۱۰۷۸۶۵۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مدیرکل کمیته امداد قزوین: فقر مطلق نداریم

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: فقر مطلق نداریم، آنچه در جامعه وجود دارد فقر نسبی است که باید با مشارکت جمعی و اقدامات جامع آن را رفع کنیم.

خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: فقر مطلق نداریم، آنچه در جامعه وجود دارد فقر نسبی است که باید با مشارکت جمعی و اقدامات جامع آن را رفع کنیم.

به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین مهرعلی حق گویان در مراسم افتتاح این مرکز که در مدرسه علمیه مولاوردیخانی برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر کمیته امداد استان قزوین حدود ۶۲ هزار مددجو را تحت حمایت خود دارد.

وی ادامه داد: این تعداد از مددجویان شامل افرادی است که از خدمات مختلف همچون مسکن، کمک معیشت، مسکن، فرنگی و … بهره مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: علاوه بر این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر نیز به جهت مشکلاتی دارند را در قالب تبصره ۱۴ تحت حمایت داریم که خدمات به این تعداد محدودتر است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۳ درصد از افراد تحت حمایت این نهاد به دلیل فوت سرپرست خانواده، ۲۹ درصد را سالمندان و ۱۱ درصد را زنان مطلقه تشکیل می‌دهند.

حق گویان عنوان کرد: کسانی که کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت حمایت خود دارد ثمره کوتاهی و یا قصور دستگاه‌های دیگر است که بار این بی توجهی یا کم توجهی به دوش کمیته امداد امام خمینی (ره) افتاده است بنابراین این نهاد در ایجاد فقر نقشی ندارد.

وی تصریح کرد: این نهاد بر اساس اساسنامه، وظایف و تکالیف قانونی و انسانی خود را متعهد به انجام انفاق ارائه خدمت به نیازمندان می‌داند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: نیاز خانواده‌های تحت حمایت به معیشت یک امر ضروری و مهم است ولی نباید از نیازهای اصلی و مهم خانواده‌های نیازمند غافل شویم چراکه امروز فقر مطلق نداریم، آنچه در جامعه وجود دارد فقر نسبی است که باید با مشارکت جمعی و اقدامات جامع آن را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: امروز حتی در محروم‌ترین نقاط هم افراد ممکن است برای معیشت مشکل با شدّت و حدّت خاصی داشته باشند ولی کسی را نداریم که در فقر مطلق باشد از این رو باید موضوع فقر نسبی را مورد توجه قرار دهیم.

حق گویان تأکید کرد: آنچه به لحاظ علمی و عقلی برای نیازمندان مهم است کمک‌های فرهنگ، اجتماعی و اقتصادی برای ارتقای سطح زندگی مددجویان است چراکه تلاش می‌کنیم تا مانع از زنجیره‌ای شدن فقر در خانواده نیازمندان شویم.

وی توضیح داد: یکی از گام‌های مهم برای فقرزدایی و رفع محرومیت در جامعه مشارکت اقشار مختلف مردم در جریان انفاق و نیکوکاری است که برای این امر گام‌های مختلفی برداشته می‌شود که یکی از قدم‌های بزرگ ایجاد مراکز نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: مرکز نیکوکاری یک محل تجمع و همکاری مردمی است که هیچ گونه وابستگی به کمیته امداد ندارد بلکه این نهاد به لحاظ اداری پشتیبانی این مرکز را برعهده دارد.

وی گفت: نرم افزاری در اختیار این مراکز قرار می‌گیرد تا برای کمک به افراد مختلف با کد ملی اقدام شود که چنین اقدامی به روشن شدن کمک‌های در این مرکز و یا هر مرکز دیگری کمک می‌کند در نتیجه هر مرکز نیکوکاری با وارد کردن کدملی فرد نیازمند به سوابق کمک‌های ارائه شده در این مرکز و یا هر مرکز نیکوکاری دیگر به این فرد دسترسی پیدا می‌کند.

حق گویان یادآور شد: مرکز نیکوکاری گامی برای مشارکت هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم و کمک به نیازمندان در گام‌های نخست مشکلات و پیگیری از مشکلات بزرگ‌تر برای افراد در جامعه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج