جاباما
۱۰۷۸۹۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رآکتور آب سنگین ۲ در راه است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نحوه اجرای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها امروز مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس گزارش های ارائه شده، نصب راکتورهای IR۲M آغاز شده است.

خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نحوه اجرای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها امروز مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس گزارش های ارائه شده، نصب راکتورهای IR۲M آغاز شده است.

ابوالفضل عمویی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نحوه اجرای قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت" مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این جلسه معاونین سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه هم حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمالوندی در این جلسه گزارشی از نحوه اجرای مواد مختلف این طرح ارائه کرد و طبق گفته وی، غنی سازی ۲۰ درصد وفق ماده یک قانون اجرا شده و به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین سازمان انرژی اتمی بر اساس زمانبندی در حال طراحی یک راکتور مشابه با راکتور آب سنگین اراک پیش از نوسازی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای ماده ۵ قانون "اقدام راهبردی"، سازمان اعلام کرد که در حال تدوین جدول زمانبدی طراحی راکتور هستند که به زودی به کمیسیون ارائه خواهد شد.

عمویی با بیان اینکه طبق گزارش ارائه شده نصب راکتورهای ir۲m هم آغاز شده است، گفت: بهاروند، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه هم در این جلسه تاکید کرد که وزارت امور خارجه در کلیه مراوادت بین‌المللی روشن کرده است که مسیر کامل قانونی شدن "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" طی شده و به طرف‌های خارجی اجازه خدشه به این قانون را نمی‌دهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان عضو کمیسیون هم در اظهارات خود ضمن تقدیر از زحمات اجزای مختلف دولت از جمله سازمان انرژی اتمی در آغاز اجرای قانون، بر ادامه همکاری دولت و مجلس در اجرای قانون تاکید کردند.

عمویی بیان کرد: در ادامه این جلسه کلیات لایحه اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت و برای بررسی جزییات و پیشنهادها، به کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج