۱۰۷۸۸۸۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

قیمت اقلام اساسی ۲۳ تا ۱۲۰درصد گران شد

قیمت انواع کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، شکر و برنج در آذر امسال نسب به مدت مشابه سال گذشته بین ۲۳ تا ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری مهر: قیمت انواع کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، شکر و برنج در آذر امسال نسب به مدت مشابه سال گذشته بین ۲۳ تا ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

بررسی وضعیت قیمت برخی از کالاهای اساسی طی ۹ ماه سال جاری نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در آذر سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان بوده که در آذر امسال با ۹۸ درصد افزایش به ۲۴ هزار و ۴۵۹ تومان رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی نیز از ۷ هزار و ۸۱۵ تومان در آذر ماه سال گذشته با ۱۲۰ درصد افزایش به ۱۷ هزار و ۱۹۲ تومان در آذر ماه امسال رسیده است.

برنج ایرانی از جمله برنج طارم و برنج هاشمی درجه یک نیز در یک سال گذشته در بازه زمانی آذر ۹۸ تا آذر ۹۹ به ترتیب ۴۶.۷ و ۴۶.۲ درصد افزایش قیمت داشته است. به شکلی که هر کیلوگرم برنج طارم که در آذر پارسال ۲۲ هزار و ۸۰۴ تومان بوده در آذر امسال به ۳۳ هزار و ۴۴۹ تومان و هر کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک که در آذر پارسال ۲۲ هزار و ۴۸۸ تومان بوده در آذر امسال به ۳۲ هزار و ۸۷۵ تومان رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم شکر سفید با ۶۷.۷ درصد افزایش قیمت از ۵ هزار و ۶۴ تومان در آذر ۹۸ به ۸ هزار و ۴۹۲ تومان در آذر امسال رسید.

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه نیز با ۹۳.۱ درصد افزایش قیمت از ۱۲ هزار و ۷۳۶ تومان در آذر ۹۸ به ۲۴ هزار و ۵۸۹ تومان در آذر ۹۹ افزایش یافت.

در بازه زمانی مذکور قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله ۲۵.۴ درصد و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ۲۳.۷ درصد افزایش یافته است. به شکلی که نرخ هر کیلوگرم گوشت گوساله از ۷۶ هزار و ۵۲۱ تومان در آذر پارسال به ۹۵ هزار و ۹۳۱ تومان در آذر امسال و هر کیلوگرم گوشت گوسفندی از ۸۹ هزار و ۳۰۹ تومان در آذر پارسال به ۱۱۰ هزار و ۴۷۳ تومان در آذر امسال رسید.

قیمت شکر بسته بندی نیز در آذر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳.۸ درصد افزایش قیمت داشته و از ۵ هزار و ۵۰۹ تومان به ۸ هزار و ۴۷۴ تومان رسیده است.

قیمت اقلام اساسی ۲۳ تا ۱۲۰درصد گران شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم

      بگو بگو از افتخارات دولت بازم بگو..از نتایج گهر بار برجام...از توان مدیریتی بالای اصلاحات ..از تدبیر و امید ...بازم بگو ...تورم ۲۰۰ درصد ۳۰۰ درصد ۴۰۰ درصد بگو افتخارات است بگو خجالت نکش ای وای بر ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج