۱۰۷۹۰۸۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نبود تماشاگر به سودِ کرمانشاهی است

خدا را شکر که حالا همه ما می‌دانیم که برای دربی باید از یک تیم داوری ایرانی استفاده شود و در این شرایط باید انتخاب از بین داوران موجود انجام شده و بهترین نفری که با توجه به شرایط و آمادگی‌اش می‌تواند از پس این جدال حساس بربیاید، برای قضاوت انتخاب می‌شود.

روزنامه فرهیختگان: خدا را شکر که حالا همه ما می‌دانیم که برای دربی باید از یک تیم داوری ایرانی استفاده شود و در این شرایط باید انتخاب از بین داوران موجود انجام شده و بهترین نفری که با توجه به شرایط و آمادگی‌اش می‌تواند از پس این جدال حساس بربیاید، برای قضاوت انتخاب می‌شود. زمانی که یک داور برای قضاوت یک دیدار انتخاب می‌شود مسئولیت آن را باید کمیته داوران، دپارتمان داوری و فدراسیون فوتبال بپذیرند و در کنار انتخابی که انجام داده‌اند ایستاده و از آن حمایت کنند.

قرار هم نیست که داور این میدان حتما بین‌المللی باشد و یا اصلا اشتباهی نداشته باشد. یک‌سری از داوران ما هستند که با وجود اینکه داور بین‌المللی نیستند اما قضاوت‌های خوبی انجام می‌دهند و نکات مثبتی دارند که می‌توان قضاوت یک دیدار بزرگ را به آنها سپرد.

رضا کرمانشاهی هم از داوران خوب فوتبال کشور است که شاید اشتباهاتی هم در قضاوت داشته اما این اشتباهات نمی‌تواند دلیل محکمی برای عدم‌انتخابش برای دیدار دربی باشد چراکه این رویه اشتباهی است که بخواهیم بگردیم و داوری که کمترین اشتباه را داشته را به‌عنوان قاضی این میدان انتخاب کنیم. البته من بر این باورم که این انتخاب حتما باید با کارشناسی و هماهنگی تمامی دستگاه‌های زیربط انجام شود و حتما باید سرپرست فدراسیون و حتی حراست و سایر مقاماتی که به‌نوعی در این بازی دخیل هستند از آن باخبر باشند.

موضوعی که در این بازی خیلی به داور کمک می‌کند این است که بازی بدون تماشاگر انجام می‌شود و دیگر آن فشار و استرسی که از سوی هواداران دو تیم به زمین منتقل می‌شود وجود ندارد و قاضی میدان می‌تواند در کمال آرامش به قضاوت این بازی بپردازد. در هر صورت نمی‌توانیم استرسی که تماشاچیان به داور منتقل می‌کنند را نادیده بگیریم و این موضوع حتی در زمان قضاوت ما وجود داشته است.

کرمانشاهی، دو کمک‌داور لب‌خط و داوران پشت‌دروازه همگی از داوران خوب و باتجربه کشور هستند و تنها کافی است که آنها از دیروز تا زمان برگزاری بازی با یکدیگر به صحبت پرداخته باشند و هماهنگی میان‌شان شکل گرفته باشد. اگر با این نگاه به زمین بازی بیایند قطعا موفق خواهند بود اما اگر قرار باشد همدیگر را قبول نداشته باشند، قطعا در اداره بازی به مشکل برخورد می‌کنند. البته برای قضاوت این دیدار نام‌های دیگری مثل اکبریان، زاهدی‌فر و سیدعلی هم مطرح بوده که هر کدام به‌دلایلی از لیست خارج شده‌اند. انتخاب داور انجام شده و حالا بعد از آن بستگی دارد که نیمکت دو تیم و بازیکنان چگونه به آرامش داور و راحت برگزار شدن بازی کمک کنند. گاهی اوقات استرسی که از لب‌خط به زمین وارد می‌شود از خود بازی بیشتر است. من فکر می‌کنم داور در این بازی نباید از آوانتاژ زیاد استفاده کند و بهتر است مدیریت زمین را در دست بگیرد و بازیکنان هم با آرامش او را در امر قضاوت یاری کنند. قطعا کرمانشاهی هم نظرش این است که بهترین قضاوت خود را انجام بدهد و برای بازی‌های بعد هم فرصت قضاوت این بازی را نصیب خودش کند.

به یک نکته مهم هم باید اشاره کنم؛ اینکه برخی‌ها ایراد می‌گیرند که چرا فلان داور انتخاب شده و فلان نفر دیگر را برای این دیدار انتخاب نکرده‌اند کار بسیار ناپسندی است که انجام می‌شود. آنها باید بدانند که انتخاب داور برعهده افراد دیگری است. اما اگر بیایند و داوری را انتخاب کنند و بعد زیرش بزنند و نظرشان عوض شود آن اتفاق دیگر تقصیر مسئولان است و باید عواقب آن را برگردن بگیرند. اینکه فلان تیم بگوید که ما این داور را نمی‌خواهیم چون برای‌مان بد قضاوت کرده و من مسئول هم قبول کنم اصلا اتفاق خوبی نیست. باز هم می‌گویم اشتباهات داوری وجود دارد اما قطعا آنها عمدی نیست و هیچ‌گاه یک داور راضی نمی‌شود که با حیثیت خودش بازی کرده و علیه تیمی سوت بزند. در کشور ما قضاوت یک عشق است و نمی‌بینیم که یک داور از راه قضاوت زندگی مرفهی داشته باشد. پس کسی برای کاری که با قلبش انتخاب کرده راضی نمی‌شود که کم بگذارد و سابقه‌اش را خراب کند.

برخی هم بر این باورند که باید نام داور دربی مثل تمام بازی‌ها خیلی عادی و چند روز زودتر اعلام شود و قرنطینه و سکوت خبری ایجاد نشود. اما من مخالف این موضوع هستم و بر این باورم که اگر این اتفاق بیفتد رسانه‌های ما که برای‌شان ارزش زیادی قائل هستم با فشارهایی که می‌آورند اجازه نمی‌دهند که تمرکز داور حفظ شود و مشکلاتی را برای او ایجاد می‌کنند. به‌نظر من این رویه‌ای که پیش گرفته‌اند باید حفظ شود تا مشکلات بیشتر نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج