۱۰۷۷۹۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

داور خارجی و VAR لزوم برگزاری دربی

این روز‌ها پرسپولیس و استقلالی‌ها به نحوه قضاوت داوران اعتراض دارند و آن‌ها را به جناحی سوت زدن متهم می‌کنند.

خبرورزشی: ۱- شک نکنید که این دربی مثل تمام دربی‌های قبلی داور خارجی و حتی کمک‌داور خارجی می‌خواهد. لازم به توضیح نیست که هر داور ایرانی را که بگذارند، هم پرسپولیسی‌ها اعتراض می‌کنند و هم استقلالی‌ها!

کلی هم فیلم و عکس بیرون می‌آید که مثلاً زاهدی‌فر در فلان بازی هند کی‌روش استنلی را نگرفت یا مثلاً کرمانشاهی علیه پرسپولیس پنالتی گرفت و از این حرف‌ها. به داور خارجی اما هر چه بچسبد، این وصله‌ها نمی‌چسبد.

از آن مهم‌تر اینکه داور خارجی همان شب بعد از بازی به کشورش برمی‌گردد و حرف‌های خنده‌دار مربیان و مدیران تیم بازنده را متوجه نمی‌شود.

۲- از داور خارجی واجب‌تر، VAR است. حتی لیگ محلات ایران هم VAR می‌خواهد، چه رسد به لیگ برتر و یک بازی حساس مثل دربی. البته با شناختی که روی فکری و گل‌محمدی دارم بعید می‌دانم دربی پرگل و حتی پرحادثه‌ای را شاهد باشیم اما یک اشتباه عادی هم کافی است تا دوباره جای خالی VAR احساس شود.

در همین چند هفته گذشته حداقل نتیجه ۵ بازی لیگ برتر به خاطر اشتباهات داوری (که لابد جزئی از فوتبال است) کاملاً عوض شده و هیچ بعید نیست که نتیجه دربی هم عوض شود. آن وقت مسئولان کمیته داوران هم طبق روال عادی پاسخگو نخواهند بود و نهایتاً یکی به نمایندگی از بقیه مصاحبه می‌کند و می‌گوید این هفته اشتباه تأثیرگذار داوری نداشتیم!

۳- فوتبال ایران هم داور خارجی می‌خواهد، هم مربی خارجی، هم بازیکن خارجی و هم VAR خارجی! لطفاً این حرف‌های تکراری که باید به سرمایه‌های خودمان بها بدهیم را حداقل در فوتبال فراموش کنید. اینجا جای این حرف‌ها نیست. به این سوی چراغ نیست!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج