۱۰۷۶۶۴۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عامل ثبت حدود ۷۰۰سندِ صوریِ خسارت دستگیر شد

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت از شناسايي و دستگيري فردي که با سوءاستفاده از موقعيت و جايگاه شغلي اقدام به ثبت بيش از ۶۷۹ مورد سندصوري خسارت در سامانه يکي از شرکت‌هاي بيمه کرده بود، خبر داد.

آرمان ملی: رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت از شناسايي و دستگيري فردي که با سوءاستفاده از موقعيت و جايگاه شغلي اقدام به ثبت بيش از ۶۷۹ مورد سندصوري خسارت در سامانه يکي از شرکت‌هاي بيمه کرده بود، خبر داد.

سرهنگ داوود معظمي گودرزي گفت: نماينده يکي از شرکت‌هاي بيمه به اين پليس مراجعه و اظهار کرد که فردي ناشناس با اقدامات متقلبانه ضرر و زيان مادي و معنوي بسيار زيادي به شرکت وارد کرده است در ادامه با توجه به حساسيت موضوع پرونده در دستور کار قرار گرفت.

رئيس پليس فتا پايتخت ادامه داد: در گام نخست با اقدامات کارشناسان پليس فتا ردپاي شخصي که به‌صورت غيرمجاز بيش از ۶۷۹ مورد خسارت در سامانه شرکت بيمه ثبت کرده بود شناسايي و مشخص شد مجرم از داخل مجموعه شرکت بيمه و نفوذ به‌نام کاربري و رمزعبور يکي از کارکنان حوزه ثبت خسارت اين اقدام را انجام داده است.

گودرزي افزود: با تلاش بي‌وقفه افسران سايبري پليس فتا هويت متهم براي پليس روشن شد و مشخص شد مجرم پس از فريب يکي از مراجعه‌کنندگان به اين شرکت با سوءاستفاده از موقعيت شغلي خود به‌صورت غيرمجاز به سامانه يکي از مديران ارشد ثبت خسارت ورود کرده و با ثبت روزانه ۷ فقره خسارت در مجموع بيش از ۵ ميليارد ريال خسارت به شرکت بيمه وارد کرده است.

وي اضافه کرد: در گام آخر اقدامات نهايي پرونده انجام و پس از به‌دست‌آمدن هويت کامل مجرم و جمع‌آوري مستندات ديجيتال اعمال مجرمانه او در فضاي‌مجازي، طي هماهنگي با مقام قضائي متهم که يکي از کارکنان شرکت مذکور بود با همکاري رياست و عوامل حراست مجموعه بيمه در محل کار دستگير و به پليس فتا منتقل شد.

گودرزي تصريح کرد: مجرم در ابتدا منکر هرگونه اقدام و عمل مجرمانه شد، اما در مواجهه با مدارک و مستندات غيرقابل انکار پليس لب به اعتراف گشود و اظهارکرد که با سوءاستفاده از موقعيت شغلي به سامانه يکي از همکاران در زمينه ثبت خسارت دسترسي پيدا کردم و هر روز بعداز ساعت اداري با نام کاربري او تعدادي خسارت به‌نام يکي از مراجعه‌کنندگان که قبلا با او هماهنگ کرده بودم ثبت مي‌کردم و تصور نمي‌کردم که ردپايي از اقدامات مجرمانه‌ام برجا گذاشته باشم و روزي توسط پليس دستگير شوم.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصيه کرد: هشدار‌هاي پليس فتا را جدي گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي‌مجازي موضوع را از طريق ۱۱۰ يا سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج