۱۰۷۶۷۳۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خطیب‌زاده: تحرکات آمریکا را با دقت مدنظر داریم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که اقدامات و تحرکات و برخی شیطنت‌های آمریکا از چشم ما پنهان نیست و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی ما به تحرکات به ظاهر پنهان آمریکا در منطقه و عراق اشراف کامل دارند و پیام‌ها با شفافیت به واشنگتن و کشورهای منطقه گفته شده است.

خبرگزاری فارس: «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت حضوری برگزارش شد، ضمن تشریح آخرین تحولات حوزه سیاست خارجی به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

خطیب‌زاده در ابتدای این نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد: بزرگداشت در خوری در کشورهای مختلفی علیرغم کرونا برای این شهید بزرگوار برگزار شد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی و پرداخت غرامت به خانواده جانباختگان بیان کرد: ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده‌های داغدار فاجعه هواپیمای اوکراینی، تصمیمی که هیأت دولت گرفته ناظر بر پرداخت یکسان دیه به همه قربانیان این هواپیما است.

خطیب‌زاده افزود: این موضوع دیه به هیچ وجه جایگزین پرونده کیفری که در دست پیگیری است، نیست. پرونده مسببان این حادثه با جدیت در حال پیگیری است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره رای ممتنع عراق و غیبت افغانستان در جلسه چهارشنبه بودجه سازمان ملل افزود: این نشست انزوای روزافزون رژیم کاخ سفید را نشان می‌دهد. این اقدام آمریکا به نوعی احیای کمیته تحریم ایران به شکست آمریکا انجامید. ناخرسندی خود را به همسایگان خود اعلام کردیم و نخست‌وزیر عراق اعلام کرد در حال پیگیری این موضوع هستند.

این دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه بهتر می‌دانند یکجانبه‌گرایی و سرکشی‌های آمریکا تا چه حد به ضرر ملت‌های منطقه بود.

خطیب‌زاده درباره گزارش پنتاگون مبنی بر بازگشت ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس، اظهار داشت: اقدامات و تحرکات و برخی شیطنت‌های آمریکا از چشم ما پنهان نیست و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی ما به تحرکات به ظاهر پنهان آمریکا در منطقه و عراق اشراف کامل دارند. پیام‌ها با شفافیت به واشنگتن و کشورهای منطقه هم گفته شده است و به این کشورها گفته شده در دام این شیطنت ها نیفتند. با دقت این تحرکات را مدنظر داریم.

وی افزود: نقش عوامل و متحدان رژیم اشغالگر قدس را در برخی ایجاد تنش‌ها به ویژه در عراق شاهد هستیم. البته جوابمان این است که به دنبال تنش نیستیم ولی در دفاع از منافع ملی و کیان خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم و با جدیت پاسخ می‌دهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی گفت: سردار سلیمانی با تمام قوا و نیرو داعش را در عراق شکست داد و اینها در خاطره و حافظه این ملت و منطقه باقی می‌ماند.

خطیب‌زاده درباره پرونده مشترک ایران و عراق در خصوص سردار سلیمانی ادامه داد: یک موضوع جدی بعد عراقی این پیگیری است. سردار ما به دستور رئیس جمهور کشور دیگر ترور شد. دولت عراق مسؤولیت داشته و در حوزه مشترک کارهایی شده و ادامه هم خواهیم داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج