۱۰۷۶۱۷۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

نامه تاریخی امام (ره) درباره انحلال گزینش

امام خمینی ۱۵ دی‌ماه ۶۱ پس از بروز گزینش‌های بعضا سختگیرانه و پرسیدن سوال‌های تخصصی، در نامه‌ای به ستاد پیگیری تخلفات قضایی و اداری (فرمان هشت ماده‌ای امنیت اجتماعی) تمامی هیات‌های گزینش سراسر کشور را منحل اعلام کرد.

ایسنا: در این نامه آمده: «اخیرا چند کتاب به‌عنوان سوالات دینی و ایدئولوژی اسلامی را ملاحظه نمودم و بسیار متاسف شدم از آنچه در این کتاب‌ها و جزواتی از این قبیل به اسم اسلام، این دین انسان‌ساز الهی، برای گزینش عمومی مطرح شده است و آنها را میزان رد و قبولی افراد قرار داده‌اند.

این نوشته‌ها که مشحون از سوالات غیرمربوط به اسلام و دیانت و احیانا مستهجن و اسف‌آور است، از آنجا که به اسم دیانت اسلام منتشر شده است، از کتب و جزوات انحرافی است که برای حیثیت اسلام و جمهوری اسلامی مضر است و به وزیر ارشاد توصیه نمودم که امثال این کتب را در اسرع‌وقت جمع‌آوری و فروش و خرید و نشر آنها را ممنوع شرعی اعلام نمایند. لهذا مراتب زیر را از ستاد محترم خواستارم:

۱- تمام هیات‌هایی را که به نام گزینش در سراسر کشور تشکیل شده‌اند، منحل اعلام می‌نمایم، چه در قوای مسلح یا در وزارتخانه‌ها و ادارات و چه در مراکز آموزش‌وپرورش تا برسد به دانشگاه‌ها، تمام آنها منحل است.

۲- ستاد موظف است در اسرع‌وقت دستور دهد تا هیات‌هایی به‌جای هیات‌های منحله، از افراد صالح و متعهد و عاقل و صاحب اخلاق کریمه و فاضل و متوجه به مسائل روز تعیین شود تا در گزینش افراد صالح، بدون ملاحظه روابط اقدام نمایند و گزینش زیرنظر آنها انجام گیرد و دقت شود تا این افراد، تنگ‌نظر و تندخو و نیز مسامحه‌کار و سهل‌انگار نباشند. چنانکه قبلا تذکر داده‌ام میزان در گزینش، حال فعلی افراد است، مگر آنکه از گروهک‌ها و مفسدین باشند یا حال فعلی آنها مفسده‌جویی و اخلالگری باشد. اما کسانی که در رژیم سابق به‌واسطه جو حاکم یا الزام رژیم ستمگر مرتکب بعضی نارواها شده‌اند ولی فعلا به حال عادی و اخلاق صحیح برگشته‌اند، تندروی‌های جاهلانه در حق آنها نشود که این ظلم است و مخالف دستور اسلام و باید ممنوع اعلام شود.

۳- از آنجا که بسیاری از سوال‌های اسلامی این کتابچه‌ها از مسائل غیرمحل اطلاع می‌باشد که شاید فضلا و علمای زحمتکش نیز در جواب آنها عاجز باشند، و نیز بعض آنها غلط و بعضی از سوال و جواب‌ها برخلاف است، این نحوه سوالات به‌هیچ‌وجه معیار در گزینش افراد نیست و ندانستن آنها برای آنان اشکال و عیبی ندارد. لازم است ستاد محترم، اشخاصی را مامور کند که اگر افرادی، چه به‌واسطه سوال‌های شرعی، که دانستن آنها برای این اشخاص لزوم ندارد و چه سوال‌های ناروایی که به اسلام ارتباط ندارد از ادارات و یا وزارتخانه‌ها یا دیگر مراکز اخراج شده‌اند و یا به‌واسطه آن استخدام نشده‌اند، تشخیص داده تا اگر اخراج یا عدم پذیرش به صرف این امور یا اشباه آن بوده است، آنان را به محل خود برای خدمت برگردانند که این نحوه عمل که با آنها شده است ظلم فاحش است و محروم نمودن کشور از اشخاص مفید می‌باشد.

۴- تجسس از احوال اشخاص در غیرمفسدین و گروه‌های خرابکار مطلقا ممنوع است و سوال از افراد به اینکه چند معصیت نمودی، چنانچه بنا به بعضی گزارش‌ها این نحوه سوالات می‌شود، مخالف اسلام تجسس‌کننده، معصیت‌کار است. باید در گزینش افراد این نحوه امور خلاف اخلاق اسلامی و خلاف شرع مطهر ممنوع شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج