۱۰۷۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خانم‌هاي باردار مراقب پوست خود در زمستان باشند!

بارداري به اين معني نيست كه خودتان را فراموش كنيد. اگر در زمستان باردار شده‌ايد، بايد بدانيد سرما از يك‌سو و هورمون‌هاي بارداري از سوي ديگر مي‌توانند سبب خشكي پوست شما شوند.

بارداري به اين معني نيست كه خودتان را فراموش كنيد. اگر در زمستان باردار شده‌ايد، بايد بدانيد سرما از يك‌سو و هورمون‌هاي بارداري از سوي ديگر مي‌توانند سبب خشكي پوست شما شوند.

پوست زنان باردار حساس‌تر است!

خستگي، كمبود خواب، تغييرات هورموني و... مي‌تواند نرمي، لطافت پوست و حتي رنگ چهره را تغيير دهد. در كنار اين مسائل هواي سرد زمستان زيبايي پوست را تحت‌تاثير خود قرار مي‌دهد. از آنجايي كه در دوران بارداري پوست حساس است لازم است خانم‌ها از پوست خود در برابر عوامل خارجي از جمله باد و خورشيد حفظ كنند. اگر طبيعت پوست شما خشك است، افزايش هورمون‌ها مي‌تواند خشكي پوست را افزايش دهد. پوست لب‌ها نيز در خانم‌هاي باردار به‌ويژه در زمستان بسيار حساس است و ممكن است ملتهب شده يا پوسته‌پوسته و بي‌رنگ شوند.


كرم مرطوب‌كننده فراموش نشود

براي آن‌كه پوست شما زيبا و سالم بماند، لازم است اولا از آن در برابر تهاجمات خارجي محافظت و ثانيا آن را تغذيه كنيد. اگر كرم مرطوب‌كننده‌اي كه در حال حاضر استفاده مي‌كنيد كفايت نمي‌كند، از يك كرم غني‌تر و بهتر استفاده كنيد. استفاده از كرم‌پودرهاي سنگين در دوران بارداري صحيح نيست. بهتر است كرم‌پودر سبكي را انتخاب كنيد كه اجازه دهد پوست شما نفس بكشد. لوسيون‌هاي تميزكننده و صابون‌هاي پاك‌كننده حاوي الكل را كنار بگذاريد زيرا ممكن است سبب تحريك پوست شما شوند. بهترين همراه پوست شما روغن‌هاي گياهي‌اند. به ياد داشته باشيد، بعد از هر‌بار حمام لازم است بعد از خشك كردن پوست از كرم مرطوب‌كننده استفاده كنيد.


از آفتاب بپرهيزيد

در طول دوران بارداري نبايد استفاده از كرم ضدآفتاب را فراموش كنيد. اين نوع كرم نه تنها پوست شما را در برابر اشعه‌هاي مضر آفتاب حفظ مي‌كند بلكه مانع از بروز ماسك بارداري مي‌شود. در زمستان نيز حتما از ويتامين AD روي لب‌هاي‌تان استفاده كنيد و به اندازه كافي آب، ويتامين و اسيدهاي چرب مصرف كنيد تا پوست شما خشك نشود و آسيب نبيند.

منبع : مجله شهرزاد

خانم‌هاي باردار مراقب پوست خود در زمستان باشند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج