جاباما
۱۰۷۷۰۷۸
۳۶ نظر
۵۰۳۶
۳۶ نظر
۵۰۳۶
پ

۷ توصیه برای ازدواج مجدد بعد از طلاق

مروری بر اشتباهات رایج زن یا مردی که بعد از تجربه تلخ جدایی برای دومین بار تصمیم به تشکیل زندگی‌مشترک می‌گیرد.

روزنامه خراسان - هدی بانکی: برای دومین بار در مسیری مشابه قدم گذاشتن، شاید در نگاه اول راحت‌تر به نظر برسد، اما همیشه این طور نیست. بیشتر افراد وقتی بعد از طلاق دوباره تصمیم به تشکیل زندگی‌مشترک می‌گیرند، انتظار ندارند همان دردسر‌هایی که بار اول آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده بود، باز هم بر آن‌ها غلبه کند. آن‌ها دیگر تسلیم این زودباوری نمی‌شوند که «ما همدیگر را دوست داریم و فقط همین مهم است».

۷ توصیه برای ازدواج مجدد بعد از طلاق

تجربه به آن‌ها یاد داده است که چیز‌های مهم دیگری هم وجود دارد و باید خود را آماده کنند. زن یا مردی که برای دومین بار ازدواج می‌کند تا زمانی که باقی مانده‌های هیجانی و احساسی رابطه قبلی را پاک سازی نکرده باشد، نمی‌تواند همسرش را دوست داشته باشد و به او عشق بورزد و اگر هر دو طرف، ازدواج دوم‌شان باشد، تلاشی مضاعف برای آماده شدن لازم است.

خود جدیدتان را بسازید

اگر به تازگی جدا شده‌اید، عجله نکنید و با اولین فردی که به شما توجه نشان داد و ابراز علاقه کرد، تصمیم به آشنایی بیشتر برای ازدواج نگیرید. در این برهه زمانی، شما هنوز با احساس ناامیدی درگیرید و شاید اضطراب دارید که ثابت کنید هنوز هم جذاب و خواستنی هستید. به خودتان فرصت بدهید تا درک کنید زندگی‌مشترک قبلی‌تان چرا و چگونه به پایان رسید. به خودتان زمان بدهید تا خودتان را ببخشید و به آرامش برسید. تجربیات رابطه قبلی‌تان را ارزیابی کنید و یاد بگیرید چگونه از آن‌ها برای کمک به بهبود دیدگاه جدیدتان استفاده کنید و مهارت‌های جدید و لازم را فرا بگیرید.

انتظار بی‌جا از همسر جدید نداشته باشید

انتظار نداشته باشید همسر جدید، زخم‌های‌تان را التیام بدهد، چون منصفانه نیست. تا زمانی که روان تان ترمیم نشده است، نمی‌توانید متوجه شوید واقعا آمادگی شروع یک زندگی مشترک جدید را دارید؟ لازم است برای شروع دوباره، قوی و با اعتماد به نفس باشید، هر چند که ردی از زخم‌های گذشته به جا خواهد ماند. همچنین تمرین‌هایی برای تقویت اعتماد به نفس‌تان انجام دهید، مثلا داشته‌های‌تان را فهرست کنید، سوال‌های مفید و توانمند کننده از خودتان کنید، استعداد‌ها و نقاط قوت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و ....

۷ توصیه برای ازدواج مجدد بعد از طلاق

دنبال انتقام گرفتن از همسر سابق‌تان نباشید

عقل حکم می‌کند که تا جایی گذشت داشته باشید که بتوانید با همسر سابق‌تان متمدنانه رفتار کنید. درست است که قرار نیست دیگر با همسر سابق‌تان خرید بروید، شام صرف کنید و خوش بگذرانید، اما گاهی امکان قطع ارتباط به طور کامل وجود ندارد به خصوص اگر فرزندانی هم داشته باشید.

پدر و مادر‌هایی که از هم جدا می‌شوند، مجبورند به خاطر بچه‌ها گاهی با هم ارتباط برقرار کنند. این را بپذیرید که رفتار عاقلانه به نفع همه است؛ خودتان، بچه‌ها و البته همسر جدید و آینده‌تان. از یک جو آرام و صلح جویانه قطعا منتفع خواهید شد، اما در فضایی از خشم و کینه‌ورزی، همه ضرر خواهند کرد. تنش را با آرامش و بدرفتاری و ستیزه جویی را با همدلی و درک جایگزین کنید تا خشم و دلخوری و انتقام‌جویی، وارد زندگی آینده‌تان نشود.

اگر طرف مقابل‌تان بچه دارد...

اگر قرار است با کسی ازدواج کنید که از زندگی اول خود فرزندانی دارد، باید این را بپذیرید که این بچه‌ها حق دارند اوقاتی کاملا شخصی با پدر یا مادر خود که قرار است همسر شما شود داشته باشند. آن‌ها به حمایت کسی که شما قرار است با او ازدواج کنید نیاز دارند، پس هرگز همسر آینده‌تان را وادار نکنید تا بین شما و فرزندانش یکی را انتخاب کند.

در ابراز علاقه به همسرتان باید احساسات و عواطف فرزندان او را نیز در نظر بگیرید و به آن حساس باشید. یک کودک ممکن است نسبت به همسر جدید پدر یا مادرش خشمگین باشد و احساس کند ممکن است نادیده گرفته شود یا به حمایت از پدر یا مادر خود که اکنون با او نیست برخیزد. به هر حال شما باید تمام سعی خود را بکنید که بچه‌ها را واقعا دوست داشته باشید و به آن‌ها توجه کنید. متناسب با سن و جنسیت بچه‌ها، شیوه‌ای مناسب برای ابراز عشق‌تان پیدا کنید.

۷ توصیه برای ازدواج مجدد بعد از طلاق

متاهل بودن طرف مقابل، خط قرمزتان باشد

اگر فرد مدنظرتان برای ازدواج مجدد هنوز درگیر مشاجره‌هایی درخصوص مسائل حقوقی درباره خانه و حضانت بچه‌ها و دیگر موارد قانونی است، اما می‌گوید به زودی طلاق خواهد گرفت و ...، بهتر است صبر کنید تا این مسائل حل و فصل شود و سپس تصمیم نهایی را بگیرید. اگر زندگی جدیدتان را با این استرس‌ها و تنش‌ها شروع کنید، مطمئنا به رابطه زناشویی‌تان آسیب خواهد زد. به هر حال شما به هیچ قیمتی نباید وارد یک بازی سه نفره شوید.

درباره مسائل مالی حرف بزنید

بعضی از افرادی که برای دومین بار ازدواج می‌کنند، با این که تجربه‌اش را دارند، اما بعد از ازدواج متوجه می‌شوند مسائل مالی وجود دارد که از آن‌ها بی‌خبر بوده‌اند یا در باره اش گفت‌وگویی نکرده و به توافقی نرسیده‌اند. هر کسی که خواهان زندگی مشترک صادقانه بر مبنای اطمینان و درستکاری است، باید این موضوع را جدی بگیرد.

۷ توصیه برای ازدواج مجدد بعد از طلاق

به دلیل درستی ازدواج کنید

دلیل شما برای ازدواج باید عشق و علاقه باشد. البته این اولین دلیل است، اما کافی نیست. شما باید در مسیر علاقه و محبت کم‌کم و آرام‌آرام پیش بروید تا فرصت کافی برای بررسی سایر جنبه‌های زندگی مشترک و ارزیابی موضوعات مهم دیگر را داشته باشید. شما باید پیش خودتان به این اطمینان برسید که دلیل‌تان برای ازدواج مجدد مثلا نیاز بچه‌ها به پدر یا مادر، یا به این دلیل که فکر می‌کنید ازدواج می‌تواند زخم‌های‌تان را التیام بدهد یا شما را از اندوه برهاند، نیست.

اجازه دهید خرد، راهنمای قلب‌تان باشد. صبر و خود کنترلی را تمرین کنید. وقتی هر چیزی را که برای‌تان مهم است بررسی کردید و از این که چیز‌هایی تحت کنترل شما نیست آزرده نشدید و پذیرفتید توانایی‌هایی دارید که امور تحت کنترل‌تان را مدیریت کنید، می‌توانید به قلب‌تان اجازه بدهید بی‌قید و شرط عشق بورزد. اگر زندگی به شما فرصتی دوباره داده است، پس تمام تلاش‌تان را بکنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط صیغه

      پاسخ ها

      • سویل

        فقط سینگلی.

      • میتی از مشد

        من هم 700 توصیه میکنم که ازدواج مجدد نکنید

      • بدون نام

        از بس زنان مطلقه زیاد شده اند میگویی؟

      • بی نام

        میترسم از ازدواج دوم و فرزند آوری اونهم به این دلیل که میخواهم فقط و فقط اموالم برای پسرم باشد نه شوهرم سهمی ببرد نه فرزندی که احتمالن در آینده خواهیم داشت..به نظر شما درسته؟

      • ثریا

        ازدواج اولیش هم اشتباهه چه رسه به دومی
        اگه خوب بود که همون اولی ادامه پیدا میکرد آدم عاقل یک اشتباه رو دوبار تکرار نمی کنه

        صیغه که اصلا قابل بحث نیست
        روابط باید آزاد باشه بدون قید و بند های مزخرف

    • ابی

      آدم عاقل از یه سوراخ ٢ بار نیش نمیخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازدواج مقدس آدما خرابش کردن.یعنی پدر و مادر تو نیش خوردن که تو ماحصل ازدواجشونی.یاد بگیرید هر چی از دهنتون در میاد نگید

      • بدون نام

        هیچ چیز مقدس نیست

      • بدون نام

        ول مون کن کدوم مقدس دو نفر تا زماانی که همدیگه رو دوست دارن میتونن کنار هم زندگی کنن بعدش تمام
        ازدواج بی معنی ترین رابطه اس

    • بدون نام

      ممنونم برترین های عزیز

    • بدون نام

      وایی از اون روزی که بفهمی اشتباه انتخاب کردی

    • بدون نام

      ازدواج برای بار دوم اصلا درست نیست من این تجربه رو دارم فقط عذابه همین

      پاسخ ها

      • شهروند

        بستگی به انتخاب شما داره
        اگر انتخاب شما مناسب باشه
        چرا که نه میتونه موفق باشه

      • بدون نام

        از رو تجربه میگم آدم یا کلا باید ازدواج نکنه اگه هم کرد همون یکی کافیه اینکه بگه ممکنه بعدی موفق باشه و از این حرفا همش کشکه یا ازدواج نکن اگه کردی مثل آدم بشین زندگیتو بکن

      • بدون نام

        من ازدواج دوم کردم خیلی هم راضیم، چه ربطی داره

    • سیده طاهره حسینی

      من ۸ سال جدا شدم شوهرم دوماه نشد ازدواج کرد نمیدونم زندگیش خوبه یا بد ولی نمیزاره بجه هامو ببینم کلا هیچ رابطه ای دیگه نیست فقط اینو میدونم که شبو روزم شده گریه واسه بچه هام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی داری اشتباه میکنی فکر کردی بچه هات بهت وفا میکنند سخت در اشتباهی پیشت نیستند که سختی بکشی وشب وروزت را نفهمی در رویا بسر میبری واشک میریزی بزرگ شدن و مشگل دار شدند را نچشیدی برو بچسب زندگیت وخدا را شکر کن که مردی بوده که بچه ها را حاضر شده خودش بزرگ کنه خدا را شکر کن خوب زندگی کن نمیگم شوهر کن زندگیتو با خیالات تمام نکن

    • بدون نام

      متاهل ها نه تنها خودشون بلکه سایر مجردهای خانواده را دچار مشکل و حاشیه می کنند تا این حد هزینه می سازند چه فکری چه مالی

    • بدون نام

      از تجربیات ازدواج اول استفاده کن و در ازدواج دوم به مکار ببند با بیوه هم ازدواج نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا

      • بدون نام

        دخترا هم دیوانه نیستن زن یه مرد دست دوم بشن
        خواب دیدی خیر باشه

      • جودی

        بیوه های گرامی و محترم هم خواهان ازدواج با پسران محترم هستن.هرگز بادید اشیا به یک زن نگاه نکن.چشمهای زنگار گرفته ات را بساب

      • بدون نام

        تا شاید در ازدواج سوم یا چهارم اگر عمری برات موند بود موفق بشی

    • بدون نام

      واسه ثبت نظر توی این قسمت فقط باید بنویسیم اره درسته.حق با نویسنده اس

    • فامیل دور

      نه ازدواج چیز بدیه نه ازدواج دوم.. نمی دونم چرا اینایی که تو ازدواجشون دچار اشتباه شدن میان و بصورت مطلق اونو زیرسوال میبرن.. دوست عزیز شما اشتباه کردی چرا اونو به همه تعمیم میدی...
      ازدواج خیلیم خوبه هرکی شرایطشو رو داره بره ازدواج کنه و به حرفای این شکست خورده ها گوش نکنه...
      فقط عقل حکم میکنه قبل ازدواج چشماتونو خوب باز کنید و با اولین نفری که بهتون روی خوش نشون داد فاز عاشقی برندارید و از هول حلیم تو دیگ بیفتید..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        که متاسفانه آمار شکست خورده ها حدود هشتاد درصد هست، فقط هم به خاطر قوانین گروکشی مثل مهریه ، نفقه و... هست

      • بدون نام

        اگر ازدواج کردین مطلقا بچه نیارید که آنوقت زندگیتون با زجر وعذاب غم وغصه وجنگ وستیزه

      • بدون نام

        همه کسانی که ازدواج کردن قبل ازدواج چشماشونو باز کردن و فکر نمی کردن اینطوری بشه

    • بدون نام

      تیتر مناسب این است: 7 توصیه برای تکرار یک اشتباه مهلک

    • بدون نام

      خدا یکی زن هم یکی

      پاسخ ها

      • ابی

        زن یکی یکی

    • بدون نام

      با آدمی ازدواج کنین که قبلا همه چی رو با یکی تجربه کرده ؟ هر کاری بخواین کنین یاد یکی دیگه بیفتین ؟ تا آخر عمر با یه آدم رفته و یه عشق رفته رقابت کنین ؟ مقایسه بشین ؟ سرکوفت خود طرف و اجتماع رو بخورین؟ هیچ هیجان و بار اول و عشقی توی کاراش نیست چون همه رو تجربه کرده ... شما فقط عادتین...

    • بدون نام

      ازدواج درده ببین در این حد ک خودت جلو چشای خودت داره قلبت تیکه تیکه و پاره میشه از دست عذاب هایی ک میکشی ولی کاری از دستت بر نمیاد و نمیتونی اسم طلاق هم بیاری ک متاسفانه من ب چنین چیزی گرفتارم دیگه روانی شدم

      پاسخ ها

      • ابی

        لایک

    • mcccvbv0

      تنهایی خیلی بهتر از تکرار یه اشتباه احمقانه اس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج