جاباما
۱۰۷۸۶۲۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

باکو ۶۲ نظامی ارمنیِ بازداشتی را متهم کرد

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در گزارشی ۶۲ نظامی ارمنی بازداشت شده در قره باغ را به اجرای اقدامات ترویستی و قتل نظامیان و شهروندان غیر نظامی آذربایجانی در قره باغ، متهم کرد.

ایرنا: وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در گزارشی ۶۲ نظامی ارمنی بازداشت شده در قره باغ را به اجرای اقدامات ترویستی و قتل نظامیان و شهروندان غیر نظامی آذربایجانی در قره باغ، متهم کرد.

در این گزارش، بیانیه امروز(شنبه) وزارت امور خارجه ارمنستان در باره بازداشت ۶۲ نظامی این کشور در قره باغ را بی اساس خواند.

وزارت امور خارجه ارمنستان در این بیانیه جمهوری آذربایجان را به نقض حقوق بین المللی و مفاد بیانیه سه جانبه روسای جمهوری اذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان در باره پایان جنگ و آتش بس در قره باغ و بازداشت غیر قانونی ۶۲ نظامی ارمنی در ماه دسامبر گذشته در منطقه " هادروت " در قره باغ متهم کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با رد این اتهامات ارمنستان، یاداور شد ، این نظامیان از ایالت "شیراک " ارمنستان به خدمت نظامی جلب و ۲۶ نوامبر ( ۶ آذرماه) یعنی پس از امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان در باره پایان جنگ و اتش بس در قره باغ، به خاک جمهوری آذربایجان اعزام شدند.

روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان ۱۰ نوامبر ( ۲۰ آبان ماه) بیانیه سه جانبه در باره پایان جنگ و آتش بس در قره باغ امضا کردند.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به این که ۶۲ نظامی ارمنی در جریان عملیات مشترک سرویس امنیت دولتی و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در قره باغ بازداشت شدند، آنها را به اقدامات ترویستی و قتل و مجروح کردن نظامیان و شهروندان غیر نظامی آذربایجانی متهم کرد.

طبق این گزارش، این افراد بازداشتی را نمی توان اسیران نظامی تلقی کرد و آنها بر اساس قوانین کیفری جمهوری آذربایجان محاکمه می شوند.

" جیهون بایرام اف " وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز به تازگی در نامه ای به " آنتونیو گوتریش " دبیر کل سازمان ملل متحد، ارمنستان را به تلاش برای به هم زدن ثبات در منطقه متهم کرده و در باره بازداشت گروه ۶۲ نفره از نظامیان ارمنی در جریان عملیات مشترک سرویس امنیت دولتی و وزارت دفاع جمهوری اذربایجان در قره باغ خبر داده بود.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه آغاز شده ششم مهر ماه گذشته توانست سرزمینهای خود را از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری ها با امضای ۲۰ آبان ماه گذشته بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ف روسیه و نخست وزیر ارمنسیتان پایان یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج