۱۰۷۸۷۸۱
۴ نظر
۵۰۷۷
۴ نظر
۵۰۷۷
پ

کره‌ی بادام زمینی؛ عضله‌سازِ دوست‌داشتنی

کره‌ی بادام زمینی به‌عنوان یکی از خوراکی‌های خوشمزه و پرطرفدار کودکان و بزرگسالان است که فواید بی‌شماری دارد. ما در این مطلب می‌خواهیم به این ماده‌ی غذایی بپردازیم و هرآنچه که لازم است درباره‌ی کره‌ی بادام زمینی و خطرات مرتبط با مصرف بیش از حد آن برای شما بگوییم.

مجله دیجی‌کالا - زهرا فضلعلی: کره‌ی بادام زمینی به‌عنوان یکی از خوراکی‌های خوشمزه و پرطرفدار کودکان و بزرگسالان است که فواید بیشمار آن برای بسیاری از افراد تعجب آور است. بادام زمینی و کره‌ی بادام زمینی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند که در افزایش سطح سلامت عمومی بدن، سلامت قلب و کنترل سطح قند خون بسیار موثرند.

کره‌ی بادام زمینی؛ عضله‌سازِ دوست‌داشتنی

علاوه بر این استفاده از کره‌ی بادام زمینی می‌تواند در افزایش یا کاهش وزن مفید است. البته باید بدانید که چطور و چگونه از آن در رژیم‌غذایی خود استفاده کنید، زیرا کره‌ی بادام زمینی به دلیل داشتن چربی زیاد، باید به درستی در وعده‌های غذایی مصرف شود.

ما در این مطلب می‌خواهیم به این ماده‌ی غذایی بپردازیم و هرآنچه که لازم است درباره‌ی کره‌ی بادام زمینی و خطرات مرتبط با مصرف بیش از حد آن برای شما بگوییم. پس تا انتهای این مطلب، با ما همراه باشید.

فواید تغذیه‌ای کره‌ی بادام زمینی

در این بخش برای شما خواهیم گفت که مصرف آن در وعده‌های غذایی چگونه است تا از فواید کره‌ی بادام زمینی بهره ببرید.

سرشار از پروتئین

مصرف کره‌ی بادام زمینی، ویتامین‌ها و موادمغذی و ضروری بدن مانند منیزیم، پتاسیم، روی و مقدار کافی پروتئین را تامین می‌کند. برای مثال در هر دو قاشق غذاخوری کره‌ی بادام زمینی، مقدار ۷٫۰۲ گرم پروتئین موجود است که برای رژیم‌های غذایی با میزان پروتئین محدود بسیار مفید است.

کره‌ی بادام زمینی؛ عضله‌سازِ دوست‌داشتنی

تامین منیزیم، فسفر و نیاسین بدن

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت بدن است که در بیش از ۳۰۰ فرآیند شیمیایی بدن نقش دارد. کره‌ی بادام زمینی، این خوراکی خوشمزه یکی از منابع بزرگ تأمین منیزیم بدن است که می‌توان آن را به‌سادگی در وعده‌های غذایی گنجاند.

فسفر از مهم‌ترین مواد لازم برای بزرگسالان است که به ساخت سلول‌ها و استخوان‌های سالم بدن کمک می‌کند.

وجود نیاسین در بدن به عملکرد بهتر اعصاب و به تولید انرژی لازم بدن کمک می‌کند.

کره‌ی بادام زمینی منبع ویتامین B۶ است که این ویتامین ضروری در بیش از ۱۰۰ واکنش آنزیمی بدن نقش دارد و از مهم‌ترین عوامل در افزایش سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن می‌باشد.

توجه داشته باشید که علاوه بر خواص بسیار، این ماده‌ی مغذی حجم زیادی چربی اشباع شده و سدیم را داراست.

فواید کره‌ی بادام زمینی برای سلامتی

در زیر به برخی از فواید و خواص کره‌ی بادام زمینی برای بدن اشاره کرده‌ایم.

تقویت سلامت قلب

کره‌ی بادام زمینی؛ عضله‌سازِ دوست‌داشتنی

اسید‌های چرب اشباع نشده (MUFA)، اسید‌های چرب اشباع نشده (PUFA)، نیاسین، منیزیم و ویتامین E از جمله ویتامین‌ها و مواد مؤثر در افزایش سطح سلامت قلب محسوب می‌شوند.

توجه داشته باشید که مصرف کره‌ی بادام زمینی در دراز مدت به دلیل داشتن کالری زیاد، ممکن به افزایش وزن منجر شود و در این صورت بسیار مهم است که فرد مصرف آن را کنترل کند و از خوردن بیش از حد کره‌ی بادام زمینی بپرهیزد، زیرا باعث افزایش چربی و سدیم بیش از حد و انواع بیماری‌های قلبی می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر فشار خون دارید باید از کره‌ی بادام زمینی بدون نمک و بدون مواد افزودنی استفاده کنید.

ترمیم عضلات

مصرف کره‌ی بادام زمینی که منبع غنی از پروتئین است، به ساخت و ترمیم عضلات بدن کمک می‌کند. اگرچه کره‌ی بادام زمینی پروتئین کامل محسوب نمی‌شود و اسید‌های آمینه‌ی ضروری بدن را به طور کامل تأمین نمی‌کند، اما در تأمین پروتئین اولیه و روزانه‌ی افراد مهم است. مصرف کره‌ی بادام زمینی به همراه نان به دلیل داشتن اسید آمینه متیونین می‌تواند یک وعده غذایی کامل محسوب شود.

مؤثر در کنترل سطح قند خون

برای بهره‌مندی از فواید کره‌ی بادام زمینی باید بدانید که این ماده‌ی غذایی حاوی مقدار نسبتا کم از کربوهیدرات، چربی، پروتئین و مقداری فیبر است و در صورتی که قند افزودنی نداشته باشد تأثیر آنچنانی در گلوکز خون ندارد و به همین دلیل می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای مصرف مبتلایان به دیابت باشد.

طبق تحقیقات پزشکان افزودن بادام زمینی یا کره‌ی بادام زمینی به وعده‌ی صبحانه برای زنان مبتلا به چاقی که در معرض ابتلا به دیابت نوع دو هستند، به کنترل سطح گلوکز خون کمک می‌کند. همچنین در روند لاغری آن‌ها مؤثر است.

کره‌ی بادام زمینی؛ عضله‌سازِ دوست‌داشتنی

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های پستان

مصرف کره‌ی بادام زمینی از سنین پایین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری خوش‌خیم پستان (BBD)، که عامل اصلی بیماری سرطان پستان است را کاهش دهد. اثرات مفید بادام زمینی حتی در افرادی که سابقه‌ی خانوادگی سرطان پستان داشتند هم به چشم می‌خورد.

موثر در کاهش وزن

طبق مطالعات انجام شده مصرف مغز‌های گیاهی، به خصوص بادام زمینی به دلیل افزایش سطج انرژی و تأمین نیروی لازم بدن برای فعالیت روزمره می‌تواند در کاهش وزن افراد نقش بسزایی داشته باشد. چون بادام زمینی حاوی پروتئین، چربی و فیبر است و باعث احساس سیری طولانی مدت خواهد شد.

نتایج تحقیقات نشان داد که مصرف مکرر کره‌ی بادام زمینی (حداقل ۲ بار در هفته) باعث افزایش وزن کمتری شده و فیبر موجود در آن قند خون پس از غذا را کاهش داده است.

کره‌ی بادام زمینی؛ عضله‌سازِ دوست‌داشتنی

توصیه‌های مصرف کره‌ی بادام زمینی در رژیم کاهش وزن

برای استفاده از کره‌ی بادام زمینی در رژیم غذایی کاهش وزن روش‌های متعددی وجود دارد که به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. بسیاری از افراد کمی قبل از وعده‌ی غذایی اصلی، کره‌ی بادام زمینی مصرف می‌کنند تا با احساس سیری ناشی از مصرف آن، وعده‌ی غذایی کم حجمی را میل کنند.

۲. برخی دیگر برای تأمین فیبر و پروتین لازم بدن، کره‌ی بادام زمینی را به وعده‌ی غذایی کم کالری خود اضافه می‌کنند.

۳. می‌توانید خلال سیب با ساقه‌ی کرفس را به کره‌ی بادام زمینی آغشته کنید و مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

۴. یک قاشق غذاخوری کره‌ی بادام زمینی را به ماست کم‌چرب اضافه کنید و میل کنید.

۵. کره‌ی بادام زمینی را به دستور تهیه‌ی اسموتی‌های کم‌چرب اضافه کنید.

۶. کره‌ی بادام زمینی به همراه یه کاسه بلغور جو دوسر و کمی خامه می‌تواند یک وعده‌غذایی کامل یاشد.

در انتها لازم است بدانید که مهم‌ترین خاصیت کره‌ی بادام زمینی این است که نه تنها می‌تواند اشتهای شما را کم کند بله می‌تواند اشتها در طول دوره‌های رژیم‌غذایی ثابت نگه دارد.

استفاده از کره‌ی بادام زمینی در وعده‌های غذایی

مصرف کره‌ی بادام زمینی در وعده‌های غذایی راحت است بنابراین مراقب میزان مصرف خود باشید تا از خوردن کالری بیش از حد نیاز روزانه خودداری کنید. به یاد داشته باشید که ۲ قاشق کره‌ی بادام زمینی، نزدیک به ۲۰۰ کالری لازم بدن را تأمین می‌کند.

ارزش غذایی کره‌ی بادام زمینی

در جدول زیر ارزش غذایی دو قاشق کره‌ی بادام زمینی ارائه شده است.

کره‌ی بادام زمینی؛ عضله‌سازِ دوست‌داشتنی

نحوه‌ی انتخاب کره‌ی بادام زمینی

هنگام انتخاب کره‌ی بادام زمینی توجه داشته باشید که محصولی که انتخاب می‌کنید فقط شامل بادام زمینی باشد و افزودنی دیگری نداشته باشد یا حداقل مواد افزودنی را داشته باشد.

سعی کنید کره‌ی بادام زمینی بخرید که حاوی شکر یا نمک نباشد یا به میزان کمی شامل این مواد باشد.

طبیعی است که کره‌ی بادام زمینی خالص به شکل جامد و مایع جدا از هم باشد. در این صورت می‌توانید آن را هم بزنید و قوام آن به حالت نرمال برمی‌گردد. برای جلوگیری از فساد کره‌ی بادام زمینی آن را در یخچال نگهداری کنید.

هشدار قبل از مصرف کره‌ی بادام زمینی

به گفته موسسه ملی بهداشت (NIH) درصد زیادی از افراد به بادام زمینی و بسیاری از آجیل‌ها آلرژی دارند و این آلرژی در صورتی که حاد شود، می‌تواند خطرناک باشد. کسانی که آلرژی به بادام زمینی دارند باید از مصرف کلیه‌ی غذا‌ها و فرآورده‌های حاوی بادام زمینی اجتناب کنند.

کره‌ی بادام زمینی؛ عضله‌سازِ دوست‌داشتنی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      والا این انقدر گرونه ما نمیدونیم چی هست

    • بدون نام

      چاق میکنه من خوردم

    • بدون نام

      کره بادام زمینی دو جور هست طبیعی و صنعتی که طبیعی بهتره ولی بسیار بد مزه تره

    • بدون نام

      حالا نفمیدیم لاغر میکنه یا عضله سازه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج