۱۰۷۷۱۴۴
۱۰۳ نظر
۵۰۱۳
۱۰۳ نظر
۵۰۱۳
پ

ربیعی: بعید می‌دانم جنگ جدید در منطقه رخ بدهد

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که با توجه به تحرکات نظامی این روزهای طرف امریکایی در منطقه، شما تا چه حد احتمال شروع یک نزاع جدی رو می دهید گفت: بسیار بعید می‌دانم که دولت آمریکا نسبت به نیات قاطع و توانایی بازدارندگی و تلافی ایران دچار اشتباه در محاسبه شوند.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که با توجه به تحرکات نظامی این روزهای طرف امریکایی در منطقه، شما تا چه حد احتمال شروع یک نزاع جدی رو می دهید گفت: بسیار بعید می‌دانم که دولت آمریکا نسبت به نیات قاطع و توانایی بازدارندگی و تلافی ایران دچار اشتباه در محاسبه شوند.

ربیعی: بعید می‌دانم جنگ جدید در منطقه رخ بدهد

ربیعی:

* در آستانه 1400 شاهد آشکار شدن شکست سیاست فشار حداکثری هستیم که اخرین مصداق و نمونه آن در روزهای اخیر، شکست آمریکا در تلاش برای احیای کمیته پیگیری تحریم در سازمان ملل بود. همزمان ما سال سختی را با همه گیری ویروس کرونا پشت سر گذاشتیم. سالی که بر اثر فضاسازی های خبری و پنهان کاری بسیاری از دولت های جهان از آمار واقعی کرونا، ایران را در رتبه های اول همه گیری قرار داد ولی امروز در ماه های پایانی سال، نه تنها با همت مردم و زحمات کادر درمانی، موفق به مهار این ویروس شدیم بلکه جز معدود کشورهای پیشتاز هستیم در تولید واکسن نیز هستیم.

* در مواجهه با این دستاوردهای انکارناپذیر، تلاشهای پررنگ تری در جهت ناامید کردن مردم و تحقیر دستاوردهای ملی از یک طرف و القای وضعیت جنگی به منظور تحت الشعاع قرار دادن دستاوردهای مقاومت مردم در برابر تحریم ها از طرف دیگر آغاز شده است. دوقطبی سازی میان واکسن وارداتی و واکسن ساخت داخل و اشاعه بی اعتمادی به واکسن داخلی، نمی تواند هدفی جز پراکندن بذر ناامیدی و ابهام در میان مردم داشته باشد.

* (با بیان این مطلب که ما همواره تکرار کرده‌ایم که واردات واکسن و تولید آن همزمان و در موازات هم پیش می‌روند و هیچکدام، اخلالی در روند انجام دیگری ایجاد نمی‌کند): در خلال این دوقطبی سازی، خود تحقیری و یأس پراکنی، نباید این افتخار ملی را از یاد برد که ما تا امروز به رغم محدودیت‌های مالی تحریم، گام‌هایی را در راه تولید و آزمایش واکسن ویروس کرونا برداشته‌ایم که تنها ملت‌های انگشت شماری قادر به انجام آن بوده‌اند. البته تا روشن شدن نتیجه نهایی هنوز مراحلی باقی مانده اما تا به همین جا هم نباید قدر دانشمندان مان را که بی وقفه در حال تلاش برای سلامت مردم بوده اند، نادیده گرفت.

* البته این فضاسازی های تبلیغاتی برای بزرگنمایی نقاط منفی و کوچک نمایی نقاط مثبت جدید نیست. روزهای اولیه گسترش ویروس کرونا را به یاد آوریم! شوکی که به دنیا و ایران وارد شد و این که چگونه در آغازِ بحران، جریانهای خبری، وضعیت کرونا در ایران را به عنوان یک نقطه ضعف دولت و ملت اعلام می کردند. تا زمانی که کتمان های بین المللی کنار رفت و همگان دیدیم که ما در مقایسه با بسیاری از کشورها عملکرد بهتری داشتیم به ویژه با این کادر بهداشت و درمان فداکار که برخلاف کادر درمان برخی کشورها نه تنها در برابر باز بودن درهای بیمارستانها ممانعت نکردند که با جانفشانی به ستونی محکم در موفقیتهای ملی ما بدل شدند.

* دیدیم برخلاف برخی کشورها هیچ فروشگاهی در ایران غارت نشد و با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم توانستیم از شوک اولیه خارج شویم. در این مسیر به رغم تحریم واردات تجهیزات بهداشتی، حتی ماسک و دارو، و عدم انتقال دستاوردهای علمی به ایران با اتکا به نیروهای داخلی حتی توانستیم به صادرات کیت های تشخیصی و ونتیلاتور و مواردی از این قبیل دست یابیم؛ و در نهایت در تولید واکسن به مرحله تست فاز انسانی رسیدیم. متاسفانه اکنون همان جریان خبریِ اسفند و فروردین ماه، دوگانه تولید داخلی و خرید خارجی را دارند دامن می زند. همان گونه که قبلا توضیح دادم دولت خرید های اطمینان بخش در خصوص واکسن انجام داده است، و برنامهی اولیه ما از ابتدا این بوده است که پیش از اطمینان از واکسن های تولید شده خارجی خرید نکنیم. خوشبختانه روند کنونی کشور در شیوع و مرگ کماکان نزولی است. فشار روی کادر درمان تا حدودی کاهش یافته است. خوشبختانه تخت های بستری و بیمارستانی خالی شده است.

* (با اشاره به سالگرد سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی): در سالگرد حادثه تلخ سقوط هواپیما قرار داریم. بار دیگر به خانواده‌ها و عزیزان و همه مردم ایران و شهروندان سایر کشورها تسلیت می­‌گویم. در این یک سال تلخی این فاجعه را هیچگاه فراموش نکردیم. هنوز تلخی و سایه این مصیبت بر روح و روان ما سنگینی می کند و هیچ چیز مادی جبران این از دست رفتگی عزیزان ما نیست. با این حال در این یک سال دولت مطالبه­ی روشن شدن ابعاد این موضوع را با تمام توان پیگیری کرده است و همچنان دنبال خواهد کرد. از آنجا که بیشترین قربانیان این فاجعه شهروندان ایرانی بودند از این رو هیچ کشوری در جهان به اندازه ما متوقعِ روشن شدن همه ابعاد موضوع و تضمین عدم انجام چنین فاجعه ای در جهان نیست.

* (درباره آخرین اقدامات دولت در جهت رفع آلودگی شهر تهران): در جلسه­ یکشنبه مسئله­ی محیط زیست و آلودگی هوا در دستور کار دولت قرار داشت. در این جلسه علل مختلف آلودگی­ها و میزان تاثیر هر یک از آنها مورد بحث قرار گرفت. از ابتدای دولت یازدهم موضوع سلامت شهروندان چه در مقابله با بیماریهای واگیردار و کرونا، و چه در مقابله با آلودگی­ های محیط زیستی یکی از مسائل مهم بوده است. خوشبختانه امروز نگاه جدیدی در خصوص سلامت و زندگی در بین شهروندان ایرانی هم به وجود آمده است؛ دغدغه­ی سلامت شهروندان، دغدغه­ی دولت هم هست و از این رو محیط زیستِ بهتر، مسئله­ی مهم دولت هم هست. محیط زیستِ بهتر نیازمند تلاش همگانی است. با صرفِ سیاستگذاری بدون رفتارهای سلامت­محورانه از سوی جامعه و شهروندان و انضباط محیط زیستی، دستیابی به هوای پاک و محیط زیستی سالم دشوار خواهد شد.

* (در پاسخ به این سوال که با توجه به تحرکات نظامی این روزهای طرف امریکایی در منطقه، شما تا چه حد احتمال شروع یک نزاع جدی رو می دهید): بسیار بعید می‌دانم که دولت آمریکا نسبت به نیات قاطع و توانایی بازدارندگی و تلافی ایران دچار اشتباه در محاسبه شوند. ما به روشنی به آنها گفته ایم که مستقیم و غیرمستقیم آغازگر هیچ جنگی نخواهیم بود اما اگر خطای فاحشی از جانب آمریکا رخ دهد، از امنیت و منافع حیاتی خود با قدرت کامل دفاع خواهیم کرد.

* شایعات اخیر ریشه در رفتارهای نمایشی و جنگ روانی کسانی علیه ایران و مردم منطقه دارند که از هیاهوهای رسانه ای آن سود می برند. البته این موضوع مسئله تازه ای نیست و سالهاست که با شدت و ضعف های مختلف همچنان ادامه دارد. موکداً تکرار می‌کنم ما بدون توجه به شایعات مربوط به جنگ که همه اقدامات و تحرکات نظامی آمریکا را در منطقه به دقت زیر نظر داریم و لذا این شایعات را موجب هیچ سطحی از نگرانی نمی‌دانیم. بعید می‌دانم جنگ جدیدی در منطقه شروع شود و تاکید می‌کنم قاطعانه به هر ماجراجویی پاسخ داده می‌شود و از منافع و امنیت ملی کشورمان دفاع خواهیم کرد.

* (در پاسخ به این سوال که اتحادیه اروپا مدعی شده، اقدام ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم، انحراف قابل ملاحظه‌ای از توافق هسته‌ای است. موضع دولت در این خصوص چیست): این اقدام بر اساس مصوبه مجلس انجام گرفته و مطابق با بند 36 برجام است. ایران حق خود می داند که اقدامات مقتضی را تا وقتی همه طرف ها به تعهدات خود عمل کنند، در پیش بگیرد.با این حال همانطور که بارها گفته ایم، همه این تصمیم ها به سرعت و به محض بازگشت طرفین به تعهدات خود مطابق متن برجام، برگشت پذیر هستند. بنابراین توصیه می کنیم بجای صدور بیانیه و اعلام نگرانی نسبت به استفاده ایران از حقوق خود، فکری به حال تعهدات بر زمین مانده خود بکنند.

* (در خصوص دوگانه سازی‌های به وجود آمده برای خرید واکسن و نه به خرید واکسن داخلی و خارجی): متاسفانه دوگانه واکسن خارجی - واکسن داخلی کم بود، موضوع کاذب دیگری نیز درباره کرونا به راه افتاده که البته بیشتر تاثر افکار عمومی را در پی داشته است و آن، نه به واکسن کرونا است. بارها تاکید کرده ایم؛ این دوگانه‌سازی‌ها به اصول پزشکی توجه چندانی ندارد و این جریان‌سازی بیشتر به اهداف و اغراض سیاسی و به منظور تخریب ذهن شهروندان، صورت می‌گیرد. این دوگانه‌ها هم بیشتر توسط جریانهای رسانه‌ای خارج از کشور دامن زده می‌شود تا با القای عدم توانمندی داخلی ایران در تولید، به ناامنی روانی در جامعه دامن بزنند.

* آنچه که برای دولت، اصل است، حفظ جان شهروندان است. در این موضوع هم تسلیم هیچ نوع جریان‌سازی و دوگانه‌سازی کاذب نمی‌شویم. موضوع واکسن کرونا، از همان ماه‌های اول شیوع کرونا و در جلسات اولیه ستاد در فروردین گذشته، به طور جدی مورد اهتمام دولت قرار گرفت. تمرکز ستاد نیز ، هم بر خرید واکسن و هم تولید واکسن بود . تیم‌های علمی و پزشکی که متخصصان ایرانی در آن مشغول به تحقیق و کار هستند؛ از زمان پاندومی کرونا، نه فقط برای تولید واکسن بلکه در زمینه‌های متعددی وارد عمل شده و فعالیت هایشان، دستاوردهای چشمگیری برای مردم و کشور عزیزمان داشته است.

* درباره جریان " نه به واکسن" نیز به نظر می رسد افرادی که این موضوع را مطرح کرده اند ، عده‌ای معدود هستند که دیدگاه نادرست، غلط و موهن نسبت به مبانی دینی دارند. به هر حال هر دو جریان ( چه دوگانه خرید _ تولید واکسن و چه نه به واکسن) آرامش روانی جامعه را هدف میگیرند. اما سوال از افرادی که مخالف واکسیناسیون هستند این است که کرونا را باور ندارند یا واکسیناسیون؟ اگر کرونا را باور ندارند پس چرا در تجمع شان ماسک زده بودند؟ اگر واکسیناسیون را قبول ندارند، یعنی می خواهند بگویند خود واعضای خانواده شان از کودکی تا کنون هیچ واکسنی تا حالا استفاده نکرده اند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعیدنیست ۱۰۰درصدجنگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالله که جنگ بشه

      • بدون نام

        انشالله جنگ میشه و یک بار برای همیشه تکلیفمون با شیطان و پیروانش روشن میشه

      • ایرانی

        دلال دلار و سکه

      • بدون نام

        ان شا الله

      • بدون نام

        تا دیروز ناو آمریکا رو فراری دادین در حالیکه این یک استراتژی جنگی هست پس از یک هفته موشک باران به مراکز مهم و انهدام سیستم‌های پدافندی ناو هواپیمابر وارد مرحله بعد جنگ میشه. مگه عراق رو فراموش کردین از لحاظ نظامی دو برابر ایران قوی‌تر بود ولی نتونست یک تیر شلیک کنن

      • بدون نام

        جنگی در کار نیست چون اونا عاشق حیفا و تل آویون

      • بدون نام

        امیدواریم جنگ بشه.هرروز گرونی و بیکاری و بدبختی.

      • اااااا

        جنگی نخواهد شد
        اینها همه بازیه
        آمریکا در شرایطی نیست که بخواد جنگ جدیدی رو شروع کنه

      • بدون نام

        جنگ که شد روسیه و چین پشت ایرانو راحت خالی میکنن

      • بدون نام

        جنگ یعنی نابودی اسرائیل

      • سامانتا

        اگرجنگ بشه اسرائیل یه اتش باری ازخودیش نشون میده که درهمان ۲۴ساعت اول تمام تاسیسات ایران روازبین میبره حالابعدیش دیگه بماندامریکاکه واردهیلی برن میشه وتصرف رواغازمیکنه حتی اجازه یه شیلیک موشک روبه ایران نمیده متاسفانه عین حقیقت هست پس امیدوارم که جنگ نشه انشاالله

      • بدون نام

        ما را نا امید نکن بذار جنگ کنیم من عاشق جنگم ویرانی خرابی فقر بی خانمانی کشنه شدن مردم چی از این بهتر ؟!!!

      • بدون نام

        کاربر عزیزم روسیه و چین چه کمکی نظامی کردن که اگه پشتمون رو خالی کنن میبازیم؟؟؟

    • بدون نام

      کو واکسنتون؟

      پاسخ ها

      • محمد رضا

        امیدوارم که این اتفاق بیفتد

      • بدون نام

        همش حرف زدنتون برعکس

      • بدون نام

        اخبار نمی‌بینی میگه بهار سال بعد ؟
        یا اخبار صدا و سیما تو البانی فرکانس نمیده ؟

    • محمد ظاهر مالکی

      ما نان شب نداریم بخوریم. کدوم فشار حداکثری رو داریم تحمل می کنیم؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گوشیتو بفروشی نون شبت هم حل میشه

      • بدون نام

        ماه بعد وچیکار کنیم نفست از جای گرم بلند میشه

      • محمد

        تو چرا از گوشی استفاده میکنی

      • بدون نام

        کاربر 12:59 تامین معیشت مردم وظیفه حکومته، تا این جا نرسه که مردم برای نون شب کلیه و کبد و گوشی بفروشن

    • کیانا

      وقتی میگه بعید است یعنی بعید نیست براتون ترجمه کردم کامل متوجه بشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه خبری نیست پس انکار هم نباید کرد خود انکار کردن یعنی یه خبری هست

    • بدون نام

      خسته نباشید دولت و رئیسجمهور خیلی فشار تحمل کردید .مردم شرمنده شما هستن

      پاسخ ها

      • محمد رضا

        خدا کنه که جنگ بشه

      • بدون نام

        برعکس

    • بدون نام

      جا اورانیوم روغن و مواد غذایی تولید کنید که زن و مرد رو کول هم سوار نشن به خاطر روغن و مرغ و... ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچیزی سره جای خودش محترمه چرا همه چیز رو ربط میدید بهم اخه

      • بدون نام

        شما خودتون دنبال جنگ هستید.به فکر مردم نیستید که زیر خط فقر زندگی میکنند

      • بدون نام

        مردمی که تو صف روغن و مرغ میرن مطمئنا تو خونشون هفت ،هشتا روغن و دو کشو فریزر مرغ دارن ما عادت کردیم که صف درست کنیم و از این نوع خرید لذت می بریم

      • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

        انشاله‌ جنگ‌ بشه‌ همه‌ ‌ راحت‌ بشیم‌

      • بدون نام

        برعکس

      • بدون نام

        برعکس

      • بدون نام

        بهتره یه کم دارو هم تولید کنن خیلی داروها گیر نمیاد

      • بدون نام

        دولت خوشگلتون باید این کارها رو بکنه که نمی کنه

      • بدون نام

        عقل ازون شده کسی نیاز داره بره بقالی بگیره

      • بدون نام

        سایبریا چه فعالند

    • بدون نام

      پس قطعا جنگ میشه

      پاسخ ها

      • ق ج

        جنگ وسیله ی فشار بر مردم است

    • بدون نام

      بالاخره رو من حداقل برا جنگ حساب باز نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره، همونطور که دیگه رای نمیدیم، برای جنگ هم آقازاده ها رو ببرن

    • بدون نام

      انشالا به یاری خداوند جنگ شروع خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل اینکه خیلی عجله برای باز شدن درِ شهادت داری

      • بدون نام

        قبله شما کاخ سفیده ؟!

    • ۶تایی کیسه فساد اس دق لال

      نفستون از جای گرم بلند میشه

      پاسخ ها

      • Nana

        همینو بگو

    • بدون نام

      ربیعی دروغگویی برای تمام فصول

    • بدون نام

      سلطان دروغ ربیعی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • مصطفی حردانی

      اون سه نفر که واکسن زدن چی شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطعا مردن که خبری ازشون نیست

    • بدون نام

      آقای ربیعی جرا جنگ نه؟؟؟ امام راحل فرمودند جنگ نعمت است اگرتو وآقای ظریف میترسید ازجنگ ما مرد جنگیم

    • مرتضی

      اینکه میگه صددرصدجنگ میشه.. ....

    • بدون نام

      یادمه درحادثه کشتی سانچی همین آقا اینقدرموضوع وحادثه رو به شکل بسیارحرفه ای پیجوند که متاسفانه سه روزبعدش کشتی رفت زیرآب و بقیه ماحرا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      لاف نزن

    • کاسکو

      مملکت جمع کنید
      مردم مردن از فشار زندگی
      فکر جنگ هستید
      ....

    • اهوازشهرخوبان

      کدام جنگ خودتون هستید

    • بدون نام

      آقای ربیعی ترامپ بزودی به ایران حمله نظامی میکند،چرا به مردم اطلاع رسانی نمیکنید که ملت آماده شود،...

    • بدون نام

      ۱۰۰ درصد جنگ نمیشه.چون به بهانه ایران هراسی میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای همسایه میفروشه.احمق نیستن که به ایران حمله کنند. و نون خونه خودشون رو از بین ببرند....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای ماشالله

    • علی

      خدا کنه جنگ بشه از این زندگی نکبت بار راحت می شیم یا می میریم

    • بدون نام

      نه اینکه تا حالا همه پیشگوئی هات درست از آب دراومده !

    • مل مل

      خدانکنه جنگ بشه

    • محمد ب

      خدا کنه یه جنگ حسابی شروع بشه

    • بی نام و نشان

      چه با بمب بمیریم چه با آلودگی هوا.. چه زندگی با بدبختی ... همش مرگه

    • بدون نام

      به هرحال ما آماده هستیم .دیگه چیزی برای ازدست دادن نداریم.

    • بدون نام

      خب . جنگ شود که همه بدبختیها و تورم بی حساب و کتاب به گردن جنگ بیفته

    • جانم فدای ایران

      امریکا هم ارزه نداره بزنه راحت بشیم از این زندگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارزه نه
        اورذه

    • بدون نام

      حالا آگه جنگ بشه مرد نامرد میشه تشخیص داد خوشم میاد آقا زاده هایی و مسولین محترم با گرین کارت هاشون چطور پا به فرار میزارن

    • عزت الله،

      کدام ایران هراسی!؟!؟ اینا همه دستشون توی یک کاسه س، خودشون رفتن درون کاخ های آنچنانی بعد به مردم میگن مقاومت کنید تا بچه هامون خارج از کشور زندگی کنند

    • بدون نام

      ایشالا شهادت شما حاج عباد

    • بدون نام

      انشالله که جنگ بشه هممون کشته بشیم راحت شیم از این زندگی که روحانی برای مردم درست کرده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتون رای دادین

    • بدون نام

      همش زیر سر چین و روسیه

    • بدون نام

      جنگ بشه حداقل بمیریم خلاص شیم.

    • ***

      حالا طرف میاد میگه من خودم صبح جمعه فهمیدم جنگ شده.جنگم شد شده دیگه نمیمیرید که

    • بدون نام

      فقط جنگ تکلیفوروشن میکنه

    • بدون نام

      عبادحرف نزنی سنگین تری

    • مونا منتظر

      آقا ریشه آمریکا رو بکنین دیگه ، چرا معطل میکنید ، به یاری خدا آمریکا نابود شدنی هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جای حاج قاسم رو خالی دیدن.پررو شدن

      • بدون نام

        مطمئنی حالت خوبه؟

      • بدون نام

        من دلم شهادت میخواد:

    • حرف حق

      بجای اورانیوم بجای تزریق گاز بفکر مردمان کشور خودتون باشید، مشکل مرغ و گوشت و روغن و..... بینهایت مشکل هست داخل کشور، بجای پز سیاسی خیلی از روستا محروم از جاده مناسب و برق و اینترنت و گاز هستن بفکر این مناطق و مردم باشید، زمانی وقتتو برای اظهار نظر خارجی بزار که داخل کشورت مشکلات مردم رو کاملا برطرف کنی، همش جلسه و همایش و گرامیداشت و رفتن به خارج و دعوت مهان خارجی، پول رو هدر میدین، البته شهرها هم مشکلات زیاد هست اما روستا ها بدتر

    • حرف حق

      الانم با کشور جنگ زده تفاوتی نداریم، به هیچ محصولی اعم از بهداشتی و خوراکی و حمل و نقل و خیلی از موارد دیگه که خیلی زیاد هستن رحم نکردین، همه قیمت ها 4الی 5 برابر شده،!!!!

    • م ح

      ما که از خدامونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشا لله که جنک نمی شود ولی بعضی ها سرشان را به چاقو می مالند

    • بی نام

      جنگ بشه بهتر از این زندگی نکبت باره

    • خاطره

      این سیاست ترامپ که ریس جمهور نشد ۱۸ روز مانده تا برکناریش حالا با یه تیر دو نشون میزنه با این کارش هم از بایدن انتقام میگیره و ایران دو با کشورهای دیگه به جنگ میخاد بکشونه خدا اذش نگذره ولی دعا کنیم که جنگ نشه خدا آمریکا و اسرائیل رو نابود کنه که خودشونو همیشه عبر قدرت مند میدونن

    • بدون نام

      اینم یکی دیگه ازترفندهاتونه مردم ازجنگ میترسونیدکاشکی جنگ میشد

    • بدون نام

      انشاللللاه که جنگ تا دنیا تماشا کنن

    • بدون نام

      انشاالله جنگ بشه ملت راحت بشن،،،

    • بدون نام

      جنگ جنگ تا نابودی

    • واقعیت!

      جنگ بهتر از تورم و گرانی است

    • ali

      فقط امیدوارم هر چه زودتر بزنن تموم ایران با خاک یکسان کنن خسته شدیم دیگه

    • بدون نام

      به یاری خدا جنگ میشه.ماهیچی برامون نذاشتن که ترس ازدست دادنشو داشته باشیم به دست بیگانه کشته بشیم بهتره تا ازخودی خنجربخوریم.مسـٔولین کمتراز دشمن نیستن

    • یه ایرونی

      اگه جنگ بشه واویلا چی میشه ایولا

    • بدون نام

      ربیعی تونمیتونی
      مرغ.وروغن تنظیم کنی
      پیشبنی میکنی

    • بدون نام

      اینهمه بدبختی ک بر سر مردم ریختید
      ما نیاز ب دشمن خارجی و جنگ نداریم
      دشمن اصلی مردم دولت شماست و جنگ ما جنگ با فقر و نداری و گرانی فحشا وووووو است

    • علی

      استکبار جهانی بدنبال نفت ارزان خاورمیانه است و نفت ایران را به نازلترین قیمت در خلیج فارس داره می بره عقلش کمه مگه جنگ کنه

    • بدون نام

      ما الانم تو جنگیم جنگ گرانی پس جنگ بشه بهتر ایشااله اااااا

      پاسخ ها

      • محسن

        خدا کنه جنگ بشه ولی چه فایده اگه جنگ بشه ماها می‌میریم نه آقا زاده ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج