد. فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان تیمی که شاید جایی در معادله قهرمانی نداشت، صدر جدول را با یازده برد همچنان در اختیار دارد. شهرداری ارومیه و سپاهان هم با همین شرایط در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و تیم هراز آمل هم با ۱۰ برد در رده چهارم جدول قرار دارد. پشت سر این چهار تیم هم سایپا و شهداب ۹ برده قرار دارند تا این رقابت‌ها را‌ فشرده‌تر کنند.

در مهم‌ترین بازی‌های آغازین دور برگشت لیگ برتر، تیم‌های سایپا و شهرداری ارومیه به مصاف هم می‌روند؛ دو تیمی که البته شرایط متفاوتی دارند. شهرداری ارومیه یکی از صدرجدولی‌ها و بهترین‌های دور رفت است و سایپا با تغییرات گسترده در روی نیمکت و درون زمین، کار سختی در مقابل شاگردان پیمان اکبری دارد.

برنامه بازی‌های امروز:

پیکان - راهیاب ملل مریوان
هورسان رامسر - لبنیات آمل هراز
شهداب یزد - فولاد سیرجان ایرانیان
آذرباتری ارومیه - خاتم اردکان
سایپای تهران - شهرداری ارومیه
شهرداری ورامین - شهرداری گنبد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج