۱۰۷۹۰۶۰
۳۶ نظر
۵۰۱۰
۳۶ نظر
۵۰۱۰
پ

محسن علیه فائزه؛ هاشمی، منتقد هاشمی شد

فائزه معتقد است محسن می‌خواهد خانواده را کنترل کند و محسن هم بر این باور است که فائزه خیلی تند شده است.

روزنامه شرق: فائزه معتقد است محسن می‌خواهد خانواده را کنترل کند و محسن هم بر این باور است که فائزه خیلی تند شده است.

ماجرای مصاحبه اخیر فائزه هاشمی و ابراز تمایلش به رأی‌آوردن ترامپ حاشیه‌ساز شده است. اول از همه داداش محسن نامه‌ای خطاب به او نوشته که رسانه‌ای کرده و بعد هم دیگران از چپ و راست به او حمله کرده‌اند.

محسن علیه فائزه؛ هاشمی، منتقد هاشمی شد

از محمدعلی ابطحی، مسئول دفتر سابق رئیس‌جمهوری اسبق اصلاح‌طلب تا روزنامه جوان اصولگرا. گرچه یک سایت خبری به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده مرحوم هاشمی مدعی شده که فاطمه، محسن، مهدی و یاسر هاشمی از این اظهارات به‌شدت عصبانی هستند و آن را خلاف دیدگاه‌های آیت‌الله هاشمی و مواضع خانواده آن مرحوم می‌دانند.

محسن هاشمی در نامه‌ای سرگشاده به خواهرش فائزه هاشمی نوشت: هنوز چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبه‌ای از تو موجب ناراحتی علاقه‌مندان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و البته اعضای خانواده را فراهم کرد و بهانه‌ای مناسب به افراطیون و تخریبگران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد. احساس وظیفه کردم که تذکراتی را که بارها به شکل گفت‌وگوهای خانوادگی طرح شده بود، در قالب نامه سرگشاده بیاورم... .

اتفاقا در موضوع ترامپ، بر خطر او و تهدیدی که خودکامگی او هشدار علنی داده بود و گفتند: ترامپ چهره‌ خطرناک و قلدری که به اصول پایبند نیست و قواعد و مقررات را به‌راحتی زیر پا می‌گذارد، است. «‌می‌دانم که در سال‌های اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج‌شدن از مشی میانه‌روی پدر شده؛ ولی این دلیل نمی‌شود که به رئیس‌جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی! لذا از تو صمیمانه تقاضا دارم صحبت‌های خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی و افراطیون داخلی شوی. برادرت محسن».

محسن علیه فائزه؛ هاشمی، منتقد هاشمی شد

سال گذشته هم یک فایل صوتی از فائزه هاشمی منتشر شد که محسن باز مجبور شد وارد میدان شود و توضیح بدهد که: خواهرم با هیچ رسانه خارجی مصاحبه نکرده و صحبت‌هایی که از فائزه منتشر شد، یک مصاحبه نیست؛ بلکه در یک میهمانی، خواهرم صحبت خصوصی کرده و به نظر می‌رسد کسی صدای او را ضبط کرده باشد.

فائزه در همان مصاحبه جنجالی گفته بود که محسن در بین ما از همه محافظه‌کارتر است یا به قول خودش عاقل‌تر است. خیلی دلش می‌خواهد ما را کنترل کند. او در پاسخ به این سؤال که «یک بار به شوخی، جدی گفتید ما خواهر و برادرها با هم یک جا باشیم دعوای‌مان می‌شود چقدر اختلاف‌نظر بین شما وجود دارد» گفت: «این شوخی بود و باز به شوخی «دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند»، نیاز نیست اختلاف نظر داشته باشیم.

با صحبت‌هایی که هر‌کدام در رسانه‌ها داریم، می‌شود تفاوت دیدگاه‌ها را دریابید؛ مثلا محسن در بین ما از همه محافظه‌کارتر است یا به قول خودش عاقل‌تر است. خیلی دلش می‌خواهد ما را کنترل کند. مامان برایش هنوز عجیب است مثلا می‌گوید مگر تو چه‌کاره‌ای که این حرف‌ها را می‌زنی؟ یا مثلا مگر سرت می‌شود که تو را دعوت کنند؟ به‌شوخی جواب می‌دهم مگر نمی‌دانید که من یک شخصیت بین‌المللی هستم، شما ما را تحویل نمی‌گیرید. به‌هر‌حال روابط خانوادگی خیلی تفاوت دارد».

اما ابطحی کنایه بزرگ‌تری به فائزه هاشمی زده و نوشته که: «سرکار خانم فائزه هاشمی! کاش آرزو نمی‌کردید ترامپ بماند برای فشار بیشتر به ایران. باور کنید وضع معیشت بیشتر مردم، مثل خاندان هاشمی نیست. رنج بردند از دوران تحریم و فشار. هیچ قوم و ملتی با نگاه به خارجی سربلند نشده».

محسن علیه فائزه؛ هاشمی، منتقد هاشمی شد

به نظر می‌رسد که از آن منظر که محسن هاشمی گفته، صحبت‌های خواهرش گزکی به دست مخالفان هاشمی می‌دهد، بیراه نیست؛ تا جایی که محمدحسن قدیری‌ابیانه اصولگرا هم گفته: «متأسفانه استقبال و دعوت از کشورهای دیگر برای تحریم ایران در خانواده آقای هاشمی موضوع جدیدی نیست. مهدی هاشمی زمانی که مسئول دفتر دانشگاه آزاد در انگلستان بود، از آنجا تلاش می‌کرد با آمریکایی‌ها تماس بگیرد تا از آنها بخواهد ایران را تحریم اقتصادی کنند و در مصاحبه با خبرنگار ضد انقلاب گفته بود موضعی که من می‌گیرم، با خانواده هماهنگ است. صدای او و اعتراف آقای نیک‌آهنگ در اینترنت موجوداست... .

من معتقد هستم فرزندان آقای هاشمی و شخص آقای روحانی بر تغییر موضع آقای هاشمی اثر داشته و مؤثر بودند. از این بابت من واقعا متأسفم. دلم می‌خواست آقای هاشمی در خط امام، ولایت و در دفاع از نظام باقی می‌ماند و اسیر این دام‌ها نمی‌شد».

محسن علیه فائزه؛ هاشمی، منتقد هاشمی شد

روزنامه جوان هم علیه فائزه نوشت: «او ساده و شفاف حرف می‌زند، گرچه موضع‌گیری‌اش مشمئزکننده است؛ دفاع از رئیس‌جمهوری بیگانه و خارجی که پای سیاست‌هایش را روی گلوی مردم ایران گذاشت و فشار حداکثری ایجاد کرد، شرم‌آور است. برای چه؟ فقط برای اینکه می‌خواهیم حرف و موضع ما درباره نظام و کشور خودمان به کرسی بنشیند و او هم مانند ما علیه حکومت بود. مثل خیلی وقت‌های دیگر دختر ناخلفی برای هاشمی‌رفسنجانی است. اگر هاشمی نظام را مانند فرزند خودش می‌دانست که باید با دلسوزی اصلاح شود، فائزه نظام را دشمنی می‌بیند که با تحریم و فشار لمپن و قماربازی مانند ترامپ باید سیاست‌هایش تغییر کند! در این میان اگر فشار حداکثری هم نصیب ملت شود ــ که شد ــ برای او اهمیتی ندارد».

‌عذرخواهی محسن هاشمی از مردم

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، همچنین روز گذشته در حاشیه جلسه این شورا، گفت: «صحبت‌های فائزه هاشمی نه مورد تأیید خانواده و نه مورد تأیید حزب کارگزاران است که من رئیس مرکزی آن حزب هستم و من از طرف خانواده از این موضع، از مردم پوزش می‌طلبم».

کیهان، فائزه هاشمی را «وقیح» خواند!

روزنامه کیهان و وطن امروز به اظهارات اخیر فائزه هاشمی درباره تحریم‌ها و انتخابات آمریکا واکنش تندی نشان دادند.

کیهان نوشت: این نکته و سوال نیز قابل تامل است که فائزه هاشمی جز انتساب به پدر مرحوم خود کیست و چیست و اگر فرزند مرحوم هاشمی نبود، چه جایگاهی داشت که اینچنین زبان به جسارت و وقاحت بگشاید.

وطن امروز: حرف‌های فائزه هاشمی پیرامون تمایلش به پیروزی ترامپ و امتداد یافتن فشارهای خارجی را می‌توان حرفی از اندرون خانه‌های اصلاح‌طلبان دانست که در محیط بیرونی و با صدایی بلند بیان شد و نامه سرگشاده محسن هاشمی به وی نیز ناشی از فشارهای عمومی به جریان اصلاحات به خاطر افشا شدن ماهیت آنان است.

دعواي خانوادگي، جنجال سياسي

كوچك‌ترين دختر هاشمي رفسنجاني شايد كم‌شباهت‌ترين فرزند خانواده به پدر باشد. برخلاف پسر ارشد كه دست‌كم در ظاهر تلاش مي‌كند همان منش و روش پدر را پي بگيرد. فائزه هاشمي شايد از معدود افراد خانواده هاشمي‌رفسنجاني است كه به‌صراحت شهره است. بي‌پرده سخن مي‌گويد و ملاحظاتي را كه برادران، خواهر يا محمد هاشمي، يكي از عموهايش در گفت‌وگو با رسانه‌ها دارد، كمتر رعايت مي‌كند. به همين دليل هم همواره بيش از باقي خانواده مورد هجمه و حمله منتقدان خاندان هاشمي رفسنجاني قرار مي‌گيرد، در فضاي مجازي و رسانه‌اي نقل‌و‌قول‌هايش دست به دست مي‌چرخد و آن‌طور كه پيش از اين نيز شنيده مي‌شد مورد عتاب و خطاب خانواده نيز قرار مي‌گيرد.

اين بار اما محسن هاشمي، تصميم گرفته اين عتاب را در نامه‌اي سرگشاده و مكتوب، علني كند تا شايد هم بزرگ‌تري كرده و آن‌طور كه پيش‌تر شنيده مي‌شد جاي خالي پدر را در تذكر دادن به فائزه پُر كند و هم احتمالا خطي ميان روش و منش خود با خواهرش بكشد تا احيانا آينده و سرنوشت سياسي‌اش به اظهارات اين عضو خانواده گره نخورد؛ به ويژه كه موسم انتخابات است و او نيز علي‌رغم تكذيب چندين و چندباره، همچنان يكي از گزينه‌ها!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      محسن برو دنبال کارهات
      کسی حوصله دعوای خونوادگی شما رو نداره
      برو پی کارِت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اين سناريو خانواده هاشمي براي رياست جمهوري 1400 است عمرا به شما اصلاحاتي ها راي بديم

      • خسته از تزویر و ریا

        بله اختلافشون رو چرا رسانه ای میکنن پس یه فیلم دیگه برای مردم

      • ...

        محسن واسه پست و مقام خودش داره حرف میزنه که از دستش نده ..ادم بیخود

    • ح

      فائزه یک انسان درستکار وقابل تقدیره در زمان حیات آقای هاشمی به دنبال کسب منصب وقدرت نبود

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خخخخخخخخخ اینم از جک سال

    • بدون نام

      خانم یه ذره جگر داره

    • قاضی

      مسائل خانوادگی شما بما ربطی نداره بخصوص دعواهای زرگری شماها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین جنگ زرگریه

    • بدون نام

      فائزه و اکثریت مردم باسواد مثل هم فکر میکنن

    • بدون نام

      پارازیت فیلترینگ آلودگی هوا سو مدیریت ضررش خیلی بیشتر از واکسن مورد تایید بهداشت جهانیه

    • بدون نام

      برادرش مثل بقیه برادرها محافظه کار مثل باباشون هستند فقط فائزه شجاع مستقل کمی هم فاطمه

    • بدون نام

      خدایی ترامپ عملکرد اخلاق شخصیت کشور داریش خوب بود نانسی پلوسی بی عقل داره تخریبش میکنه

      پاسخ ها

      • پیمان محمدی

        مرگ بر ترامپ

    • منم اخلاقی

      (تو رو خدا دعوا نکنید زشته) ،اینا خدابیامرز یادتون نداده، عجیبه والا ،بیاین امشب خونه ما باهم آشتی کنید

    • بدون نام

      فقط پدر خاطرات بیخودی زیاد از خودش در میکرد

      پاسخ ها

      • فرشته ای بنام عادل . شیطانی بنام فروغی

        مرحوم اکبر می خواست خودشو جای امیر کبیر جابزنه که ...

      • رضا

        عجب نکته ظریفی

    • بدون نام

      اون جلسه همه چی رو خراب کرد تعیین موقت فعلا نقل قول الکی باباش

    • بدون نام

      محسن خیلی رازها میدونه اونا رو بگه جای گیر دادن به حقیقت گویی خواهرش

    • مهدی

      عجب
      سیاست چیز عجیبیه
      فقط واسه اینکه تو سیاست بمونی، حتی اگه خواهرت حرف حق هم بزنه؛ روبروش وایمیسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزک نمیر بهار میاد خمبوزه با تر امپ میاد

    • بدون نام

      فائزه مردم ترامپ پمپئو طرفدارای آزادی دموکراسی رفتند تو یک گروه
      خیلی جالبه بایدن امثال محسن کیهان تندروها کاسب تحریم مخالف مذاکره پلوسی پنس رفتند تو یک گروه .

      پاسخ ها

      • الناز

        ما را جای مردم حرف نزن؟؟

    • بدون نام

      محسن مادیات میز پست همه رفتنی ارزش نداره جلوی حقیقت و مردم خواهرت بایستی

    • بدون نام

      بابا اینم سیاستشه...مجبوره برای حفظ جایگاهش اینکارو بکنه وصد البته ترسو
      من که خودم از قشر پایین هستم ودر زیر فشار زندگی کمر خم کردم ....

    • محمد

      سیاست علاوه بر اینکه پدر ومادر ندارد خواهر هم ندارد

    • بدون نام

      معلومه چون پستش درخطرمی افته مگرنه خودش ...

    • ناشناس

      محسن سوداي رييس جمهور شدن داره برا همین چاره ای نداره

    • آراد

      زنها هیجانی حرف میزند اما برادر چون سرش در سیاست ووارث پدر خودرا میداند سعی در تصحیح خواهر دارد که پخته حرف بزند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگذارید شکم سیر حرف دلش را بزند

    • بدون نام

      محسن ترسو فائره درست میگه درود بر فائزه

    • عبدالرحمن

      محسن هاشمی میخواد بشه باباش آبجیش نمیذاره!

    • پیمان محمدی

      مرگ بر ترامپ مرگ بر خیانت کار مرگ بر ضد ولایت رهبری مرگ بر فائزه

    • محمد زمانی

      سوریه وعراق راداعش فتح میکرد خانم هاشمی امریکا خونه زندگی دارد. میرود پیش عمو سام.

    • بدون نام

      شیطان به شیطان قبول داره نه از خدا حق مردم مشکلتشان انشاالله خدا جواب میدهد شهرستان منوجان روغن داخل مغازه نیست یک لیتر۶۰۰ میلی قیمت شد۱۲۰۰تومان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج