۱۰۷۶۸۶۵
۲۷ نظر
۵۰۰۴
۲۷ نظر
۵۰۰۴
پ

شکایت‌های محمد خاتمی به نتیجه نرسیده است

چهره سیاسی اصلاح‌‌ طلب گفت: بارها گفته می‌شود که سران اصلاح‌طلب با آمریکا ارتباط دارند و از آمریکا پول می‌گیرند و یا با اسراییل همکاری می‌کنند این اتهام زنی‌ها اگر واقعیت داشته باشد به آسانی می‌توان آن را در دادگاه اثبات کرد.

خبرگزاری برنا: چهره سیاسی اصلاح‌‌ طلب گفت: بارها گفته می‌شود که سران اصلاح‌طلب با آمریکا ارتباط دارند و از آمریکا پول می‌گیرند و یا با اسراییل همکاری می‌کنند این اتهام زنی‌ها اگر واقعیت داشته باشد به آسانی می‌توان آن را در دادگاه اثبات کرد.

فیض‌الله عرب‌سرخی، چهره سیاسی اصلاح‌‌ طلب، درباره اتهام‌زنی‌های اخیر اصولگرایان و کیهان به خاتمی و اصلاح‌طلبان گفت: یکی از روش‌های روزنامه کیهان، اتهام‌زنی‌هایی است که از جانب هر کس دیگری صورت بگیرد باید به دادگاه برود و یقینا محکوم خواهد شد اما کیهان از پشتوانه‌ای برخوردار است که می‌تواند به افراد، اتهام خیانت و جاسوسی که نسبت‌های مجرمانه است، وارد کند آن هم اظهارنظراتی که در هیچ محکمه‌ای اثبات نشده باشد، در نتیجه با او هم برخوردی صورت نمی گیرد. بنابراین آنچه که از سوی کیهان اتفاق می‌افتد یک رویه همیشگی و دائمی است که لااقل مردم در ۳۰ سال گذشته شاهد این رویه هستند در عین حال به طور دائم از کیهان شکایت می‌شود و به دادگاه می‌روند اما همواره از اتهامات تبرئه می‌شوند.

او افزود: به خاتمی در همین بحث اخیر، اتهام خیانت و جاسوسی وارد شده است در حالی که این نوع اتهام، وقتی در یک محکمه قانونی به اثبات برسد می‌توان به فرد یا جریانی نسبت داد اما چنین اتفاقی رخ نداده است. در عین حال اگر همین امروز خاتمی از روزنامه کیهان شکایت کند به روشنی خواهیم دید که این روزنامه تبرئه می‌شود. سید محمد خاتمی، چهره‌ای است که دو دوره رئیس‌ جمهور بوده و شاخص‌های عملکردی او در این دو دوره رئیس جمهوری، نشاندهنده عملکرد او است. اما شاهدیم که بیش از ۱۰ سال است که او ممنوع التصویر، ممنوع المصاحبه و ممنوع السخنرانی است و بسیاری اوقات، رفت و آمدهایش با محدودیت مواجه است. این برخوردها متکی به هیچ قانون و هیچ حکم دادگاهی نیست اما برخلاف همه مقررات مشخصی که در این کشور وجود دارد خاتمی مورد این محدودیت‌ها قرار گرفته و می‌گیرد دلیل این محدودیت‌ها نیز این است که همواره در بین مردم محبوب بوده است.

عرب سرخی ادامه داد: سال ها است که از صداوسیما گرفته تا سایر روزنامه‌ها به خاتمی اتهام می زنند و با چهره‌ او بازی می‌شود و شکایت‌های خاتمی نیز در هیچ دادگاهی به نتیجه نرسیده است. در واقع علت برخورد با خاتمی به این دلیل است که او انسان پاک و موجهی بوده که مردم نیز این ویژگی‌ها را از او دیده‌اند و قبول داشته‌اند در نتیجه زمانی که در معرض رأی آنها قرار گرفته به او رأی دادند. اما در حال حاضر مورد حمله این اتهامات قرار می‌گیرد و فرصتی هم برای دفاع از خودش در هیچ جا ندارد تا بتواند شخصیت و چهره‌اش را منزوی کند.

وی با اشاره به اتهام زنی اخیر کیهان به اصلاح طلبان مبنی بر اینکه آنها با اسراییل همکاری می کنند تصریح کرد: طی سال‌های اخیر، تعداد زیادی از افراد از درون نهادهای مختلف با صدا و بی صدا دستگیر شدند، محکوم شدند و به زندان رفتند که اتهامشان نیز جاسوسی برای اسرائیل بود. حال اگر اصلاح‌طلب شناسنامه‌داری هم برای اسرائیل جاسوسی کرده را مطرح کنند و در دادگاه محاکمه کنند و اسناد جاسوسی‌اش را به مردم نشان داده و ارائه دهند. بنابراین اگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد بدین معناست که چنین واقعیتی وجود نداشته و این اتهامات به اجبار رسانه‌ها به افکار عمومی و جامعه تلقین می‌شود.

او اضافه کرد: بارها گفته می‌شود سران اصلاح‌طلب با آمریکا ارتباط دارند و از آمریکا پول می‌گیرند و یا با اسراییل همکاری می‌کنند این اتهام زنی‌ها اگر واقعیت داشته باشد به آسانی می‌توان آن را در دادگاه اثبات کرد. فعالان محیط زیست به جاسوسی برای اسراییل متهم می‌شوند در شرایطی که دستگاه تخصصی و مسئول امور ضد جاسوسی وزارت اطلاعات به صورت رسمی اعلام می‌کند که اینها کارشان جاسوسی برای اسرائیل نبوده است و در عین حال نهادهایی در پشت این محاکمه ها حضور دارند. محاکمه هایی غیرعلنی و پنهانی بدون روشن شدن آن برای افکار عمومی، صورت می‌گیرد که برای آن افراد زندان تعیین می‌کنند اگر این اتهامات آن قدر روشن و واضح است این اسناد و محاکمات را در منظر افکار عمومی برگزار کنند. بنابراین اتهاماتی که به اصلاح‌طلبان وارد می‌شود از آن دست اتهاماتی است که به صورت یک طرفه وارد می‌شود، محاکمه هایی که پشت درهای بسته برگزار می‌شود کسی هم در جریان قرار نمی‌گیرد حتی وکلای آن متهمان نیز امکان دفاع ندارند و یا اگر امکان دفاع داشته باشند در منظر افکار عمومی نیست که مردم بخواهند قضاوت کنند که آیا این اتهامات واقعیت دارد یا ندارد. بنده بر این باورم که اگر این گونه اتهامات حقیقت داشت حتما آن را در معرض افکار عمومی قرار می‌دادند.

عرب سرخی با اشاره به اظهارات کریمی اصفهانی مبنی بر اینکه اصلاح طلبان به دنبال دوگانه سازی هایی هستند که مذاکره را به ملت ایران تحمیل کنند، آیا از نظر شما مذاکره برای بهبود شرایط کشور اقدامی نادرست است؟ گفت: نقطه آغاز مذاکره با آمریکا در دولت احمدی‌نژاد و با دستور رهبری انجام شده است از این رو تداوم آن هم با نظر رهبری بوده و در همه مراحل مذاکره نیز ایشان در جریان مسائل بودند. بنابراین کسی نمی‌تواند مذاکره را تحمیل کند وقتی مقام معظم رهبری تصمیم‌ گیرنده هستند حال اینکه گفته شود، اصلاح‌طلبان در حال تحمیل مذاکره هستند تا حدی ادعا است.

باید توجه داشت حتی برجامی که به آن ناسزا گفته می‌شود در مجلسی که به دست اصولگرایان بود در مدت زمان نیم ساعت به تصویب رسید آیا می‌توان تصور کرد که این مجلس اصولگرایان به اراده اصلاح‌طلبان، برجام را امضا کرده است؟! یا مذاکرات دو سال و نیم در مورد برجام با اراده اصلاح‌طلبان انجام شده است؟! اساسا بسیاری دولت روحانی را کاملا اصلاح‌ طلب نمی‌دانند فعالیت سیاسی روحانی در جامعه روحانیت مبارز تهران بوده است. بنابراین این اظهارات، اظهارات بدون مبنا و بی‌پایه‌ای است که فقط برای افراد بی اطلاع و عوام مطرح می‌شود وگرنه کسی که الفبای سیاست را بداند، برای این گونه اظهارنظرات، ارزشی قائل نخواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایان همواره نگران هستند که مذاکره دیگری قبل از انتخابات ۱۴۰۰ رخ دهد؟ اظهار کرد: اساسا اصولگرایان نگران انتخابات ریاست جمهوری و شورا هستند در واقع برنامه‌ای که آنها طراحی کرده‌اند این است که با مأیوس و ناامید کردن مردم، صحنه انتخابات از مردم خالی باشد و صرفا حامیان خودشان وارد صحنه شوند. به بیانی دیگر اصولگرایان در یک مسابقه یک اسبه، منصب ریاست جمهوری و شوراها را در اختیار بگیرند تا رقبا هیچ فرصتی از اجزاء حاکمیت را در اختیار نداشته باشند.

عرب سرخی بیان کرد: دغدغه‌ای که وجود دارد این است که اگر مذاکراتی آغاز شود آن زمان در این مذاکرات دست بالا با نیروهای اصولگرا نخواهد بود چراکه نیروهای اصولگرا سال های طولانی فرصت مذاکره را داشتند و هیچ توفیقی نیز به دست نیاوردند حالا دولت روحانی در این باره و در جریان عمل موفق بوده است، بنابراین نگران هستند اگر روحانی و وزارت خارجه و ظریف در این زمینه امکان و فرصتی داشته باشند حتما توان دفاع از منافع کشور و قدرت پیشبرد مذاکره به نفع کشور را دارند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، خواب‌های جریان افراطی آشفته خواهد شد. در واقع همه دعواها بر سر این موضوع است و بقیه بحث‌ها، جدی و اساسی نیست.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: بنابراین همه تلاش اصولگرایان این است که اجازه ندهند حتی آمریکا به برجام بازگردد و با شیطنت‌هایی در حال انجام آن هستند و حتی در جاهایی که امکان و فرصت شیطنت ندارند، تبلیغات شیطنت آمیز انجام می‌دهند تا راه ورود آمریکا به برجام را ببندند تا زمینه‌ای برای گفت و گو باقی نماند، تحریم‌ها ادامه پیدا کند و در شرایط سخت، مردم در صحنه انتخابات حاضر نشوند و آنها با حضور محدود مردم و کاندیداهای خودشان انتخابات سال آینده را در اختیار بگیرند از این رو همه دعواها بر سر این مسئله است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیهان کارش تهمت زدن است مردم خودشان همه چیز می فهمند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای حفظ جایگاهشون حاضرندهمه چهرهای مردمی ومحبوب را ازمیان بردارند هیچکدومشون بخاطرمردم وکشورکار نمیکنند بلکه هرکی بخاظرجناح وباندش تلاش میکند این روزنامه کیهان هم توتمام امورمملکت دخیله شده نخودهراشی

      • منصف

        کیهان ودر راس آن شریعتمداری فقط کارشان تفرقه انداختن و سیاه نمایی و استرس دادن به ملت ایران است خدا لعنت کنه مدیران کیهان رو

      • بدون نام

        کیهان یه روزنامه فرا ملیتی است. غالب تحلیل های شریعتمداری درست بوده ،چرا جانب انصاف رو رعایت نمی کنید؟

    • علی

      خدا لعنت کند اونهائی که با تندروی و سیاسی بازی و جناح بندی ملت عزیزمانرا چند شقه کرده و اختلاف بین آنها انداختند

    • ایرانی سالار

      عشق مردم ایران فقط سیدمحمدخاتمی ایران درزمان اوفقط پرافتخاروبزرگ شد

      پاسخ ها

      • سید

        از قول خودت حرف بزن

    • بدون نام

      اقای خاتمی مرد محترم با سواد وفهمیده است ایشان کجا ویک عده بیسواد تو مجلس کجا وشریعتمداری این پیرمرد خدا نترس تهمت زن کجا

      پاسخ ها

      • منصف

        احسن

    • بدون نام

      من کلآ به خاتمی اعتقادی ندارم به دلیل اینکه موقعی که رییس جمهور بود قول‌هایی داد ولی عمل نکرد آخر کار هم آمد و گفت مردم من میخواستم فلان کنم و بهمان کنم ولی نداشتن. اینم شد بهانه روئسای جمهور ایران یکی دو ماه آخر بی عرضه‌گی خودشون را گردن بقیه می‌اندازن.

      پاسخ ها

      • فرشید کهزاد

        برو امار نگاه کن.با مدرک حرف بزن

      • بدون نام

        اگر واقع بین باشید و آزاد مرد. قطعا چنین نمی گفتید. مگر بغیر از این است که رئیس جمهور در ایران هیچ کاره است؟

      • بدون نام

        عزیزم شما کاملا اطلاع دارید چه کارهایی با اوکردند که درجهان سیاست چنین کاری با رقیب خودنکردند همانطورباروحانی دارندبرخوردمیکنند

    • بدون نام

      خداوند بر کیهان و کیهانیان لعنت کند این وضع را بر مردم تحمیل کردند و مردم را جان به لب کردند عملکردشان نشان میدهد اعتقاد ندارند ابروی افراد برایشان مهم نیست تنها به قدرت فکر می کنند

      پاسخ ها

      • نعمت بارگاهی

        واقعاگل گفتی انشاءالله همینطوربشه شایدبرای جوانان ومردم فرجی بشه...امین

      • منصف

        عامل تمام ناامیدی مردم ایران کیهان و شریعتمداری است

      • بدون نام

        خدا شما رو هدایت کنه که همه رو دشمن می بینید.

    • ممل

      کیهان دست پیش گرفته پس نیفته

    • اسماعیل

      کاملا درسته کیهان واطرافیان خدا نشناسشون فقط فکر منافع شخصی هسن و مردم براشون اصلا اهمیتی نداره فقط ب هر حیله پلیدی میخوان مردم ناامید کنن ک خودشون بتونن رییس جمهور بشن ب نظر من مردم درسته اوضاع خرابه ولی نباید بذارن برای ریاست جمهوری هم مث مجلس این ادامای تندرو منفعت طلب سر کار بیان باید مردم برن پای صندوق رای و رای بدن چون نرفتن حتما اوضاع از اینی هم ک هست خیلی خرابتر میکنه چون حتما ی نفر رییس جمهور میشه ک از این مجلیسا بدتر

    • اسماعیل

      چرا نظرات من نمیذاری ؟؟

    • منوچ فرفری

      لعنت خدا بر خاتمی دروغ گو که با ادعای تقلب بزرگترین ظلم و ستم و تهمت را به ایران وارد کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      کیهان بود که خیانت خائنین را بر ملا کرده .دمش گرم

    • mksh

      کیهان حتما اسنادی دارد برای این اتهام

    • بدون نام

      اصلاح طلب اصولگرادیگه تمومه ماجرا

    • بدون نام

      درودبرسیدمحمدخاتمی عزیزدل 90درصدمردم ایران ویکی ازمحبوبترین چهره های سیاسی جهان

      پاسخ ها

      • سید

        این نظر شماست نه نظر 90درصد مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج