جاباما
۱۰۷۶۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

نماینده کارگران: افزایش ۲برابری مزد جوابگو نیست

نماینده کارگران در شورای‌ عالی کار با اشاره به اینکه دستمزد و سبد معیشت فاصله زیادی دارد گفت:میزان هزینه ها آنقدر افزایش یافته است که اگر دستمزد ۱۰۰ درصد هم افزایش یابد باز هم عقب ماندگی مزدی جبران نمی شود.

خبرگزاری تسنیم: نماینده کارگران در شورای‌ عالی کار با اشاره به اینکه دستمزد و سبد معیشت فاصله زیادی دارد گفت:میزان هزینه ها آنقدر افزایش یافته است که اگر دستمزد ۱۰۰ درصد هم افزایش یابد باز هم عقب ماندگی مزدی جبران نمی شود.

محمدرضا تاجیک درباره جلسات کمیته دستمزد سال آینده کارگران گفت: استفاده از منابع آماری رسمی در سخنان و اطلاع‌رسانی‌ها و استناد به آمارهای بانک مرکزی و زمان برگزاری جلسات از جمله مهم‌ترین محورهای جلسه کمیته دستمزد بود.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به کارگران باید راهکارهای مختلف بررسی شود گفت: دولت در جایگاه حاکمیتی خود باید حمایت کند و برنامه بدهد. در حال ‌حاضر کارگران عادی نمی‌توانند گوشت یا برنج خریداری کنند. ارز دولتی هزینه می‌شود ولی قیمت‌ها همچنان به نرخ آزاد به‌دست کارگران می‌رسد.

تاجیک با بیان اینکه حتی اگر دستمزد دو برابر هم شود باز هم جوابگوی هزینه کارگران نیست گفت: شکاف دستمزدی ایجاد شده در سال‌های گذشته به حدی بزرگ است که افزایش حقوق حتی اگر ۱۰۰درصدی باشد نمی‌تواند آن را پر کند. فاصله میان سبد هزینه و دستمزد دریافتی کارگران بسیار زیاد است. دو برابر کردن حقوق دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی هم باعث تامین هزینه‌های کارگران نخواهد شد. طبق اصل ۲۹ و ۴۳ قانون اساسی دولت موظف است خدماتی را به آحاد جمعیتی کشوری ارائه کند، در همین راستا دولت باید برنامه‌های متفاوتی ارائه کند، در غیر این صورت فاصله طبقاتی هر روز بیشتر خواهد شد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در واکنش به درخواست نمایندگان مجلس برای افزایش ۴۰درصدی حقوق و دستمزد گفت: درخواست ما از نمایندگان آن است که اصلاً وارد موضوع درصد نشوند. طبق قانون مقدار دستمزد و افزایش میزان دستمزد کارگران در شورای‌عالی کار مشخص می‌شود. نمایندگان مجلس عضو شورا نیستند، بنابراین اعلام درصد توسط آنها مورد تایید جامعه کارگری نیست و از ورود آنها به وادی عدد و رقم گله‌مند هستیم.

وی ادامه داد: اگر قرار است که مجلس دستمزد را تعیین کند, قانون را تغییر دهد و این کار را به عهده بگیرد, اما اگر به‌عنوان نمایندگان جامعه، درصدد حمایت هستند، از نمایندگان کارگری شورا حمایت کنند تا تلاش‌های آنها به نتیجه برسد.

تاجیک تاکید کرد: برای ورود به جلسه شورای عالی کار و چانه زنی دستمزد, عدد و رقم را با دقت محاسبه می کنیم و با درصدهای ناپخته به جامعه کارگری صدمه نمی زنیم. به شخصه بحث و بررسی درباره اعداد را به بعد از آغاز جلسات رسمی محدود می‌کنم و تا قبل از آغاز جلسات رسمی به این موضوع نمی پردازم. جلسات کمیته مزد چارچوب خاص خود را دارند، منطقی نیست که در همان جلسه اول خواستار افزایش صددرصدی حقوق شویم. ما به دنبال تأمین سبد معیشت خانوار کارگری مطابق ماده ۴۱قانون کار و استناد به بندهای قانونی ماده ۴۱ هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمت همه اجناس و تولدیات و خدمات واقعی. ولی حقوق کارگر و کارمند .زیر زیر زیر زیر خط مرگ.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارمند که ماشالله خوب دارن بشون میرسن ..مثلا الان وزارت بهداشت یه فوق العاده ویژه برای کارکنان رسمی خودش در نظر گرفت که حقوقشون بین ۵ تا ۱۱ تومن افزایش داشته درحالی که برای نیروهای شرکتی خودش چیزی در نظر نگرفت ...الان فاصله حقوق یه نیروی رسمی ویه نیروی شرکتی در بهداشت اختلافشون تا ۸..۹ تومن میرسه ....

    • بدون نام

      ازاد اصلاحقوق هارواظافه نکن قیمتها روبه قبل برگر دونن چه فایده

    • Aa

      چون اکثر کارفرمایان و کارخونه دارا مسولین دلسوز دولت هستن بخاطر اون هیچ وقت نمیزارن دستمزد کارگران واقعی باش اینو باید قبول کنیم .

    • بدون نام

      کارگران هر روزنان خشک می خورند.لطفا حقوق کارگران را براساس تورم افزایش دهید.

    • بهروز

      سنگ بزرگ علامت نزدن است پس توقعتان را زیاد نکنید

    • بدون نام

      کدوم قانون کسی به فکرماکارگرانیست

    • سالی

      همه کارخانه دار ها خودشان مسئولند.مثل برنامه میدون از شبکه 3.همه ی داورها تولید کننده وشرکت واردات دارند مثل اقای بونجی..اون موقع ما توقع داریم حقوق افزایش دهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من جز همان کادر درمان هستم و فرزندم همینطور برمن حرام به فرزندم حرام اگر حقوق 5 میلیون الا 11 میلیون اضافه شده باشد آواز دقل از دور خوش است ای کاش حقوق پانصد هزار تومان بود ولی تمامی کالا ها و مسکن ارزان بود یک کارمند اگر پول سی سال کار خود را پس انداز کند هیچ چیز نخورد فقط همان حقوق را پس انداز کند نمی تواند یک سر پناه داشته باشدعدالت در جامعه نیست تبعیض بی داد می کند

    • بدون نام

      بر ند بمیرند

    • بدون نام

      الان چرا حقوق کارمندان بهداشت چه پرستار چه خانه بهداشت پنجاه درصد بره بالا ولی کارگران در حسرت افزایش جزیی تازه سه ماهه دیگه به حقوقشون 25درصد اضافه میشه عدالت علی اینه دیگه

    • بدون نام

      واقعا به کارگران ظلم میکنم ...الان ما معلمان دریافتی مان بالای ۶تومان درماه هست ولی کفاف زندگی را نمیده ...کارگر چطور زندگی می کنه با این حقوق..

    • بدون نام

      تمامی هزینه ها داره به قیمت واقعی ازمصرف کننده دریافت میشه فقط قضیه حقوق ودستمزده که هروقت اسمش میادکارفرمایان ودولت میگن ماتوانایی پرداخت بیش ازاین درصدرانداریم بهتره برایکبارحقوق ودستمزدهم واقعی شود ودوباره توقیمت تمام شده محصولات وخدمات اصلاح وبازنگری شود.

    • بدون نام

      چه نماینده ای هنوز یکسال نگذشته که نماینده کارفرما و نماینده دولت نظر خودشون رو تصویب کردن بدون امضاء نماینده کارگری قانون کردن پس میشه گفت نماینده کارگر کشکه

    • در انتظار یارانه ها

      کسی حرف نماینه کارگران رو گوش نمیکنه حقوق تصویب شد اینطور باشه ستل 2021سال سرنگونیه

    • پرهام

      واقعیتی تلخ که سال آینده دولت با ارز ۱۱/۲۰۰ باید خرید وارداتی داشته باشد،
      وقوق شرکتهای خصوصی طبق اداره کار باید به ۱۵الی ۲۰ درصدی اظاف بشه،

    • والی

      دوباره هیاهو وکارگرو بازنشسته کارگری رو ببرین تا اردیبهشت ماه بعد با افزایش ۱۵درصدی محکم بامغزبزنید زمین !!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج