۱۰۷۸۱۵۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

برخی دوقلو‌های همسان DNA یکسانی ندارند!

نتایج یک مطالعه جدید در ایسلند حاکی از اینست که تمام DNA دوقلوهای همسان مشترک نیستند و برخی دوقلوهای همسان DNA یکسانی ندارند.

خبرگزاری ایسنا: نتایج یک مطالعه جدید در ایسلند حاکی از اینست که تمام DNA دوقلوهای همسان مشترک نیستند و برخی دوقلوهای همسان DNA یکسانی ندارند.

به نقل از لایوساینس، برطبق گزارش محققان در هفتم ماه ژانویه در نشریه "نیچر ژنتیک"(Nature Genetics) به طور متوسط دوقلوهای همسان ۵.۲ تفاوت(جهش) ژنتیکی دارند. این یافته‌ها از این جهت حائز اهمیت است زیرا این دوقلوهای همسان که دوقلوهای تک سلولی نیز نامیده می‌شوند(زیرا از یک تخمک بارور حاصل می‌شوند) معمولا برای تشخیص آن که آیا صفات خاص و بیماری‌های آنها تحت تاثیر ژنتیک آنها است و یا محیطی که در آن زندگی می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌گرفته‌اند. تصور می‌شد دوقلوهای همسان از نظر ژنتیکی یکسان هستند و تفاوت در سلامتی آنها درنتیجه‌ی محیطی است که در آن قرار گرفته‌اند اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که برخی تفاوت‌ها ناشی از تفاوت ژنتیکی آنهاست.

برخی دوقلو‌های همسان DNA یکسانی ندارند!

محققان در ایسلند ترکیب کامل ژنتیکی (ژنوم) ۳۸۱ دوقلوی همسان را رمزگشایی کردند. از این تعداد ۳۸ دوقلو ژنتیک یکسان داشتند اما اکثر آنها تفاوت‌هایی در ژنتیک خود نشان دادند که احتمالا در اوایل دوره‌ی رشد(یا درست پیش از زمانی که تخمک به دو بخش تقسیم می‌شده یا کمی پس از تقسیم) ایجاد شده است. بعضی از دوقلوها تفاوت ژنتیکی زیادی داشتند به طور مثال ۳۹ دوقلو از این گروه بیش از ۱۰۰ اختلاف در ژنومشان نشان دادند.

یافته‌ها درمورد الگوهای جهش در دوقلوها نشان می‌دهد که هنگام تشکیل این نوزادان، تخمک به طور دقیق و منظم تقسیم نمی‌شود. بعضی از این دوقلوها در اثر جدا شدن یک سلول یا گروه کوچکی از سلول‌ها ایجاد شوند و تعداد سلول‌هایی که رویان از آن ایجاد می‌شود می‌تواند باعث این تغییرات ژنتیکی شود و هرچه تفاوت در تعداد سلول‌ها بیشتر باشد تفاوت بین دوقلوهای همسان نیز بیشتر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج