جاباما
۱۰۷۵۶۳۳
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

این خوراکی‌ها را بخورید تا خوشحال باشید!

همزمان با ادامه محدودیت‌های کرونایی و تغییر یکساله سبک زندگی بسیاری از ما، برخی از افراد دچار احساساتی منفی مانند افسردگی و اضطراب شده اند، احساساتی که به نظر می‌رسد می‌توان با تغییر مصرف خوراکی‌ها تا حدی تغییر داد.

انتخاب: همزمان با ادامه محدودیت‌های کرونایی و تغییر یکساله سبک زندگی بسیاری از ما، برخی از افراد دچار احساساتی منفی مانند افسردگی و اضطراب شده اند، احساساتی که به نظر می‌رسد می‌توان با تغییر مصرف خوراکی‌ها تا حدی تغییر داد.

به شکل علمی ثابت شده است که برخی از خوراکی‌ها می‌توانند نقشی موثر در شادی ما ایفا کنند، اما کدام خوراکی ها؟

سیب

سیب منبع اصلی فیبر است. فیبر سیب علاوه بر اینکه شما را سیر می‌کند، به هضم سالم بدن، تنظیم قند خون و سطح انسولین، مهار کلسترول LDL" بد "و تغذیه باکتری‌های خوب روده که به ایمنی قوی‌تر و شادتر کمک می‌کنند، یاری می‌رساند. در کنار همه این‌ها سیب به ترشح هورمون شادی در بدن کمک می‌کند.

شیر و پنیر

یکی از علل ایجاد کننده افسردگی، خوردن غذای ناسالم است. درواقع مصرف غذای سالم با دریافت مقدار کافی مواد مغذی به افزایش انتقال دهنده‌های عصبی مانند دوپامین و سروتونین کمک می‌کند. لاگو نوعی از اسید‌های آمینه در بسیاری از غذا‌های سالم است که همراه با پروتئین یافت می‌شود و شیر، پنیر و تخم مرغ حاوی این اسیدآمینه است که به شادی کمک می‌کند.

غذا‌های غنی از پروبیوتیک

غذا‌های غنی از پروبیوتیک می‌توانند با بهبود سلامت روده به ایجاد احساس آرامش در بدن کمک کنند. پروبیوتیک‌ها برای بهبود میکروبیوتای روده ضروری هستند و اثبات شده است که اثرات اضطراب، استرس، افسردگی را بهبود می‌بخشد و کاهش می‌دهد و به سادگی منجر به یک حالت شادتر می‌شود. نورون‌های پوششی روده می‌توانند نقش مهمی در خلق و خوی شما داشته باشند. این سلول‌های عصبی سروتونین تولید می‌کنند، یک انتقال دهنده عصبی مرتبط با خلق و خو؛ بنابراین، سالم نگه داشتن پوشش روده از طریق مکمل‌های پروبیوتیک می‌تواند یک ابزار مفید برای بهبود حال روحی شما باشند.

دانه‌های آفتابگردان

این میان وعده سالم منبع بسیار خوبی از ویتامین B است که ثابت شده تقویت کننده روحیه است. تحقیقات مهمی در مورد نقش ویتامین B در حفظ سلامت شناختی وجود دارد. ویتامین‌های B کمپلکس انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین تولید می‌کنند و میزان استفاده از انرژی را در مغز تنظیم می‌کنند، بنابراین قابل قبول است که مصرف ناکافی می‌تواند باعث کاهش شناخت شود.

ماهی سالمون

ماهی‌های چرب، مانند ماهی قزل آلا سوکای: سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که مطالعات نشان می‌دهد به بهبود روحیه کمک می‌کنند. علاوه بر این، ماهی قزل آلا همچنین دارای تریپتوفان است که به احساس آرامش و تعادل کمک می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کرماشان

      دل ادمها خوش نیست.اگرروزگار به کامت بگردد با نان خشک و جرعه ای اب هم زندگی برایت سرشار از زیبایی میشود .درد این است که جیبها یمان خالی است.وضع مالیت که خوب باشد خود به خود شادی.درد ما چیز دیگری است..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج