۱۰۷۶۲۲۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

کاهش اعتماد انگلیسی‌ها به BBC

تحقیقات صورت گرفته توسط روزنامه تایمز لندن نشان می‌دهد که در یک سال گذشته شمار زیادی از مردم انگلیس اعتماد خود را به شبکه بی‌بی‌سی که بابت آن حق اشتراک می‌پردازند از دست داده‌اند.

ایرنا: نیمی از جمعیت انگلیس به این نتیجه رسیده‌اند که بی‌بی‌سی دیگر بیانگر ارزش‌های مورد علاقه‌ آن‌ها نیست و ارزش تماشا را ندارد. این در حالیست که سال گذشته حدود یک سوم افکار عمومی چنین تصوری داشتند. گفته می‌شود که پوشش نامناسب این شبکه در یک سال گذشته از تحولات برگزیت و همه‌گیری کرونا باعث افزایش نارضایتی‌ها علیه این رسانه در این کشور شده است.

اما نکته قابل توجه اینجاست که تحقیقات اخیر بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که این شبکه در بین اقشار مرفه نسبت به مناطق فقیر بیشتر طرفدار دارد. این مساله در کنار تحقیقات تایمز درباره کاهش محبوبیت این شبکه در یک سال گذشته گواهی بر افزایش فقر در انگلیس است.

نتایج آخرین آمارها و تحقیقات موسسات خیریه در انگلیس نشان می‌دهد، شمار فزاینده‌ای از افرادی که تا پیش از بحران کرونا به لحاظ شغلی و رفاهی از شرایط مساعدی برخوردار بودند، در ماه‌های اخیر بیکار و ناگزیر به استفاده از کمک‌ هزینه‌های معشیتی و بانک‌های غذا شده‌اند.

کاهش اعتماد انگلیسی‌ها به BBC

تا پیش از بحران کرونا بسیاری از مراجعین به بانک‌های غذا افراد مستضعف و تهی‌دست بوده‌اند. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تداوم این بحران در کنار افزایش هزینه‌های معیشتی باعث عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی در میان اقشار جامعه شده است.

اما کاهش محبوبیت بی‌بی‌سی زمانی پر رنگ‌ و برجسته‌تر می‌شود که تحقیقات نهاد ناظر بر فعالیت‌های رسانه‌ای انگلیس موسوم به آکفام نشان می‌دهد که این شبکه رسانه‌ای بلحاظ بی‌طرفی، پایین‌تر از رقبای خود نظیر آی‌تی‌وی، کانال ۴، کانال ۵ و اسکای رفتار کرده است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۵۴ درصد بزرگسالان در انگلیس معتقدند که اخبار بی‌بی‌سی بی طرف نیست.

همچنین تحقیقات موسسه افکار سنجی یوگوو حاکیست که ۴۴ درصد مردم انگلیس معتقند که این شبکه رسانه‌ای ارزش‌های آن‌ها را نادرست انعکاس می‌دهد. از این میان ۴۸ درصد افراد مسن بر این باورند که بی‌بی‌سی بیانگر نگاه‌ ان‌ها نیست. این وضعیت در شمال انگلیس ۵۱ درصد و در اسکاتلند ۴۷ درصد گزارش شده است.

از میان آن‌هایی که به برگزیت رای دادند هم ۵۸ درصد از مواضع بی‌بی‌سی ناراضی بوده‌اند. این در حالیست که تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که ۶۲ درصد مردم انگلیس از عملکرد بی‌بی‌سی رضایت داشتند. افت محبوبیت این شبکه رسانه‌ای در انگلیس در حالیست که مدیرعامل جدید بی‌بی‌سی به کارکنان این شبکه هشدار داده که از سوء گیری‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی دوری کرده تا اخراج نشوند.

«تیم دیوی» که سپتامبر گذشته سکان بی بی سی را دست گرفت، می‌گوید با کارکنانی که خلاف این دستورالعمل رفتار ‌کنند برخورد انضباطی کرده و تا پای اخراج آن‌ها پیش خواهد رفت.

وی در این باره گفته است: اقدامات انضباطی ما خیلی شفاف است و افراد متخلف را از فعالیت در توئیتر تعلیق خواهیم کرد. دیوی درباره چگونگی این اقدام هم بیان داشت؛ به افرادی که مایل هستند برای بی‌بی‌سی کار کنند اعلام می‌کنیم که حساب توئیتری خود را حذف کنید. اگر کسی بعنوان چهره بی‌بی‌سی شناخته می‌شود نباید در مسائل سیاسی حزبی ورود کند.

به عقیده کارشناسان بی‌بی‌سی نمی‌تواند یک شبکه خبری مستقل باشد، چون هزینه های آن از بودجه عمومی کشور تامین می‌شود، بنابر این فعالیت آن تحت نظارت دولت انگلیس است.

بودجه بی بی سی توسط دولت تعیین، از سوی مجلس تصویب و توسط مردم پرداخت می‌شود. طبیعی است که هزینه کرد بودجه بر اساس سیاست‌های کلان کشور تحت نظارت دولت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج