۱۰۷۷۰۴۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

صورت‌های مالی استقلال و پرسپولیس شفاف نیست

بازیکن اسبق سرخابی‌های پایتخت گفت: امیدوارم بحث واگذاری فقط جنبه سیاسی و تبلیغاتی نداشته باشد و بیشتر با هدف کمک و جلب رضایت هواداران انجام شود.

خبرگزاری فارس: بازیکن اسبق سرخابی‌های پایتخت گفت: امیدوارم بحث واگذاری فقط جنبه سیاسی و تبلیغاتی نداشته باشد و بیشتر با هدف کمک و جلب رضایت هواداران انجام شود.

محمود کلهر درباره چرایی مطرح شدن بحث واگذاری پرسپولیس و استقلال در سال پایانی دولت دوازدهم اظهار داشت: امیدوارم این بحث فقط جنبه سیاسی نداشته باشد و بیشتر با هدف کمک به خود باشگاه‌ها و جلب رضایت هواداران آنها انجام شود. واگذاری سرخابی‌ها حتی به فوتبال ملی کمک می‌کند. اطمینان داشته باشید هر دو تیم با خصوصی شدن به یک باشگاه حرفه‌ای تبدیل می‌شوند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران هم به دلیل اینکه از جیب خودشان هزینه می‌کنند، بیشتر دلشان می‌سوزد و تنها هدف آنها هم بازگرداندن پرسپولیس و استقلال به جایگاه واقعی است. با این وجود نباید انگیزه سیاسی دخیل باشد تا با خصوصی سازی سرخابی‌ها فوتبال ایران به جایگاه خوبی در سطح قاره آسیا برسد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: سال‌ها است از واگذاری این دو باشگاه صحبت می‌شود اما متاسفانه روند آن حالت تبلیغاتی داشته و در حد حرف پیش می‌رود. تاکنون ندیده‌ام اقدامی جدی صورت بگیرد اما در صورت تحقق واگذاری واقعی استقلال و پرسپولیس، فوتبال کشورمان جایگاه بهتری به دست می آورد و استعدادهایش هم بیشتر شکوفا می‌شوند.

کلهر درباره اینکه با توجه به بدهی های کلان پرسپولیس و استقلال، آیا صورت‌های مالی دو باشگاه برای فرآیند واگذاری آنها از طریق بورس و فرابورس شفاف است، توضیح داد: صورت‌های مالی سرخابی‌ها اصلا شفاف نیست و دست کم خودم از سال ۸۵ تاکنون مبلغ قراردادم از پرسپولیس را دریافت نکرده‌ام. حدود ۱۴ سال می‌گذرد و هنوز نمی دانم قرارداد من کجای این باشگاه است. این مشت نمونه خرواری از عدم شفافیت مالی در استقلال و پرسپولیس است.

وی تصریح کرد: امیدوارم جعفر سمیعی مسیر مدیران قبلی پرسپولیس را نرود که هیچگونه شفافیتی در کارشان وجود نداشت. یکی از شروط واگذاری هم صاف بودن صورت‌حساب های مالی است که قطعا در شرایط فعلی هر دو باشگاه چنین حالتی ندارند. هرچه دارم از پرسپولیس است و خودم را طلبکار نمی‌دانم اما باید قبول کرد شفافیتی در کار نیست. با این وضعیت خصوصی سازی خیلی سخت است.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره شائبه سازماندهی بورسی جهت خرید دو باشگاه توسط دولتی ها و رانت خواری عنوان کرد: متاسفانه یکی از آفت‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر دور بودن افراد متخصص از بدنه مدیریت آن است. هیچگاه رزومه و تخصص افراد در نظر گرفته نمی‌شود و حتی معدود مدیران فوتبالی فعال در کشورمان هم انتخاب‌های درستی ندارند. به کار نگرفتن دوره‌دیده‌ها و متخصصان به جایگاه فوتبال ایران آسیب زده است.

کلهر ادامه داد: اگر قرار باشد در واگذاری استقلال و پرسپولیس هم رفیق بازی و زد و بند جای تخصص، برنامه محوری و منابع مالی متقاضیان خرید سهام این دو باشگاه را بگیرد، واویلا می شود. متاسفانه در این فوتبال بدون در اختیار داشتن زیرساخت‌ها مناسب، تنها دنبال نتیجه گیری هستیم. به همین دلیل به جای رانت بازی باید افراد و شرکت‌هایی وارد بازار در اختیار گرفتن سهام دو باشگاه شوند که بتوانند آنها را به جایگاه واقعی‌شان برسانند. اگر قرار باشد برخی افراد و شرکت‌ها حالت طبل تو خالی را داشته و فقط برای تبلیغ خودشان سهام خریداری کنند، هیچ گره ای از سرخابی‌ها باز نمی‌شود.

وی درباره اینکه آیا اصولا واگذاری این دو باشگاه از طریق بورس با توجه به شرایط فعلی بازار بورس به صلاح است، توضیح داد: امیدوارم پرسپولیس وارد بورس شود زیرا با توجه به هواداران و حامیان خود با وجود شرایط آشفته و افت چشم‌گیر این بازار می تواند به موفقیت برسد. البته برای این امر باید ساز و کار درستی فراهم شود.

هافبک اسبق سرخابی‌های پایتخت درباره اینکه آیا بحث واگذاری دو باشگاه به جهت پاک کردن صورت مسئله ناکارآمدی دولت در اداره فوتبال مطرح شده است، اظهار داشت: امیدوارم وزارت ورزش برخلاف گذشته از این به بعد برای این باشگاه‌های مردمی قدم های مثبتی بردارد. خواهش می‌کنم دوستان برای پاک کردن صورت مساله ناکارآمدی مدیران منصوب خود، این بحث را پیش نکشند تا با ورود آدم‌های قوی به ساختار مدیریتی پرسپولیس و استقلال و اقدام‌های موثر، هواداران دو تیم همیشه سربلند باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج