۱۰۷۸۰۴۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نماینده نیشابور: تبعات پذیرش FATF را بپذیرید

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه FATF مطالبه دیکته شده اروپا و آمریکا است، گفت: هرکس مدعی است که با پذیرش FATF مشکلات کشور حل خواهد شد بیاید تعهد بدهد و تبعات آن را هم بپذیرد.

خبرگزاری فارس: احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما معتقدیم دولت آقای روحانی در این سال‌ها به یک خوش‌بینی مفرط نسبت به اروپا و آمریکا دچار شده است.

وی ادامه داد: دولت آقای روحانی به جای اینکه برنامه‌ریزی اداره کشور را بر مبنای اتکا به مدیریت داخلی، اصلاح سازوکار و تقویت توان داخلی پیش ببرد تمام اتکای خود را بر رابطه با غرب گذاشت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت آقای روحانی مسیر را تا جایی ادامه داد که در معاهده مشهور برجام ما تمام خواسته‌های غرب را اعم از بتن‌ریزی در راکتور اراک و تا سایر تعهدات دیکته شده غرب اجرا کردیم و در مقابل، آنها نیز تعهداتی را پذیرفتند که انجام دهند اما امروز پس از گذشت ۵-۶ سال از آغاز اجرای این معاهده به جایی رسیده‌ایم که خوش‌بین‌ترین افراد یعنی آقای روحانی و ظریف صراحتاً ابراز می‌کنند که در ماجرای برجام دور خورده‌اند و آمریکا و اروپا به هیچیک از تعهدات‌شان عمل نکردند.

ارکانی خاطرنشان کرد: این موضوع تا به این حد آشکار است که بعد از برجام آقای روحانی به صراحت اعلام کرد با امضای برجام بالمره کلیه تحریم‌ها لغو شد، امروز به جایی رسیده‌ایم تا با FAFT و مذاکره جدید به دنبال لغو تحریم‌ها هستیم.

وی افزود: این وضعیت، وضعیت فردی است که به امید سراب به دنبال این است که با دشمن خود مذاکره کند و آن دشمن در قالب مذاکره تمام امتیازات خود را می‌گیرد و در مقابل هیچ امتیازی هم نمی‌دهد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: FATF یک مطالبه دیکته شده از طرف اروپا و آمریکا به دولت آقای روحانی است و می‌خواهند که این کار توسط جمهوری اسلامی انجام شود و پذیرفتن آن هیچ مابه‌ازای خارجی نیز نخواهد داشت.

ارکانی خاطرنشان کرد: چه کسی می‌تواند تعهد قطعی بدهد که با امضای FATF مشکلات ما حل خواهد شد. هرکس مدعی است تعهد بدهد و تبعات آن را هم بپذیرد.

وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که آقایان از جمله آقای روحانی ادعایی را مطرح می‌کنند و یا شعار و یا وعده‌ای می‌دهند هیچگاه حاضر به پذیرش تبعاتش نیستند. این به این معناست که یک کشور در ماجرای برجام امتیاز بدهد اما وقتی کلاه سر کشور گذاشته می‌شود هیچکس در دولت چه رئیس جمهور و چه دیگران تبعات کلاهی که سر کشور و ملت گذاشته شده را نمی‌پذیرند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد FAFT هم همین مسئله اتفاق خواهد افتاد و دیگر جای خوش‌بینی بیش از این وجود ندارد آن هم در زمانی که چند ماه دیگر باید کار را به دولت بعدی بسپارد.

ارکانی در پایان گفت:‌ نظر من بر این است که باید صبر کنیم و ببینیم که انتخاب مردم در سال ۱۴۰۰ چه خواهد بود و در دولت جدید با همفکری مجلس برای این موضوعات تصمیم جدی گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج