۱۰۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

والدین بخوانند

۱۰ دسـتورالعمل براي كودكان عاشق بازي‌هاي كـــامپيــوتري

بازي‌هاي كامپيوتري، بخشي از زندگي مدرن امروز هستند. تحقيقات نشان مي‌دهند كه كودكان ۱۳تا۳۰ ساعت در هفته سرگرم بازي‌هاي كامپيوتري هستند. تقريبا غيرممكن است كه كودكان را از كامپيوتر يا بازي‌هاي كامپيوتري دور نگه داريم.


10 دسـتورالعمل براي كودكان عاشق بازي‌هاي كـــامپيــوتري

بازي‌هاي كامپيوتري، بخشي از زندگي مدرن امروز هستند. تحقيقات نشان مي‌دهند كه كودكان 13تا30 ساعت در هفته سرگرم بازي‌هاي كامپيوتري هستند. تقريبا غيرممكن است كه كودكان را از كامپيوتر يا بازي‌هاي كامپيوتري دور نگه داريم. اگر نمي‌توانيد بر اين سيستم غلبه كنيد، بهترين روش، آن است كه خيلي آرام و ايمن به اين گروه بپيونديد. پدرها و مادرها مي‌توانند با مطالعه مقالات و نكاتي درباره شبكه جهاني اينترنت، درباره ابعاد گوناگون بازي‌هاي كامپيوتري مطلب بياموزند. آنها با كسب دانش مي‌توانند دست به هر كاري بزنند تا مطمئن شوند فرزندان آنها به‌طور صحيح رشد و پرورش مي‌يابند.


در اين قسمت، چندين دستورالعمل براي كمك به شما آورده شده است:

۱ هميشه با فرزندان خود رفتار دوستانه‌اي داشته باشيد و بدانيد چه بازي‌هايي مي‌كنند. دستورالعمل‌هايي را كه در رابطه با هر نرم‌افزار داده شده مطالعه كرده و توصيه‌ها و نكات مناسب روي برچسب بازي‌ها را سرمشق خود قرار دهيد.
2 سايت www.ESRB.com را در كامپيوتر خود ذخيره كرده و به وسيله آن از درجه‌بندي و تحقيقات انجام شده در مورد بازي‌هاي كامپيوتري اطلاع حاصل كنيد.
۳ با والدين ديگر همانند معلمان در ارتباط باشيد. اطلاعات و آخرين بررسي‌هاي خود درباره كودكان و بازي‌هاي كامپيوتري را با يكديگر در ميان بگذاريد.
4 با فرزند خود رابطه شفافي داشته باشيد و دوستي و احساس راحتي خود را آنقدر بالا ببريد تا او تجارب و ترس‌هاي خود را با شما در ميان بگذارد.
۵ والدين هوشياري باشيد و به هر‌گونه تغيير رفتار از جانب فرزند خود توجه كنيد.
6 هنگام خريد بازي‌هاي كامپيوتري، آگاه و محتاط باشيد و درباره ادعاهاي شركت سازنده آنها پرس‌و‌جو كنيد. در صورتي كه احساس مي‌كنيد بازي مورد نظر، نكته قابل اعتراضي دارد، در بيان نظر خود آزاد باشيد.
۷ فرزند خود را شايسته تربيت كرده و بسياري از فعاليت‌هايي را كه مي‌توانيد به همراه آنها انجام دهيد، مانند ورزش، پياده‌روي، قايق سواري و ... به او معرفي كنيد. انجام فعاليت‌هاي خارج از خانه به سود فرزندان شماست و موجب محدودتر شدن مدت زمان استفاده آنها از كامپيوتر مي‌شود.
8 اطمينان حاصل كنيد كه فرزند شما با اعتماد به نفس، درك و كنجكاوي بالا بزرگ مي‌شود و كودكي شاد است. هر‌گونه پنهان‌كاري، پرخاشگري يا خشونت غيرقابل توجيه او را تحت نظر بگيريد.
۹ از بازي كردن به‌منظور افزايش علاقه فرزند خود استفاده كنيد و بازي‌هايي را انتخاب كنيد كه نيازمند استراتژي و تصميم‌گيري است. بازي‌هاي خشونت‌آميز و آنهايي را كه تنها شامل تير‌اندازي، تخريب يا حمله است كم كنيد.
10 زماني كه براي خريدن يك بازي كامپيوتري، مانع فرزند خود مي‌شويد، دلايل خود را براي او توضيح دهيد و بگذاريد درك كند كه چرا شما او را از انجام بازي‌هاي خاصي منع مي‌كنيد.


اين بازي‌ها خوبند اما...

بازي مي‌تواند فعاليتي سودمند، معرف تكنولوژي و حلال مشكلات بوده يا همانند مهارت‌هاي حركتي، فعاليتي فضايي و منطقي باشد. بازي‌ها نوعي وسيله درمان نيز قلمداد مي‌شوند! والدين بايد از معايب و مزاياي بازي‌هاي كامپيوتري آگاه بوده و به فرزندان خود اجازه دهند تنها از بازي‌هاي سودمند استفاده كنند.
معقول باشيد و مدت زمان بازي‌هاي كامپيوتري را كاهش دهيد. كودكان را به انجام بازي‌هاي گروهي تشويق كنيد. براي بازي كردن با كودك خود وقت بگذاريد. هنگام خريد بازي‌هاي كامپيوتري، از آنها آگاهي داشته و از دستورالعمل‌ها براي انتخاب آنها استفاده كنيد. نگذاريد فرزندان شما از دوستان هم‌سن و سال خود بازي قرض بگيرند. اگر چنين كاري كردند، آنها را تشويق كنيد آنچه را قرض گرفته‌اند با شما در ميان بگذارند. هميشه تلاش كنيد بفهميد فرزندان شما با چه چيزهايي بازي مي‌كنند. صنعت بازي، آزمايش و مشاوره در مورد بازي‌هاي كامپيوتري را در دستور كار خود قرار داده تا از كودكان در برابر آثار زيانبار اين بازي‌ها محافظت كند. از اينترنت به‌منظور آگاهي خود از بازي‌هاي كامپيوتري و ويدئويي استفاده كنيد و بياموزيد كه چگونه مراقب فرزندان خود باشيد.

منبع : مجله شهرزاد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج